A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2004-2008)

Astra 1,6 turbo Caravan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Turbós H Caravan apának és a családnak

Szöveges ítélet

Bővül a család, apa még alig 30-on túl, szeretne kicsit erősebb autót 2 millió körül. Kereső beállít: min. 140 LE benzin, kombi, 10 évnél nem idősebb, 150.000 furtott km alatt, 2 milliós felső határral. Mondanom sem kell, kevés autó esett bele a szűrésbe, köztük egy 2008-as Opel Astra H Caravan 1.6 turbo motorral, 180 lóerővel. Próbaút során megfelelő állapot, fényezés gyári, motortér egészségesen néz ki, megfelelő dinamika, szépen kapcsolható váltó, egy pörsenés sincs rajta, beltere újszerű, félbőr, fekete lakk belső, svájci végig vezetett szervíz könyv, szervízt felhívva leigazolt. Belső nincs megkopva a kritikus helyeken. 2 millióért hírdették. Feleségemmel megegyeztünk, ha 1,8-ért odaadják, akkor vesszük meg. 1,95 milliónál lejjebb nem ment, de elcsábultam.
180 lóerő nem kevés, de egy majd 1400 kg-os kombiban nem olyan feltűnő (kb a 2.0 dízel VW-ekkel van pariban dinamikailag). A futóműve gyárilag, 16-os kerekeken nem kanyarvadászatra van kitalálva, de egyenesben előzni azért elégséges. Elvileg ~8,5 sec alatt van 100-on, de ehhez már 3-at kell váltani. Ha kicsit lenne hosszabb a 2. fokozat, szerintem simán 8 alatt lenne meg ez a cél. A max nyomaték 1900-tól 5500-as fordulatig áll rendelkezésre, ami kellemesen rugalmassá teszi, bár azért oda kell figyelni a turbó miatti késlekedésre. A csatolt hátsó lengőkar és a ballonosabb 16" abroncsok hozzák magukkal a korlátokat, de utazó autónak kényelmes, lévén jól beállítható a deréktámaszos ülés.
Van automata klíma(elmegy), kanyarkövető xenon ("bi")(tetszik), esőérzékelős ablaktörlő(szódával elmegy), nagyobbacska tárcsafék, félbőr belső, tempomat, 6-os váltó. A csomagtere jól pakolható, a hátsó üléseket előre lehet dönteni, és elég méretes hely áll rendelkezésre így is. Az alkalmazott anyagok a középső polcról kerülhettek le, átlagosak, számomra a fekete belső és a dizájn kicsit komor és fantáziátlan. Az utastérben található tároló rekeszek mennyisége és kialakítása viszont rossz! Nincs üveg/pohár tartó, nincs egy rendes rekesz, ahova az ember a tárcát, iratokat, telefont tehetné megfelelően.

Teljesen alkalmas munkába járásra és hosszabb utakra egyaránt.
Az étvágya szerintem átlagos: 6,8-tól egészen a 9,5 literig terjed, utóbbi autópályán, 150-re beálíltott tempomattal és klímával.
Hibái: toronycsapágy, ami beázik, és ha nem veszi időben észre az ember/nem orvosolja, akkor a lengéscsillapító elkezdi kopogtatni a motorháztetőt. Ezt időben cseréltem (szerintem csak kinézetre volt gáz, bár rozsdás volt, de az anyaga még vastag volt).
Belső/külső levegőkeringető zsalu ha eltörik, akkor a szélsőséges esetben akár a folyamatosan működő elektromotorja az autó kigyulladását is okozhatja (korlátozó elektronika és zsalu javítással orvosolható, nem drága az anyag, de nagyon macerás).
M32-es hatos váltó: mikor megvettem 138.000 km-rel, még nem volt hangja, de 1-esben és 5-ösben terhelés váltásra mozgott a sebváltó kar. 150.000 km-re már enyhén hallható zúgó, "ikarus" hangja volt. Nem akartam, hogy szétessen egy hosszabb út során, mert nagy gondot is okozhat, így felújíttattam, ami 260.000 Ft volt. A kettőstömegű és kuplung még jó állapotban volt, ahhoz nem keleltt nyúlni.
Amúgy maga az autó kicsit olyan, mint a legó: rengeteg kiegészítőt lehet bele tenni utólagosan is, elég jól szerelhető a típus, nagyon széles körben variálható a felszereltsége. Sokszor a kábelezés is ki van építve az extrákhoz, csak az egyes modulokat kell megvásárolni(nyílván használtan) és beszerelés után feltanítani. Minden pénztárca kérédése.
Általános alkatrészek nem drágák, szokványos árakra lehet számítani, nagy választékkal. Idővel még frissítem a posztot, hiszen csak másfél éve van meg az autó, így biztos lesz mit írni róla.

Hibalista

- Vezérlés csere 138 ezer km-nél 60.000 Ft; toronycsapágy, hátsó fékbetét és stabilizátor pálca csere 145 ezer km-nél 50.000; M32-es váltó felújítása (csapágyazás) 150 ezer km-nél 260.000 Ft.

Ide hordtam szervizbe

Helyi szerelő (Sz. Balázs Mosonmagyaróvár). Jól és igényesen dolgozik, garanciát válall a munkájára.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 138000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? yaris Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2004 (2005)

További ítéletek (427 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)