Swift - a szívás teteje
Szöveges ítélet
0 km-rel vették meg a szüleim a zöld színű, 1998-as gyártású SWIFT-et. Kb. 35.000 km-ig nem is volt vele komolyabb gond, akkor viszont eltörött az egyik dugattyú. Egy olyan motornál, amire azt mondják, hogy sosem kell hozzányúlni. :( (a szervizelés mindig időben volt, ezen nem spóroltunk) Amúgy kb. 160.000 km-nél kezdte és a mai napig is van, hogy eszi az olajat, szerencsére nem túl vészes mennyiségben, volt még egy injektor csere, mert néha megállt menet közben, az kb. 30.000 Ft-os tétel volt, de ennyit a motorról.
Ami kb. az autó 3 éves kora óta folyamatosan probléma, az a kipufogó. kb. 2 évente javításra szorul, holt itt, hol ott ereszt, rohad, ki lett cserélve már gyárira is, az legalább bírta 3 évig...
Elektromos szempontból a központi zár a "gyenge láncszem". Mind a 2 hátsó ajtóba menő kábelkorbácsot többször kellett javítani, mert lassan, de biztosan elszakadnak benne a vezetékek. Az utolsó (kb. 3.) javítás alkalmával extra hajlékony kábel lett befűzve, azzal jónak tűnik.
Volt kb. 60.000 km-es korában egy kik kopogás előröl, féltengely csere lett a vége, meg kb. 140.000-nél kellett lengőkart cserélni. Ilyen szilentek, fékbetét stb. nem is számoltam, mert az kopó eszköznek számít, valahol valamit "extraként" mindig ki kell cserélni, ez van, ez a többi autónál is így van.
Szerviz:
Kaptunk értesítést, hogy az első lengéscsillapítókat ki kell cserélni, mert bajok vannak a gyárival, ehhez be kell vinni a szakszervizbe.
Ha már arra jártam, akkor megbeszéltünk egy kerékagy-csapágy cserét is, valamint a kp. zár nem nyílott ki a vezető oldalról, mert csak félig váltott át a kar, de ha kézzel teljesen átváltottam, akkor rendben kinyílt.
Javítás közben felhívtak, hogy van egy kis olajfolyás, ki kellene cserélni pár tömítést, néhány ezer forintos tétel, megcsinálhatják-e. Persze, mondtam.
Következmények:
-lengéscsillapító csere: nincs rálátásom, remélem jól megcsinálták
-kp. zár javítás: 8.000 Ft volt, de nem tartott tovább 3 hónapnál, utána ugyan olyan lett szépen fokozatosan (feltételezem telenyomták kenőanyaggal). 8.000 Ft-ért azért komolyabb javítás vártam volna... :(
-kerékagy csapágy csere: otthon vettem csak észre, a számla részletes átnézésekor, hogy cseréltek váltóolajat is. Amikor felhívtam Őket, annyit mondtak, hogy a csapágycseréhez ki kell cserélni a váltóolajat, mert ki kellett venni a féltengelyt. Enyhe rosszallásomra (max. 5000 km-rel hamarabb lett váltó+motorolaj cserélve), annyi kedvezményt adtak, hogy legközelebb, ha megyek, akkor a számlából levonják a váltóolaj árát...tehát "korrektek" voltak, de már csak akkor, amikor kiderült a turpisság... :(
EZUTÁN AKKOR SEM FOGOM ELVINNI A KOMÁROMI SZERVIZBE (direkt nem írom le a nevét), HA AZ LESZ AZ UTOLSÓ SZERVIZ A VILÁGON!!!
Viszont ezek között az események között többé kevésbé megbízhatóan működött az autó, nem drágák hozzá az alkatrészek sem, de azért nem annyira legendásan jó, mint amennyire mondják.
Hibalista
- Mi nem?
Ide hordtam szervizbe
******** Komárom - Soha többet!
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Magán szerelő Tatabányán (Alsógalla), OK!
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 14 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 180000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | Grand Cherokee |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.5/10) |
