A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 156 (1997-2005)

156 2.0 Twin Spark 

Az ítélet értékelése
4,3(11 db)

Alfi

Szöveges ítélet

Kezdetben nem szerettem, mert a megvásárlása után nem sokkal elromlott a váltója. Ekkor felmerült bennem, hogy a német autó tényleg jobb, de mivel időközben az is volt a családban, rájöttem, hogy nem. Idővel nagyon megszerettem az Alfát. A német autó rég elment, Alfa maradt, és Alfi lett a neve. Egyszerűen jó vezetni, kényelmes, dinamikus és szép is. Ez sajnos manapság kevés autóról mondható el. 1000 km fölötti távolság is levezethető anélkül, hogy az embernek mindene fájna.

A fenntartási költsége magas, mert mindig van valami nyűgje, legtöbbször apróság, de gyakran kell szerelni. Leginkább a lengőkarok a problémásak. Mint sok más alkatrésznél is, itt sem érdemes olcsó utángyártottat tenni bele, a gyári sokkal tartósabb, és eBay-ről jó áron beszerezhető.

Az utat nagyon jól fekszi, nem billeg, a 155 lóerős motorral nagyon gyors, könnyű vele előzni és autópályán sem fogy el az ereje. 180-ig dinamikusan gyorsul. Végsebessége 222 km/óra volt saját mérés szerint, de miután beletöltöttem egy kerámiabevonatot képző adalékot az olajhoz (azért, hogy ne egye az olajat), érdekes módon 239 km/órára felgyorsult az autó (az olajat persze ugyanúgy ette) - ezt persze ott próbáltam ki ahol ez lehetséges. A motor ereje nagy fordulatnál jön elő. Piros lámpánál induláskor kis fordulaton lassú, sok önjelölt gyorsulási bajnok ilyenkor elhúz egy fél kocsihosszal, de amint feljebb ér a fordulatszám, az Alfa kilő mint egy rakéta. A legtöbb autónak esélye sincs ellene.

A fogyasztása városban nagyon nagy, simán megeszi a 14-15 litert. Egyszer kipróbáltam, hogy annyira spórolósan megyek vele amennyire csak tudok, így 12,3 liter jött ki városban, ami pontosan a katalógusérték. De ez a valóságban szinte kivitelezhetetlen. Nem azért vesz az ember ilyen autót, hogy ne nyomja a gázt. Nekem városon kívül országúton és autópályán 8,5 litert fogyasztott, "dinamikus" tempóval vezetve. Valószínűleg országúton ennél kevesebbel is beérné, de sosem volt türelmem hozzá, hogy kipróbáljam, és csak lassan csordogáljak az úton vele. Ez az autó nem arról szól, hogy lassan menjünk vele. Aki lassan vezet, az viszont ne vegyen ilyet, mert nem fogja szeretni! Mivel a következő autóm ugyanilyen 156-os, csak diesel (1.9 JTD 8V 105LE), pontos adatokat tudok a fogyasztási különbségről is. Saját mérés szerint a 156-os 1.9 JTD 8V 105LE motorral országúton 5,5-6 liter, autópályán 7 liter, városban 8-8,5 liter, ugyanolyan dinamikusan vezetve. Ráadásként a dieselnek akkor sem emelkedik a csillagos égig a fogyasztása ha nagyon meg van hajtva.

A Twin Sparkok nagy hibája, hogy a motor hajtókarcsapágya 200 ezer km után tönkremegy. Nagy futásteljesítménnyel Twin Spart motort nem érdemes venni, mert a felújítás eredménye is csak esetleges. Ez a motor ennyit bír, vagy pedig még 150 ezer km-nél meg kell bontani és kicserélni a hajtókar-csapágyakat ahogy egyes olasz szervizek ajánlják is - bár arról nincs tapasztalatom, hogy ezután mennyi lesz a motor élettartama.

Az autót hibái ellenére ajánlom bárkinek, de nem ezzel a motorral. Az 1.9 JTD sokkal gazdaságosabb, tartósabb és általánosságban kevesebb a nyűg is vele. A benzines súlyeloszlása viszont jobb, a diesel motor nehezebb, ezért az autó kanyarban orrtolósabbá válik.

Érdekesség, hogy az Alfások integetnek egymásnak amikor találkoznak. Más márkánál ezt nem tapasztaltam, de Alfásként jól esik ezt látni. Persze rosszmájúak erre azt mondják, hogy azért van így, mert az Alfák lerobbannak, így kell az összetartás, de ez nem igaz. A 2000-es évek elején az integetést én még nem tapasztaltam, amióta elkezdődtek a szokásos éves Alfa City találkozók, azóta viszont szinte minden Alfás integet egymásnak.

Az Alfa híres sportosságáról, és nem véletlenül. Élmény vezetni, ami a legtöbb mai autóból hiányzik. Az ember örömmel ül bele nap mint nap. A márkaszervizben egyszer egy szerelő azt mondta nekem, hogy ez az autó egy műalkotás, és ebben van igazság.

Hibalista

- Tipikus hibák: - A futómű elemek kényesek, főleg elől. A gyári első felső lengőkarok kb. 50 ezer km-t bírnak, az első alsók 100 ezret. Az utángyártottak gyatra minőségűek, ez okozza a fő problémát. Volt amelyik csak 8000 km-t bírt ki. Megoldás: gyárit kell rá tenni (éljen az eBay!), az alsó lengőkaroknál szilent cserével lehet hosszabbítani az élettartamot, nekem a strong-flex.eu szilentjei bizonyultak tartósnak. - 100 ezrenként gyertyákat kell cserélni. Mivel Twin Spark, hengerenként két gyertya kell bele, ezek elég drágák. Kb. 50 ezer ft az NGK gyertyakészlet bele. Motormosásnál beázik a gyertya és tönkremegy, így motort mosni csak közvetlenül gyertyacsere előtt érdemes. - 100-110 ezrenként kuplungot kell cserélni, ez kb. 80-100 ezer ft. - A vezérműszíj csereperiódusa elvileg 100 ezer km, nekem mégis egyszer elszakadt 66 ezer km-t követően, így ezt érdemes gyakrabban cserélni. - A motort alulról védő műanyaglemez könnyen leesik ahogy beakad valamibe, egy idő után darabokra törik. Többször kötegelővel lett visszatéve, amikor épp nem volt más megoldás. - A kormány alatti biztosítéktábla fedelének rögzítése rossz konstrukció, állandóan leesett útközben a lábamra. A későbbi változatoknál már van egy kis csavar rajta, végül erre kicseréltem és jó. Kb. 20 ezer ft. - A helyzetjelző lámpa állandóan kiég. Megfigyelésem szerint leginkább akkor, ha felkapcsolt lámpával indítom az autót. - Az első fékbetétek többször túlmelegedtek és megégtek, de ez inkább az erős kihasználtság miatt. Nekem a Textar, Ate, Lukas mind megégett. A Brembo bírja. - - Nem várt hibák: - 30 ezer km körül elment a váltóból egy fokozat, de egyszerű volt a javítása. - 100 ezer km-nél az első kuplungcsere, illetve az első alsó lengőkarok cseréje. - 130 ezer km körültől az autó elkezdte enni az olajat, 3000km-enként kellett egy literrel rátölteni. Ehhez hozzájárult, hogy az egyik olajcserét követően szép lassan elfolyt az olaj az olajleengedő csavarnál. Ez tönkretette a hidrotőkéket is, amiket kicseréltem (60 ezer ft), de ezt követően is kattogtak. Végül ezt a hibát soha sem sikerült megoldani. - 150 ezer km körül jöttek ki az elektromos hibák, lambda szonda, légtömegmérő. Ezekből csak a gyárit szereti az elektronika, az utángyártott légtömegmérőtől hibát jelzett a számítógép. A gyárival ismét tartósan jól működik. A benzinszintjelző elromlott, de nem kellett cserélni csak le kellett tisztogatni a tankban levő részt. - 157 ezernél vezetőoldali ajtóhatároló-csere, mert kattogott az ajtó nyitásnál. Az új határolón már van egy műanyag burkolat, és ez nem is ment tönkre. Ugyanez a probléma egy másik ajtón is előjött 232 ezernél. 6 ezer ft. - 172 ezernél termosztátcsere. Kb. 20 ezer ft. - 184 ezernél elrepedt a kipufogót védő hővédőlemez. 8 ezer ft. - 186 ezernél kiesett és elveszett a lökhárítóban levő hűtőrács. 8 ezer ft. A cserélt darab ismét elveszett. Újabb 8 ezer ft, de akkor már rá lettek sütve a műanyag rögzítőpöckök. Azóta nem esett ki. - 200 ezer km fölött évente újra kellett tölteni a légkondit. 6 ezer ft/év. - 219 ezernél elrepedt az alumínium olajteknő mert leért egy úthibánál. Nem az autó hibája, de sajnos ez előfordulhat, vigyázni kell vele, hogy ne érjen oda semmihez sem. Alumínium-hegesztéssel sikerült könnyen megoldani a hibát. - 222 ezernél kezdődtek a komoly problémák. Teljesen váratlanul lefogazódott a Gates márkájú vezérműszíj, amiben csak 66 ezer km volt (gyári csereperiódus 100 ezer km). Összeakadtak a szelepek, meg kellett bontani a motort, az egész javítás 169 ezer ft volt. Innentől kezdett tönkremenni a motor végleg. - 228 ezernél elfordult az egyik hajtókarcsapágy. Tipikus szériahiba. Ismét meg kellett bontani a motort és a főtengelyt is köszörülni kellett. A teljes javítás 208 ezer ft volt. - 231 ezernél vezérlésmódosító csere (kb. 40 ezer ft). Ez volt már egyszer korábban is cserélve, akkor még garanciában mert szériahibának minősítették. Rossz vezérlésmódosítóval olyan hangja volt induláskor mint egy dieselnek. - 232 ezernél újra termosztátcsere. A 172 ezernél betett utángyártott eddig bírta. - 239 ezernél csomagtartó kitámasztó teleszkópok cseréje. 5 ezer ft. - 241 ezernél motortér kitámasztó teleszkópok cseréje. 6 ezer ft. - 246700 km. Itt a vége. Újabb hajtókarcsapágy-hiba. 25 ezer km-en belül harmadszor kellett volna megbontani a motort. Ezt már nem tettem meg. Nekem elegem lett ebből a motorból, de mivel az autót nagyon megkedveltem, 156 1.9 JTD lett a következő autóm. De ez már egy másik történet. -

Ide hordtam szervizbe

Márkaszerviz, de azóta megszűnt, így nem írom le a nevét. Nagyon drágák voltak.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Magánszerviz, de azóta elköltöztek külföldre, így nekik sem írom le a nevüket. Viszonylag könnyen megbirkóztak a javítással. Speciális szerszám ritkán kell, a motorhoz való vezérműtengely-beállító fémelemek viszont nélkülözhetetlenek.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 1999
Kényelem (9) Használati időtartam 11 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 25000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 221000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Fiat Következő autója? 156 1.9 JTD
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 156 1997 (2002 - 2005)

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)