A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift Cabrio 1.3 GS  

Az ítélet értékelése
4,3(4 db)

2 dudás 1 csárdában

Szöveges ítélet

- Miért vettem két kabriót? Bíró úr, esküszöm én nem így akartam: Szerelemből tettem!

Kabriót szerelemből vesz az ember. Vagy ha nem, akkor is. Pár éve visszaeső ponyvatetős vagyok, néha meg tudom racionálisan indokolni, néha nem. Most abban próbálok segíteni, hogy miért pont Swift kabriót vegyél.

Pár éve a harapós de szomjas Opel 2.0i 8V GSi kabrióm helyett kerestem egy nyitott hobbiautót, lehetőleg takarékosat, és megfizethető áron. A hirtelen felindulásból vásárolt Suzuki SJ410 Cabrio alig fél év alatt hibás döntésnek bizonyult: az nem aszfaltra való, sem sebességben (80km/h), sem fogyasztásban (8L/100km), sem kényelem szempontjából (laprugós). Ráadásul öreg korban gyorsan elrohad. Végül újabb fél év és több Ford Escort 1.6i dadogós K-Jetronic megnézése után fejben összeállt a tökéletes élményautó:

A fehér nyitott Swiftet Geo Metro 1.0i Cabrio néven vettem, gyári klímával és automata váltóval. Reális áron adták. Pici motorral, pici biztosítással, pici alkatrészárakkal könnyen fenntartható autónak ígérkezett. Nem is csalódtam benne. Bár a 3 hengeres, alig 1 literes varrógépmotor önmagában nem tudhatott sokat a fékpadon, a háromsebességes automata váltóval és sok türelemmel 140km/h volt a padlógáz. Persze ezt a német autópályán mértem, nem a magyar vidéki tájakon, és már az is régen elévült. Ugyanez bekapcsolt klímával, sík úton, szélcsendben, hosszú egyenesben 100km/h tempóig sikerült. Még éppen vállalható. Igazi lendület autó, a párom például kifejezetten szerette benne az Opel GSI vadlovak után az álmos és alultáplált pónilovakat. Nála többnyire 6L/100km benzin fogyott nyitott ponyvatetővel. Csukott tetővel 5.5L/100km vegyes fogyasztási értékeket mértünk. (Padlógázon 7-8L/100km).

Összességében nagyon szerettük, és ezért vettünk mellé még egyet.

A kéket már Suzuki Swift 1.3 GS néven anyakönyvezték, több lóerővel, kézi váltóval, szervókormánnyal, és klíma nélkül. Szerintem így az igazi. Ezzel a motorral már lehet előzni is, és a 140km/h érezhetően hamarabb elérhető vele. Szerintem menne gyorsabban is, de ennél a tempónál jut eszembe a bukócső hiánya, és a fotósok magas óradíja.

A Swift kabriók utazósebessége egyébként óra szerint 100km/h környékén nagyon kellemes, ami valójában 92km/h tempó a GPS szerint, így belefér a traffipax hibahatárába is. Ezzel a sebességgel együtt lehet lüktetni az álmos vidéki forgalommal 5-6L/100km fogyasztással. Esetleg százas tempó felett a huzatra érzékenyek tekerjék fel az ablakokat. Nyilván utána is huzatos marad, például a nyakunk simán megérzi a Békéscsaba-Balaton útvonalat, de a fülünk oldalszélben jobban fogja érzi magát a keret nélküli üvegek takarásában. Ez saját tapasztalat. Kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét.

Ha a forgalmi engedélyt kézbe veszed, a Swift és Geo kabriók alvázszámai árulkodnak a gyártási helyükről: mindkét autó alvázszáma J-vel kezdődik, ami Japánban gyártott autókra utal ha jól emlékszem. Nem tudom ezért bírnak-e hiba nélkül üzemelni, vagy csak kevesebbet futottak a magyar átlagnál a ponyvatetősökre jellemző rendszeres téli álom miatt.

Mindenesetre egy percig sem bántam meg, hogy Szuzuki(ka)t vettem. Megfértek a Mercedes C kombi mellett, és egyiket sem éreztem cikinek. Ugyanakkor néha hallom a (néző) közönség véleményét is, akik szerint:
A: egy feltűnőségi viszketegségben szenvedő köcsög,
B: egy csóró Buzukis olcsójános vagyok.

Nyugi, a külvilág véleménye egy idő után fel sem tűnik :) Eljön az a perc, amikor pont annyira halkan szól a zene, pont annyira simogat a szél, és pont annyira lesz@rod a véleményüket, mint amikor szerelmes vagy.

(…)

Ugyanakkor racionális okokból néha el kell engedni a felesleges dolgokat. Nemrég a négy autómból kettőt eladtam, a kék Swift kabriót meghagytam második autónak. Ha úgy alakul az életed, hogy másra kell a pénz mégis szeretnél második autót, akkor az egy Swift Cabrio legyen. Miért ne? Olcsón megkapod. Jól érzed magad benne. Elhanyagolhatók a fenntartási költségei. Ráadásul egyszer (talán) te is szeretni fogod.

Péter

Hibalista

- Csak a kopó dolgok: gumik, fékek, kuplungszett. Az egyiknek koccanás után volt 2 löklap festése. A másik új tetőt kapott, ami 150.000Ft volt. Ha ezt sokallod egy húsz éves kabriónál, akkor a tető állapotát nézd meg elsőnek.

Ide hordtam szervizbe

Helyi szerelő: olcsó és gyors.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Mindenhol ismerik, hiszen ez egy SUZUKI, a mi autónk.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1993
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 170000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? C250TTD kombi Következő autója? Forester S-Turbo
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)