A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.0 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fillérekből közlekedős

Szöveges ítélet

Suzuki Swift 1.0

Kezd feltűnni, hogy Népítélet helyett inkább kalandokat írok, de legalább némi tanulság is akad bennük. Zárójel bezárva.

A 20 éves 200 sx-emet különböző okok miatt motorozásra cseréltem, autó viszont kellett, így a kínálat aljáról, országjárás nélkül kerestem helyváltoztatásra alkalmas tárgyat, melyet végül lakhelyemtől kb. 3 percre találtam meg egy Suzuki Swift formájában, kb. 110 ezer forintért cserébe. Inkább keresgéltem volna tovább.

Kezdésként érdemes letisztázni, hogy kinek mit jelent egy autó. Szimplán közlekedési eszköz - használati tárgy, vagy esetleg többet is várna tőle az ember? Én (sajnos) úgy tekintettem rá, mint egy mosógépre, hűtőszekrényre, vagy sütőre. Ha szükségem van rá használom, kiszolgál, megcsinálja amire kérem és pont. Eszköznek teljesen megfelelő: igénytelen, hoz-visz, hűt-fűt, ugyanis klíma és ülésfűtés is volt benne, ami máig felfoghatatlan számomra. Viszont aki kicsit is be lett oltva némi autó buzériával, valamint ha lehetőségei engedik, az lehetőleg kímélje meg magát egy ilyen eszköz birtoklásától.

Azért nézzük körbe ezt a mosógépet, vagyis autót, na.
Hiába csak az egy literes három hengeres motor volt benne, már azzal borzalmasan rángatja a kemény 700 kilót nyomó kasztnit, hogy az majd szét esik, a szerencsétlen 13-as virsli kerekek meg nem tudnak ellenállni a vad 53 ló duhajkodásának. Mechanikusan tényleg mindent kibír, akár a Nokia 3310, lehet, hogy a motor, váltó azok újrafelhasználásból készült. Agyonütni nem lehet, ha van benne olaj kimegy a világból, csak hát a kasztni akkorra már rég színesfém hulladék, de inkább por.
A belsejére ugyanez igaz, szürke-fekete minden, zörög-csattog, de el nem reped, nem törik soha semmije. Az enyémben még fordulatszám mérő is volt, kivételesen szerencsés voltam, elismerem.

Futóműve pont annyira elég, hogy úgy zuhanjon bele a legkisebb kátyúkba az autó mintha a Grand Canyonba esne. Ezt belülről egy Richter-skálán mondjuk hármas erősségű földrengéshez hasonló jelenségként éljük meg: Ijesztő és izgalmas, pár alkalom után viszont már fárasztó, és inkább lenne vége az egésznek. Amúgy durabilitása miatt tapsot érdemel, nem semmi hogy miket kibír a futómű.
A formát mindenki ismeri, aki rendelkezik szemekkel és használja is őket, sok szót nem is érdemel: pici, kocka, illetve ék alakú, nem ronda, egyszerű, mint a bot. Viszont van egy másik tulajdonsága, ami nem éppen előnyös: Rohad. Nagyon. Borzalmasan. Rendszáma M-el kezdődik, szóval import autó valahonnan, alváza állapotát tekintve eddig egy latyakos sóbányában élt, vagy talán mély vízi kutatásra használhatták a Holt tengerben.

Ez lett a vége is szegénynek. Vezetés közben fura jeleket fogtam a jobb eleje felől: nyiszogó, fémes hangok, melyek alkalmasak a nyugalom megzavarására, plusz részeges bizonytalanság. Pár kilométer múlva kénytelen voltam fékezni egy satut, majd mikor vissza tolattam volna, a kis rohadék sehogy sem akart engedelmeskedni. Feltűnt, hogy a jobb első kerék érdekes szögben áll. A kocsi alá nézve meg is zavarodott a nyugalmam, meg kis híján én is, ugyanis sikerült ketté fékezni az autót. De tényleg! A jobb első nyúlvány megfáradva és megtörve hozta tudtomra, hogy eddig bírta az egyoldalú küzdelmet a rozsda ellen, nem tovább. Mondjuk korábban is szólhatott volna, akár az adásvételi megírása előtt. Belegondolva lehet, hogy próbált figyelmeztetni, csak a rekordvastagságú és állagú alvázvédő egy piszmogást sem engedett szegénynek.

Pár hét állás után két hobbinepper trélerezte el az autót, tán 70.000 miskolci pezóért, tudva a Titanicot megszégyenítő törésről én pedig váltottam egy 1.5 LSi V-TEC béka civic-re amit azóta is nyúzok, ő pedig cserébe az idegeimet nyúzza.

Hibalista

- Alváz első nyúlvány eltört min a ropi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1995
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 10000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás l
Előző autója? 200 SX S13 Következő autója? Civic
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)