A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.0 GL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Swift 1.0 GL: A-ból B-be, és még több..

Szöveges ítélet

1998. májusban megvettem életem első új autóját egy benettonzöldnek gondolt 1.0 GL Swiftet, alapfelszereltségü modell volt. Néha fogyasztásmániás vagyok ezért volt fontos a fogyasztás és a megbízhatóság. Jó érzés volt az új autóba beleülni, rögtön raktunk bele központi zárat, megy egy jobb HiFit. Nem sokkal rá megalakítottuk a Suzukisok Klubját, ami már nem létezik, csak az oldal: suzukiklub.hu. A többiek eladták a Swiftjüket. Pedig megpróbáltatások minket értek leginkább. Az autót 7-szer törték össze ebből 1-szer egy gyalogos törte össze, persze én mentem 50-nel Ő állt. Volt olyan hogy egy kamion ledarálta az oldalát, a kereke is kidurrant, azt mondta nem vette észre a kocsit. Az sem volt jó érzés hogy a visszapillantóbó láttam ahogy egy fekete golf szinte fékezés nélkül belémszáll. Legutóbb egy öreg bácsi bambult el, és szegény terhes feleségemet préselte rá egy másik kocsira. 3-szor törték fel, egyszer az autórádiót is elvitték. De még mindig megvan. Nézzük sorra miért is: A fogyasztásról elmondható, hogy átlag öt literrel elmegy, ez szép kerek szám. Egyszer sikerült egy 600 kilométeres távon Horvátországban sátorral kempingcuccal gyerekkel 90-110-es tempónál 3,9 l/100 km-t is elérnem, szerintem ennél lejjebb nem lehet menni, bár a 90-es években rendezett Spór-spuri futamokon hihetetlenebb adatok is kijöttek. A végsebesség 2 személlyel 140-150 km/h körül van az óra szerint, ezt egyszer Székesfehérvár-Budapest viszonylatban, hogy elérjük a Lianánkat az autokereskedésbe próbáltam ki. Kezdetekben a kocsi nem tudott volna 150-nel menni, egy kicsit koptatni kellett.


A váltóról annyit hogy rém pontos és fínom, bár minden autónak ilyen lenne. A rükvercet néha nehezen veszi be, ami új korától így van. A hozzáértők azt mondják ez minden olcsóbb autóba így van mert egyenes fogazatúak a fogaskerekek. A fokozatok élvezetesen rövidek, ez főleg a városra van kitalálva, emiatt egyébként alig marad el az 1.3- as Swifttől a városban. Az ötödik jó utazófokozat, de én a városban 50-nél már be szoktam lökni, persze itt akkor nincs semmi nyomaték. A motor egyébként elpusztíthatatlan, a hangja kicsit karcos alapjáraton egyenletlen. Legendák szerint 3-400e kilométert elmegy hiba nélkül. Az egész autó városra van kitalálva, szoktam is mondani aki sokat jár vidékre ne vegyen 1 literes Swiftet, mert megbolondul. Fontos hogy ez egy nagyon környezetbarát jószág, a 117g/km -es kibocsájtás még ma is jónak mondható.



A kocsiszekrényről, és a belső térről elmondható hogy ez egy 80- as évek végén tervezett kisautó minden előnyével és hátrányával. A 775 kg-os kaszni a mai törésteszteken szerintem 2 csillagot kapna. Én egyébként a biztonságra fejlesztést marketingfogásnak tartom, sajnos nincs rosszabb mintha valaki tulságosan is biztonságan érzi magát az autójában! Erről ennyit. A kényelmen, kárpitokon is érezni, hogy ez egy olcsó kisautó azért az ülések megfelelőek. Tipushibák: Az első ülésekből valami dörzsölődés miatt hullik a szivacs, 12 év alatt jócskán hullott belőle de még maradt elég. A padlókárpit erős igénybevétel esetén kikopik, gyakran mérethibás. A kilincsek gyenge anyagból vannak gyakran törnek el. A pedálok elrendezése jó, finoman kezelhető, a nyomóerő ideális (általában, mert ültem már olyan példányban ahol borzasztó volt) A kormány a ebben az alaptipusban vékony, nincs benne légzsák de szép rajta az ezüst Suzuki felirat.

