Örömteli sz#rbanyúlás
Szöveges ítélet
Az autót 2014 áprilisában vásároltam. Németországi ingázás miatt kellett egy megbízható, kellően nagy dízel autó, amivel több mint 1000 km is kényelmesen levezethető, na meg persze jól is néz ki :) Így esett a választás az A6-os Audira. 2001-es évjárat, 340e km, 116 lóerős pdtdi motor egy finom szoftverrel...15 éves német prémium sok futással és a sokat szapult pd motorral? Ennél nagyon sz#rba nyúlás nincs is talán :)
Motor: Eladás előtt kettőstömegű és kuplung cserélve, pd elemek beméretve, így ezekre nem lesz gond egy ideig. Vásárlás után megvolt a kötelező kis szervíz aztán neki is vághattunk a közös kilómétereknek. A pdtdi motort nagyon szeretem. 2 ezer alatt kicsit gyenge, onnan viszont nagyon szépen húz, egy e60 520d tempóját simán tudja. A hasznos fordulat tartomány viszonylag kicsi, de a normális haladáshoz mindig elég. Városban viszont az öt gangos váltó miatt nem élvezet vezetni. A szerkezet kellően pontos, csuklóból végig lehet váltogtni, de a fokozatok áttétele miatt egyértelműen főútra és pályára való. Ott viszont hibátlan, 150-nél 3000 a fordulat 6.5 a fogyasztás, a menetzaj csekély, és a 70 literes tankkal 1000 km feletti a hatótáv.
Beltér: az autó legerősebb pontja. A felszereltség mai mércével is nagyon jó, van fűthető bőrbelső, két zónás digitklíma, a tükrök elektromosak és automata fűtésűek, tempomat, navigáció xenon stb. Az anyagminőség jó, sok a puha műanyag, bár a vw-től megszokott mállós fajtából is jutott sajnos. Az ergonómia viszont kiváló, a műszerek nagyok és jól olvashatóak, van olajhőfokmérő is, amit dieselautókba kötelezővé tennék. Minden a helyén van, tárolórekeszből is bőven igaz csak az első sorban. Idegesítő tipushiba viszont a központi kijelző pixelhibája. Nagyon jó benne ülni mindenhol hangulatos megoldások találunk. Az alap bőrfeteleknek oldaltartásuk ugyan nincs, viszont elfáradni se lehet bennük. Térérzetben sok mai nagyobb autót űberel. A kombi csomagtere elég nagy, van rendes pótkerék és tárolórekeszek is szép számmal, bár akinek a literek számítanak az vegyen Mondeót :)
Futómű: a leggyengébb pont, ha(!) Magyarországon használjuk. Egyszerűen nem ilyen minőségű utakra lett kitalálva, és a javítása se olcsó százezres összeg is lehet egy minőségi lengőkarszett. Ezen kívül viszont pazar. Pontos precíz, nem ideges, nem kell korigálgatni. Nagyobb tempónál se változik a biztonságérzet, mindig stabil marad. ESP is van, megkönnyítí a téli vezetést. A hátsó futómű viszont túl puha. Vétel után ki lettek cserélve a rugók és csillapítók, de 4 személlyel és holmikkal a földön húzza a farát. A Sline futóművekkel nincs ilyen gond.
Összességében egy nagyon szerethető autó ha jót fogunk ki. Az elején egy szakadt vákuumcső viccelt meg amiatt nem volt töltőnyomás, ezek kívül csak kötelező szervizekre jár az autó. Apróbb elektronikai gondok akadnak, de semmi működést befolyásoló. A kaszni is igényli a törődést, a b.e sárvédő tipushibaként rohad, de a csomagtérajtón és még 1-2 helyen már megjelent a rozsda. Viszont mindig ott van mindig indul, csak tankolni kell bele és tudom hogy elvisz bárhova. És ameddig így használom el sem tudom képzelni hogy bármikor otthagyna az út szélén. Nem olcsók az alkatrészek, a prémiumságot meg kell fizetni. Viszont ár/érték arányban nagyon jó vétel. Az előző széria lefutott, a következő bajos. Az eddigi 60 ezer kilóméter alatt nagyon megszerettem, nem tudok jobb autót erre a célra így egy jó darabig biztos megmarad. Nemrég érekezett mellé egy másik A6, 2.7T Q.T. hétvégi kirándulósnak, remélem arról is csak ilyen jókat tudok írni
Update 2016 tavasz
Télen túlestünk a kasznizáson. Fújva lett az egész tető, első hátsó lökös, csomagtérajtó, b.e ajtó, és új a b.e sárvédő. Cakk pakk 150 Mátyáskirály. A festés szép, polírozás után nem üt el. Viszont mióta elhoztuk az autót nem fog egy rádiót se. A festő mossa kezeit azt mondja ők nem barmoltak el semmit...mit ne mondjak ez nem lendített a kapcsolatunkon. Ha lesz idő letenni a kocsit orvosoljuk a dolgot addig marad az mp3
Valamikor február körül az ablaktörlő önállósította magát. Ha gondolt egyet bekapcsolt, aztán megállt ahol jól esett neki sokszor pont szemmagasságban. Nagyon idegesítő és veszélyes hiba. Relé csere és a teljes szerkezet felújítása megoldotta, azóta megint hibátlan.
Az utóbbi időben az autó el kezdte enni a vákuumcsöveket. Ha elszakad valahol padlógázra csak 3000-től húz félgázra hamarabb. De ha nagyon erőlteti az ember átáll vészprogramra és onnantól egyáltalán nincs töltőnyomás. Hol itt hol ott reped el egy darab cső, eddig szerencsére jól látható helyeken így könnyen javítható volt. Ha lesz idő mind le lesz cserélve
Egyik hazaút során egy vészfékezés következtében eltört a kipufogórendszerben egy elrohadt toldás. Onnantól 700 km-en keresztül hallgathattam a törött darab csörgését hörgését búgását..igazi élmény volt 1-2 évet biztos elvett az életemből :)
Egy dolog viszont nem változott. Maga a motor még mindig abszolút elpusztíthatatlannak tűnik. Igaz, az autó körülötte már kevésbé. Bár idén már 15 éves, tudjuk be amolyan tinis dackorszaknak...a meghibásodások nem különösebben drágák inkább idegesítőek. Viszont télen nyáron hidegen melegen pöcc röff, elvisz akárhova, ezért még ha néha fel is gyújtanám nem tudom utálni.
Ja és még valami. Ismerős ajánlására kipróbáltam egy spéci Metabond olajat. Kisebb fogyasztás halkabb motor szokásos humbuk nem szoktam hinni az ilyesmiben. Nos a motornak még mindig traktorhangja van, viszont a fogyasztáson hoztunk pár decit ez kellemes meglepetés volt, a legutóbbi hazaút már megvolt 5.9-es átlaggal. Egyébként 10 ezrenként cserélek olajat ez szent és sérthetetlen.
Kevesebb hazajárás miatt már nem csöpögnek olyan gyorsan a kilóméterek, az óraállás jelenleg 420 ezer km (2016 május)
Update 2016 tél
Mégsem elpusztíthatatlan a motor? Egy németbe tartó út során hegyeshalom után remegést éreztem gyorsításkor. Tudtam hogy van valami gond de azt nem hogy ekkora. Talán jobban teszem ha hazatrélerezem az autót de inkább folytattam az utat ami még 600 km volt. A végeredmény? Rángatózás 3 hengerezés, nulla erő és iszonyatos füst. Gyors diagnózis. Szakadt PD kábel, 2 tönkrement porlasztó. Otthonról lettek kiküldve porlasztók, nem illettek bele tökéletesen de el lehetett velük indulni haza. Kellett még egy olajcsere hiszen telement az olaj gázolajjal. Többé kevésbé működött is a dolog, 200 km volt hátra amikor megint elkezdte okádni a füstöt meg csak 3 henger ment. Hazaértem vele végül, jöhetett az igazi hibafeltárás.
2 porlasztó kuka, hengerfej kuka, vezérműtengely kuka, 1 hidrotőke átszakadt. Fel lett még rakva egy Conti vezérlés, fel lett újítva az önindító, és kapott egy új akksit. Így állt meg a művelet 400 ezer forintnál. Ráfért volna még egy gyűrűzés de akkor már illene hajtókarcsapágyakat is cserélni és megint repkedtek volna a százezrek. Így lesz egy kis olajfogyasztás de üsse kavics :)
Ezen kívül hibátlanul működik, a karácsony körüli nagy hideget is jól viselte. Többször is voltam kint azóta a másik A6-al lassan arról is írni kellene pár sort :) Így még lassabban csöpögnek a kilóméterek lassan nem is éri meg a diesel autó. Plusz ha hozzáírunk ilyen javításokat el lehet gondolkozni a dolgon mi éri meg jobban. Az óraállás jelenleg 436 ezer km (2017 január)
Update 2018 nyár
Eladtam az autót. Nem volt könnyű menet, hiszem a Km óra majdnem 500 ezret mutatott, ami nehezen veszi fel a versenyt a 250-re visszatekertekkel, még akkor is ha egyértelműen jobb állapotú. Tényleg az volt, egészen az eladásig jártam vele az autópályát minden probléma nélkül. Végül az első ember aki eljött megnézni meg is vette, nem volt mibe belekötni egyben volt az autó, az utolsó nagy szervíz óta teljesen hibátlanul működött.
Összességében szerettem az autót bár néha pokolba kívántam de végső soron soha nem hagyott az út szélén és mindent tudott amire szükségem volt. Több mint 4 év alatt kb 1.8 millió Ft lett szervizelésre költve, ami soknak tűnhet de aki ennyit megy egy ilyen autóval ne legyenek illúziói. Ennek ellenére merem ajánlani bárkinek, de csak alapos átvizsgálás után. Ez tipikusan az az autó aminek a piaci értéke már nem sok, de a használati még igen.
Hibalista
- A szövegben leírtakon kívül az összes létező tömítés, régi már nem használt modulok mint pl nagyzene riasztó amik csak szívták az akksit. A végén a nagynavi is kikerült képernyő hiba miatt.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 340000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Bora 1.6 | Következő autója? | Skoda Octavia RS |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |