A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift sedan 1.6 GX automata 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ez olyan luxus amit Ti nem érthettek!

Szöveges ítélet

2017.09.03.

Ez egy szubjektív vélemény, elfogult vagyok a témában, a tágabb családban ez a negyedik régi Swift. Egy 1.0 1994-esen tanultam vezetni, később sokat mentem 1.3-assal úgyhogy a szokásosan emlegetett kényelmetlenség, japán szürkeség, stb... számomra az AUTÓ fogalma volt, semmi negatív élmény nem kötődik hozzá.


(A képre kattintva galéria nyílik)

Ez a típus a régi Swiftek közül az egyik legmagasabban felszerelt példány, egyedül a klíma és az ülésfűtés hiányzik belőle. Utóbbit viszont csak az Észak-Európai piacra szállították. A magas felszereltség miatt egyéb különbségek is vannak a korai, a kis motoros vagy a fapados Swiftekhez képest. Ilyenek például a puha műanyagból készült ajtókárpitok, az ülés alatt hátravezetett levegőbefúvó nyílások és a kényelmesebb oldaltámaszos ülések. Tehát ez nem teljesen ugyanaz mint a kis ezres.

Felszereltség:

  • ABS
  • 2 légzsák
  • szervokormány
  • 4 elektromos ablak
  • elektromos tükör
  • ködlámpa (elöl hátul)
  • színre fújt lökhárító
  • gyári Borbet 14"-os könnyűfém felni
  • automata sebességváltó
  • fordulatszám mérő
  • központi zár



(A képre kattintva galéria nyílik)

Ezt a konkrét fehér színű 2000-es évjáratú modellt Szekszárdon hirdette egy kereskedő 2015-ben 115.000 km-el és vezetett szervizkönyvvel, 65 éves tulajdonostól. Felhívtam a szervizkönyvben szereplő műhelyeket és megerősítették hogy a történet igaz, a kereskedő nem hazudik. Megnézve valóban olyan állapotú autót találtunk amit a hirdetésben is leírtak, tehát meg is vásároltam. Természetesen a javítási kézikönyvet alaposan átböngésztem indulás előtt, hogy tudjam mire kell odafigyelni.

Külön érdekessége a kocsinak, hogy 3 sebességes automata váltóval rendelkezik, ami amellett hogy szokatlan, meglehetősen egyszerű (elavult), konstrukcióját tekintve. Eredetileg a feleségem miatt kényszerből választottam automatát de később nagyon megszerettem.



(A képre kattintva galéria nyílik)

Elhatároztam hogy minden az autóval kapcsolatos költséget fel fogok jegyezni a vásárlástól az eladásig, erre létrehoztam egy táblázatot amiben tényleg az utolsó parkolócédula is fel van írva. Ezzel egy időben egy blogot is elkezdtem vezetni amelyben az autóval kapcsolatos események, jellemzően karbantartások, javítások, kerékcserék vannak kiposztolva. Ezt a blogot és a táblázatot közzé is teszem, bárki szabadon böngészheti. Főleg annak ajánlom aki egy autó fenntartásának költségeit szeretné megbecsülni.

A vásárlás után első és egyben negatív élményt a magas fogyasztás okozta, ami gyakran a 10 litert is elérte 100 km-enként. Később kitapasztaltam, hogy a téli hideg és a városi használat miatt alakul így és azt is megtudtam hogy egy bármilyen más hasonló motorral vagy váltóval szerelt autó ugyanezt produkálja, ezt el kell fogadni. Az 1.3-as kézi váltós változat ritkán megy 6-7 liter fölé de az 1.6-ossal más a helyzet. Tehát megtanultam, városban óvatosan közlekedni és arra is rájöttem, hogy egy meleg teremgarázs is javít a fogyasztáson. Nyáron országúton használva egyébként 7 l. Az öregnek 7,5 l-t fogyasztott átlagban, vidéken. Mivel minden tankolás be van írva a táblázatba és a spritmonitorra is ezért remekül látszik a grafikonon, mi okoz kisebb illetve nagyobb fogyasztást.



(A képre kattintva galéria nyílik)

Ha felülemelkedünk a fogyasztáson akkor rájöhetünk hogy ezzel az autóval a városi, leginkább a vidéki nagyvárosi használat a legkedvezőbb, nagyon kényelmes az automata váltó a dugókban araszoláskor és a gyakori tempóváltásokkor. 80 km/h-ig csendesnek mondható, finoman siklik, a nagy motor miatt lehet lendületesen haladni és előzni akár négy személlyel is. Az autópályás használatról is van rengeteg tapasztalatom. Az autó kiválóan tűri a pályás használatot, az ereje 130 fölött sem fogy el, 160-ig jól húz de ilyenkor már nagyon hangos. Aki beszélgetni akar, jobb ha nem megy gyorsabban óra szerint 120-nál. Sajnos ez az autó legnagyobb hátránya, gondolkoztam utólagos zajszigetelésen de nem biztos hogy megoldás lenne. Óra szerint 120 km/h-nál a fordulatszám pontosan 4000 percenként.

Az autót az előző tulajdonos és én is fűtött garázsban tartom ezért rozsda nincs rajta. Az utcán nézelődve viszont kiderül hogy nagyon is hajlamos a rohadásra ha kint tartjuk, ezt is érdemes figyelembe venni ha régi Swift vásárlására adjuk a fejünket.



(A képre kattintva galéria nyílik)

Az együtt töltött idő alatt nem történt komoly meghibásodás. Egy majdnem cserben hagyásos eset is csak az akkumulátor hirtelen meghibásodása miatt történt de szerencsére pont otthon. Nem is értem, mintha hatalmasra nőtt volna a belső ellenállás az akkuban, egyszerűen meg sem mozdította a motort pedig a terhelésmentes feszültség rendben volt. Egy új akku behelyezése megoldotta a problémát, ennek már egy éve, azóta tökéletes. A karbantartásra odafigyelek, ezért mindent igyekszem olyan gyakran cserélni, ahogy az javítási útmutatóban szerepel, vagy még annál is gyakrabban. A karbantartási lista is megtalálható a táblázatomban, pontos összegekkel. Az olajcserét néha magam végzem el, ha nincs más karbantartani való.

A sedan változat utastere a korábban említett magasabb felszereltségtől eltekintve megegyezik az 5 ajtós változatéval. Az első ülések viszonylag kényelmesek egy 175 cm magas ember számára. Az állíthatósága is rendben van de az ülőlapja főleg a modern autókhoz képest meglehetősen rövid, nem támasztja alá megfelelően a combokat. Ez is azt bizonyítja hogy a rövid távok megtétele, a Swift asztala. A szervokormány nagyon kényelmessé teszi a kormányzást és elég visszajelzést ad arról, mikor pattognak el a kerekek az úthibákon, a szervotlan változat is megszokható de nagy a különbség. A hátsó üléseken meglepően jól el lehet férni természetesen csak két embernek, hárman már igazi szenvedés hátul utazni. Szintén bajban lesznek a hátsó ülésen a 180 cm-nél magasabb utasok mert a fejük minden egyes úthibán hozzá fog koccanni a tetőhöz.



(A képre kattintva galéria nyílik)

A csomagtér a sedan kialakítás miatt elég nagy, 4 ember csomagjai egy hosszabb kirándulásra is gond nélkül beférnek. Van teljes értékű pótkerék és emelő is, bár ez a kor autóiban megszokott dolog. Az extrákhoz visszatérve, a négy elektromos ablak és a központi zár is komoly kényelmet biztosít a fapadosakhoz képest. Alapfelszereltségnek kellene lennie minden autóban.

A futómű kialakítása a legolcsóbb fajtából való. Ez karbantartáskor előny, kanyarodáskor pedig hátrány. Az úthibákon hajlamos arrébb ugrani, érdemes kerülni a nagy sebességű kanyarodást vagy fel kell készülni rá, hogy nem biztos, hogy egy ívből tudjuk teljesíteni.



(A képre kattintva galéria nyílik)

A kinézet főleg a 14"-os gyári 6 küllős Borbet alufelnivel kifejezetten állat. Nem a szokásos régiswift kinézetet adja de nem is egy tuningolt hülyegyerekautóét. Valójában csak ezzel a felnivel lett volna szabad árulni. Az egész autó egy picit elegánsabb benyomást kelt mint egy átlag Swift. Ez igaz a külsőre, a belsőre és a vezetésre is. A külsőt a fehér szín, a fekete műanyag betétek és az alufelni, a belsőt a 4 ablakemelő és a puha ajtókárpitok, a vezetést pedig az automata váltó dobja fel.

A régi Swiftek már nem fiatal autók. Általában vagy nagyon olcsó melós autónak vagy második autónak, az asszonynak, gyereknek veszik. Lassan viszont belép abba a korba hogy hobbiautó legyen. Már most van egy komoly rajongótábor, klubélet a típus körül. Öreg autós találkozókon, Parkoló Parádékon egyre gyakrabban feltűnnek a jó állapotban megőrzött vagy szépen felújított darabok. Teljes értékű családi autónak egyre kevesebben választják és erre egyre kevésbé alkalmas. Még 10 év és hasonló "kultusztárgy" válik belőle mint a Ladából vagy a Trabantból, mert itthon rengeteget gyártottak a típusból és szinte mindenkinek van több-kevesebb élménye a "régiswiftről".



(A képre kattintva galéria nyílik)

A karbantartások egy részét magam végeztem, másik részét egy Suzuki márkaszerviz. A teljes költség munkadíjakkal együtt 208.000 Ft 2,5 év alatt. Mindenki döntse el maga, hogy ez sok vagy kevés. A személyes véleményem az, hogy ennél kisebb összegből is ki lehet hozni de csak úgy ha egyszerűen elhanyagoljuk, nem javítjuk ki a hibákat vagy nem végezzük el időben a karbantartásokat, ez viszont hosszú távon az állapot romlásához vezet.

Kapcsolódó linkek:

Hibalista

-
Annak aki nem szeretné megnyitni a táblázatot, összeszedtem milyen karbantartások voltak az autón:
- Motorolaj és szűrőcserék 10000 km-enként
- Váltóolaj csere
- Néhány tömítés és szimering cseréje az olajszivárgás megszüntetése végett
- Izzócserék, lámpák beállítása műszaki vizsgára
- Vezérlés csere
- Akkumulátor csere
- Hátsó fékmunkahenger és fékpofa csere
- Fékfolyadék, hűtőfolyadék csere
- Gyertyák cseréje
- Kábeltörés megszüntetése az ajtóban

Ide hordtam szervizbe

Szabó Suzuki & Mazda márkaszerviz
Auto Fort Suzuki márkaszerviz

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Én magam a saját garázsomban :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2000
Kényelem (4) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 115000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8.5 l
Előző autója? Polski 126p Következő autója? Skoda Rapid és VW e-UP (lesz majd)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1196 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)