Kissé nehezen jár a szervohoz szokott embereknek, de ez függ a gumitól is, mindenesetre közvetlen kapcsolatban vagyunk az úttal. Ez egyébként a vezetési élményre általában elmondható. Mindent mi intézünk semmi elektronkika, semmi automata. Az ablaktörlő kicsit hangos, a fűtés kicsit gyengécske, és az évek során mindkettő tovább romlott. A pohártartó, és úgy általában a középkonzol állandó zajforrás sokszor rezonál a gyenge rugók-csavarok miatt. A tükrök elég jók, nagyok és jól beállíthatóak. Hátul megfelelő tér van. A fejtámla csak dísz, a hátsó ajtók nagyon kicsik, és hiba hogy az aljukrol a festék kopik és ott rozsdásodnak, itt a rozsdás víz mindenre rámegy. A kaszni gyenge pontja még: a szélvédő feletti gumicsík az is koptatja a festéket ami előbb-utóbb rozsdásodni kezd. Ugyanígy az első kerekek mögötti üreg is hajlamos megtelni sárral, nekünk egyszer egy kis növény is kinőtt belőle, érdemes kimosni. A lökhárító taró lemezek is jobban öregednek a kelleténél a nem megfelelő védelem miatt.

A fékek gyengécskék, de meg lehet szokni, talán az előírásoknak éppen megfelelnek .A fékbetéteket városi használat mellett 40e km-enként kellett cserélni. A kocsi az eredeti Michelin XT nyári gumikkal ment kb. 100e km-t, és inkább elöregedett mint elkopott.Tudom hogy hülyén hangzik, de én 4 évszakos gumi párti vagyok, ezért egy Debica Navigator2 van rajta ami nagyon jól szuperál. A futómű sportos, pattogós, de robosztus, a hátulja rossz úton sem nagyon mászik el. A féltengellyel és a gumiharanggal lehet baj 100e km körül. A gyári rozsdamentes kipufogó is legalább 10-12 évig eltart.

Gondolom a leírtakból is látszik hogy a fenntartási és használati költségek a legalacsonyabbak bármilyen autóval összehasonlítva.
A tényleg csekély fogyasztás, alacsony adó és biztosítás, és az olcsó szerviz, és alkatrészek. Lehet igénytelen, lehet csillogó-villogó, ez tényleg olyan mint egy bakancs. Szaladgálós kocsinak rövidebb távokra ideális, mindig indul, föld körüli útra, Balatonpartra csajonzni, vagy reprezentációs célokra sznoboknak nem ajánlom, bár Ők ezt úgyis jól tudják.

Költségek a 12 év alatt a kárrendezést kivéve:

- 1-2 helyzetjelző, reflektor, féklámpa és index izzó, összesen nem több mint 6 db
- 2 akkumulátor, elég olcsó 36 Ah- s perion, nem sokkal nagyobb mint egy laposelem
- olajcsere jobbfajta olajjal kb 10-szer
- 2-szer fékbetét csere elöl 2-szer fékfolyadék csere
- 2-szer gyertyacsere
- 1-szer hűtővíz csere
- 2-szer légszűrő csere
Cserélni kellett már a féltengely perselyt, a gumiharangokat, ékszijat, a kipufogót, a váltóolajat, a padlókárpitot.
100000-nél lecseréltettem a vezérműszijat és a vízpumpát.

Ennyi, ugye nem sok? Remélem mindenki érti mért van még mindig meg...

Hibalista

- A féltengely gumiharanggal elkopott

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Hollós Jó volt de vastagon fogott a cerka

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Spedy Olcsó és korrekt

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 12 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 130000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 39 l
Előző autója? Axel 1.1 RL Következő autója? Még megvan
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)