Unalmas alsókategórás tucattermék, van még mit fejlődnie
Szöveges ítélet
Az autót céges autóként használtam, 0 kilométeresen mentem érte a kereskedöhöz, lévén hogy a drága feletteseink és a másik középvezető már jó elöre lezsirozták maguknak a full extrás Vectrát ülésfütéssel, 6 sebességes autómatával, digit klímával...miegymással, igy a többieknek maradt az Astra Essentia, vmivel talán jobban felszerelve, mint az átlag.
a szirszar 10 ezres extrákról minket meg sem kérdeztek.
Nos mint tudjuk , ajándék lónak ne nézd a fogát. Ez idáig rendben is van, úgyhogy igyekszem csak az autóra fókuszálni.
Az autó nem tehet róla hogy szürke volt, ez is afféle ostoba céges policy.
1.6-os benzines, 4 hengeres motor:
Igazság szerint városban kellemesen el lehetett vele járni , ha 2000-nél elváltogatott vele az ember.de ivott rendesen, 10 felett.A legjobb fogyasztás amit a bejáratódásnak könyvelek el, az 570 km volt fulltankkal.Amúgy 1.6-oshoz képest nem volt rossz, bár kétségtelenül ez volt az eddigi legkisebb hengerürtartalom amivel jártam tartósan. alapból nem lenne rossz, 4000-töl szépen megindul és egészen 6200-ig pörgethető.Itt már szépen megjön a hangja is, ami egyébként 4 hengerestől nem is rossz.egy dolgot nem tudtam megszokni: 2000 alatt azt a borzasztó rutyutyutyu kerregö dízelhabverő hangját, itt ereje sem nagyon volt.
4 személlyel már eléggé vigyázni kell a felváltásoknál, mert elég lusta lesz, szerintem váltásnál sokat is ejt a fordulatszámból.
Váltó:
1-es vége közel 60km/h,
2-es vége 100-nál, pont letiltásnál éri el
3-as elviekben 150-160-ig huzatható, itt iltás
4-es 190-körül
az 5. az a fajta 5., amit nekem szinte csak kétszer sikerült 4500 fölé forgatni, de egyedül lejtőn ment 210-et.(csak óra szerinti mérés)
Elmondanám, hogy teljes tankkal indultunk le vidékre, 180-190 körül (160 km-t ) és 60 km-t 80-as , nyugis, kultúrált tempóval abszolváltunk; sikerült az 52 literes-de csurig töltött-tankot több mint feléig kiüríteni.Itt olyan 34 litert megevett. hazafelé 150 körül viszont meg alig.szóval ez a neki való autópálya tempó.
de 190 felett halálfélelmem volt benne, annyira imbolygós volt, konkrétan úgy éreztem magam, mintha épp egy szikla oromzata felé rohannék base-jumpolni, mert aztán úgyis mindegy, csak elszállok.Életveszély.
Fékek: hihetetlen, hogy 2005-ben hogy mer egy autógyártó hátul dobfékkel szerelt autót gyártani, 100 lóerö feletti teljesitménnyel.Hiába a 195/65R15-ös gumik, agyrém.Autópályán egy hirtelen fékezés nélkül csúszol előre és közben az ABS-nek olyan hangja van, hogy többen azt hitték, szétesik az autó, amikor vizes úton bekapcsolt.
Futómű:
alapból pont olyan amilyennek a tesztben volt leírva, közvetlen közeli, de elpattog minden úthibán.Nekem tetszett, mert legalább nem ringatózós hintó volt.Néha mondjuk derék Budapestünk rendesen adott neki, nem ritkán akkora kráteren mentem át-elkerülhetetlen sötétben-hogy az egész kasztni belerázkódott, úgy felütött a gátló. De bírta.
Kanyarban van pár jobb elsőkerekes nála.Az ívet egész jól tartja, de egyébként bitangul orrnehéz és szereti eldobni magát hirtelen irányváltásnál, főleg csúszós úton.Ennek ellenére nem akadtam el vele sehol, de nem tetszett.
Kasztni:
elég formás, a hülye tejüveg búrákat is megszoktam.
Olyan bumfordi dromedár, csak kicsiben.Anyag, na az nincsen benne.ajtócsapódásnál hallod. mint ahogy azt is, ahogy a kavicsos úton a kövek csapódnak fel, irtózatosan vezeti a hangot, mindenhonnan jönnek. Amúgy a szigetelés nem rossz, de 160 felett már nem lehet rendesen beszélgetni, akkora a szélzaj. A lámpák gyári beállítása nevetséges, kb. 30 méterre lehet velük ellátni, de a ködlámpa szuper. jól bevilágította az oldalsó teret, mégis hiába a vastag üveg, egy kavics miatt az üvege 2 darabba tört, csak a keret tartotta össze.
Tárolásra jók a zsebek,hátul is van vmi minimál, az 5. ajtó mögött egész jó a csomagtér, korrekt a teljes értékű pótkerék.Ülés lehajtható hátul.Itt hegyzem meg, hogy remek az 5. ajtó alatti mélyedés, minden rohadt kosz és víz, jég, sár megáll benne, esélytelen kultúráltan kinyitni.
Ergonómia:
én ebben az autóba egyszer nem tudtam úgy beülni, hogy ugyanabba a pozícióba kerüljek, mint ahogy kiszálltam.de sok más gyártóénál jobb az alapülés.tükör elektromos volt és fűthető(ablakfűtéssel). műszerfal jól áttekinthető,majd minden jó helyen volt.Mondjuk aki ezt az indexkart kitalálta, az simán deresre huzatnám.egy szar kérem szépen. aki nem tudja miért, próbálja ki.
Hamar elfáradtam benne, de elfértem, pedig 180 cm felett vagyok.igaz, a lábamat még jobb oldalt elöl sem tudtam kinyújtani, tökig hátra tolt üléssel sem.
Hátulra nehezebb a beszállás is a kisebb ajtó miatt.
Klíma egész jó, CD-s rádió is, de néha így is ugrált, nemhiába=Budapest de csodás.
Mindent összevetve: nekem ez az autó nem kéne, még ha ingyen adnák sem, mert katasztrofális a városi fogyasztása, kicsi, és az Opel is elindult a minőség látszata felé, de ez a tetves rozsdaboglya akkor sem ér meg 4.3 milliót.Ez egy nonszensz.Ennyi pénzből jobb autót lehet venni újonnan is, hogy az alig használtakról ne is beszéljek.Aki teheti, ne vegyen ilyet.Lehet szeretni, de nem nekem.Olyan semmilyen érzésem volt végig.Nem utáltam annyira, de szeretni biztosan nem szerettem.
Hibalista
- szivargyújtó-csak telefontöltésre használtam, de egyszercsak benyomva maradt.
Ide hordtam szervizbe
még nincs itt az ideje
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
---
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 6400 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | több volt | Következő autója? | biztos hogy amint lehet újra bajor |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |
