Praktikus családi kombi
Szöveges ítélet
Három évvel ezelőtt vettük, valós 253.000 kilóméterrel, minden német szervízszámlájával, újszerű belső térrel, törésmentes karosszériával. Első blikkre úgy tűnt nagyon jó vétel volt, a próbaúton szépen húzott, csendes volt a futómű.
Ahogy a javítási listából látszik, egy ilyen látszólag kiváló 10 éves autóra is rá kellett költeni 3 év alatt 600.000 forintot és még mindig van javítanivaló. Nem érzem azt, hogy egy roncsot sóztak rám, vagy átvertek, egyszerűen 10-12 év és 250-300.000 km után elfárad egy kocsi. Persze megtehetném, hogy csak nyomom a gázt mint süket a csengőt, amíg szét nem esik a kocsi, és mindig csak a legkritikusabb alkatrészt cserélni, de nem ilyen vagyok. Kollégám például nagyon büszke rá, hogy az enyémmel egyidős Toyota kombiját "csak olajcserére kell hordani" aztán amikor beülök mellé, hallom, hogy búg a kerékcsapágy, alig fog a fék és nem győz ellenkormányozni stb... de számára egy megbízható, jó autó így.
Csak azért írom le ezt, hogy senkinek ne legyenek illúziói ha 10 év körüli kocsit vesz negyedmillió kilóméterrel, biztos, hogy a következő 4 évben bele fog menni a vételár nagyrésze mégegyszer.
Az autó egyébként nagyon jól szolgál, kényelmes, csendes, tágas, még mindig szeretem nézegetni a formáját. Ez az acélkék szín nagyon jól áll neki, 13 év után még mindenhol rozsdamentes, a küszöbökről, kerékjáratokból enni lehetne, pedig utcán áll és télen is sokat megyünk vele. Mindent tud ami egy magyar átlagcsaládnak kell, 6 légzsák, klíma, tempomat, nagy csomagtartó, hosszútávon 7 literes fogyasztás.
Amit nem szeretek benne, hogy dög nehéz, kb 1400 kiló a tényleges önsúlya, ehhez nagyon kevés a 105 lovas Twinport motor, plusz a futómű és a fékek is gyorsabban amortizálódnak.
Összességében a H Astrát nem bántam meg és mindenkinek ajánlom, de készüljön fel a fent leírtakra, plusz ha dízel akkor még annak az amortizálódó alkatrészeire is.
Hibalista
- - futómű több sebből vérzett, toronycsapágy korrózió ami típushiba (viszont összerohad a lengéscsillapítóval és az is kuka), fél éven belül két rugó is eltört a rossz magyar utakon. Ha már hozzá lett nyúlva, inkább mindent cseréltettem a négy tengelyen: 4 rugó, 4 lengéscsillapító, két toronycsapágy és apróságok, munkadíjjal együtt kb 150.000 forint. - - Mindkét első lengőkart cserélni kellett, mert szintén gyilkolják a magyar utak, munkadíjjal együtt ~20.000 ft/db. - - Kiszakadt a hátsó híd szilentje, ez volt eddig a legfájdalmasabb javítás mert kb egész napos munka egy szerelőnek, horror munkadíj egy 500 forintos gumi miatt. - - szelepfedél tömítés csere, azóta minimális az olajfogyás, ~20.000 ft - - stabilizátorpálcák ropogtak, munkadíjjal 20.000 körül volt a kettő + futómű beállítás díja. - - eldurrant egy vízcső a Ferihegyi repülőtér sorompója előtt (hol máshol), javítás + tréler kb 35.000 ft, szerencsére nem lett nagy baj. - - ékszíj feszítőket is cserélni kellett, mert visított a csapágy, ~30.000 ft - - a gázüzemre is költöttem még kb 200.000 Forintot, lejárt a tartály 10 éves élettartama + teljes porlasztófelújítás. de ez nem Opel hiba. - - - ezen kívül ami volt kopó dolog, vezérlés és vízpumpa csere (~80.000 ft szakszervízben mert ez nem játék), elől-hátul új féktárcsák (betétekkel, munkadíjjal kb 50.000 ft) - - és ami még borítékolhatóan vár az autóra: hátsó dob csere, katalizátornak még néhány éve van maximum, szívósor felújítás, klíma kompresszor kuka,...
Ide hordtam szervizbe
Szereldmagad.huváltozó a tapasztalat mert mindig más szerelte a kocsit, de összességében korrektek és olcsók.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Bosch szervíz Dunakeszi.Nem olcsók, de amit megcsinálnak az meg van csinálva, és számlát is kapok róla. Ha látják, hogy nem vagy hülye az autókhoz akkor őszintén beszélnek a hibákról és csak azt cserélik amit kell, ezt tisztelem bennük. (azért kezdtem ide járni, mert LPG-s az autó, és ők hivatalos lpg szervíz és vizsgahely).
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 253000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Baleno | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |