A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2004-2008)

Astra 1.7 CDTi GTC Sport 

Az ítélet értékelése
3,7(6 db)

A dögös és takarékos gép

Szöveges ítélet

2014.03.17.

Első autóm, jelenleg is használatban van. Németországban dolgozok kiküldetésben és mivel tavaly augusztusban a barátnőm is kijött hozzám, ezért két embernek repülővel már nem érte meg közlekedni, kellett hát egy takarékos kocsi. Mivel másfél-két havonta hazajárunk ezért dízelben gondolkoztam mert kb. 5 hazaútnál már van akkora árelőnye az olajosnak, hogy megérje, még ha kicsit drágább a karbantartása is valamennyivel mint egy benzinesnek.

Családom sokáig Opeles volt, mivel alapvetően olcsó(bb) és jó autók, ezért én is azt kerestem. :) - BMW lett volna az álom, de ami abból tetszik az még drága. Majd pár év múlva. :D - Először valami adagolós régi dízelre gondoltam, de azt nem engedik be a városba ahol lakunk, mivel nem kapja meg a német zöld (4es) környezevédelmi plakettet. Ezért hát EURO4-es kellett. Itt már el is dőlt a dolog, hogy H Astra lesz. A GTC-re meg azért esett a választás mert fiatalos és dögös (legalábbis szerintem). :)

Nézegettem több verziót, főként 1.9-est abból is a 100 ill. 120Le-s teljesítményűeket, de többek tanácsára végül ráálltam az 1.7-es 101Le-s motorosra (Z17DTH), mely még nyomokban az Isuzu blokkon alapszik. Mivel ez megbízhatóbb (az 1.9-es 150Le-s verzióval vannak leginkább gondolok) és takarékosabb valamivel, mint a Fiattól származó motorok.

A kocsi belgiumi és első tulajdonostól vettem át egy Zwischenhändler-en (egy hölgyé volt aki lízingelte) keresztül, mivel lejárt a szerződése. A gépjármű 2007 év végi gyártású és 2008.01.-es forgalomba helyezésű. Felszereltsége SPORT, ami bővebben annyit jelent, hogy:

- sportfutómű
- sport gomb a műszerfalon (bekapcsolva élesebb a gázreakció, és szervórásegítés mértéke változik, hosszan megnyomva az ESP kikapcsolható)
- sportülések jobb oldaltámasszal, gerinctámasszal és hosszabb ülőlappal
- sportkormány multifunkcióval
- alu pedálok gyárilag
- a váltó kapcsolási érzete sportosabb mint a normál
- kuplung úgyszintén
- fekete tetőkárpit
- sport tetőspoiler
- gyári 18-as könnyűfém felnik

A többi az egyezik a magasabb Opel felszereltséggel, vagyis BC, Tempomat, Digitális klíma, CD30 rádió MP3 lejátszással ill. bemenettel, fényérzékelős világítás, esőérzékelős ablaktörlő, hűthető kesztyűtartó, stb.

Mindig gond nélkül indult - garázsban tartom ami nem fűtött -, és sosem hagyott cserben. Egyedül december elején vettem észre surrogó hangot mikor a kocsi alapjáraton ment, de kinyomott kuplunggal elhallgatott a zaj. Specialistával konzultálva megerősítették, hogy a váltó csapágy(ai) adják a zajt. Ez decemberi hosszabb hazamenetelkor orvosolva lett - csapágyak kicserélve - új hajtóműolaj kíséretében.

Még októberben kapott Vredestein téli gumikat 15"-ös acélfelnin is.

Sokan nem szeretik ezt az Opel motort, mert hangos és nem túl kulturáltan jár. Hidegen valóban erősebb a hangja, de bemelegedve szerintem abszolút nem zavaró. A legnagyobb előnye a takarékossága. Eddigi legjobb fogyasztásom vele 4.7L/100km igaz ekkor megfontoltan és óvatosan vezetve legfőképpen országúton a megengedett 100km/h-val ( Németország) ill. falvakban pedig a szokásos 50km/h. Hazaúton általában 3 személlyel + csomagok jövünk-megyünk és így a forgalomtól és időjárástól függően 5,4-5,75L/100km a fogyasztása. Ilyenkor szinte végig autópályán és ahol a forgalom engedi tempomattal közlekedek. Városban ritkán használjuk - főleg csak nagybevásárlásra) rövid távon és hidegen - relatíve lassan melegszik be - 6-6,5L körül fogyaszt.A magyar országutakon ésszel közlekedve kevés "városozással" 5L-rel ill. kicsit felette el lehet vele járni szerintem.

Tankolni mindig JET ill. a Shell kutakon szoktam Németországban és Ausztriában.

Update: 2014.06.22

Április végén jelzett a MIL indítás után, majd 3-4 perc után kialudt. Hibakódot kiolvasva ill. ellenállást kimérve a gyertákon, kiderült, hogy 1 izzitógyertya cserére szorul. Rendeltem bele egy gyári BERU-t amit kint bele is tettem. Hibajelzés ezután meg is szűnt. A többit nehezebb lett volna cserélni a relatíve rossz szerelhetőség miatt. Mire hazamentem berendeltem még 3 új NGK gyertyát. Nem lett volna szükséges, de illik mindet egyszerre cserélni. :)

Május elején felkerültek újra a 18-as felnik nyári gumikkal. Az autó sokkal stabilabb ezekkel - bár ez nem olyan nagy csoda a 15"-ös télihez képest :D -. Nagyon jól terelgethető kanyargósabb országutakon. :) Viszont fogyasztásban kicsit rosszabb lett a helyzet. Széles gumik miatt talán ill. a légkondi gyakoribb használata miatt 5.6-5.7L - tankolás alapján számolva, a BC 5,5-öt ír -.

Közben történt meg egy olaj ill. olajszűrő csere is. - Nem bízok a longlife intervallumokban, úgyhogy kb. 15.000-ként - mivel sok a pályás km ezért kicsit felfele elhúzható nyugodtan, attól függ mikor vagyok éppen otthon - csere lesz. Típus maradt a Total 5W30.

Update 2015.07.12

Az autóban már 138000km van, amiböl 41000km-t mi tettünk bele. Kölönösebb dolog nem történt szerencsére. A fogyasztás az utóbbi 21500km-en tankolás alapján 5,68L. Ez úgy gondolom, hogy korrekt érték, ha sok autópályát is figyelembe vesszük.

A teljesítményével is elégedett vagyok, nyilván jól jönne még úgy 10-15Le, de szabályos közlekedésre ez a 101Le is elegendö. Egyedül a német autópályán érzi az ember, hogy ez bizony ide kevés... Ami talán egy kicsit jobban zavar az a motor hangolása. Több kölönféle autóval is összehasonlítva kicsit zavaró az, hogy 1900 ford/min-ig nem történik sok minden... 2000-3000 között viszont jól magára talál. 3500 fölé meg lényegében nincs értelme pörgetni.

A müszerfalnál idönként zörög valami müanyag. Ez is jellemzöen 2000 fordulat alatt történik, tehát inkább országúton, városban veszi észre az ember.

Olajcserénél átálltam a 10-11.000km közötti cserére és a GM Dexos2 olajra. Mivel ez relatíve olcsó így szüröstül (ALCO) kijövök kb. 9.000Ft-ból. A csere meg ingyen van, mert magam végzem.

Kapott még egy új légszüröt, üzemanyagszüröt,ill. hátsó féktárcsákat és betéteket (mindenböl Bosch-t). Nem lett volna szükséges a tárcsa cseréje, mert egy felszabályoztatás is elég lett volna rá (kb. 50.000km lehet bennük és szinte 0 válla van a tárcsáknak), de sztem a márkaszervízben ügyeskedtek valamit, mert a tárcsa radiális irányban nem egyenletesen kopott... Vagy a betétet nem cserélték (gyanúsak) ill. a fékdugattyún sem vízszintesen állt a megjelölés amire elvileg figyelni kellene összerakáskor.

Összességében szeretem/jük a kocsit, és még egy idejig marad. :)

Hibalista

- A szükséges kopó alkatrészeken kívül csak a váltó csapágyait kellett cserélni. Sajnos ez az M32-es váltó típusnál (6sebességes) elég gyakori hiba... - - Megvételkor cserélt alkatrészek - nem lett volna mindent feltétlen szükséges, de mivel Németország és Magyarország között közlekedek (1,5-2 havonta 1 út ami 2200km) ezért az autót mindig tökéletes állapotban tartom, nehogy meglepetés érjen út közben. - - Megvételkor cserélve: - - Első féktárcsák (Textar) - Első fékpofák (Textar) - Vezérműszíj és feszítőgörgők (Dayco) - Hátsó lengéscsillapító (pár) (Blistein) - Hosszbordás szíj (GoodYear) - Olajcsere TOTAL Quarz Ineo MC3 5W30 Olaj ill. ALCO szűrő - Pollenszűrő: ALCO - Légszűrő: ALCO - 2 új gumi Hankook S1 Evo2 K117 - - Későbbiekben (kb.113-114500km-nél) : - - 4db új izzítógyertya (BERU ill. NGK) -

Ide hordtam szervizbe

A váltón kívül mindent Édesapám ill. én csináltunk.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Mosonmagyaróvári váltóspecialista. Nagyon korrekt Mester.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 97500
Megbízhatóság (9) Vezetett km 41000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Nem tudom, de valami aminek több ajtaja van. :)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2004 (2005)

További ítéletek (427 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)