A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2004-2008)

Astra TT 1.6 Sport Z16XER (118LE) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kapudrog, avagy hogy vesztettem el kabrió szüzességemet.

Szöveges ítélet

A kedves nejem elkezdett nyaggatni, hogy neki kéne egy Z4-es, hát elkezdtem nézegetni őket. Aztán kiterjesztettem a keresést minden kabrióra (kár a nejbe a roadster, nem vezet úgy). Aztán szűkítettem a keresést keménytetős kabriókra, mert itt ritkán van kabriózható, többet szar időjárás. Maradt a merci SLK, de az nem tetszett neki. Akkor nézzünk négyülésest, mégiscsak családosak vagyunk... az F betűseket (FIAT, Ford, francia) meghagytam másoknak, így nagyon leszűkült a kör (VW EOS, meg Opel TwinTop). Egy jó ismerősömnek tudtam, hogy volt egy ilyenje, hát felhívtam, hogy mondjon véleményt. Kiderült, hogy még megvan neki, de letette és két éve áll. Megkérdeztem eladná-e nekem. Mondta, hogy előszedi, megnézem 'azt megbeszéljük. Így is lett. Volt néhány dolog, ami nem működött (pl. ablakemelők), meg egy-két apróság (pl. törött antenna), meg a fényezés is hagyott kívánnivalót, de ideadta a kulcsot, hogy próbáljam ki. Tető nélkül vicces, hogy mennyire csavarodik a kasztni, viszont becsukott tetővel totál rendben van a merevség. Mivel ez nem roadster teljesen rendben van az is, hogy nem egy erőgép, a 21. századi forgalom nem akadály, a 118 ló így is egész fürgén mozgatja az amúgy a merevítések miatt nehéz testet. Megegyeztünk egy jó (az átlagnál 30%-kal olcsóbb) árban, úgy, hogy friss műszaki vizsgával veszem meg az autót. Az összes hiba javítva lett átvételre, még két hátsó gumi is cserélve lett, mert a vizsgára kellett. Hát beleültem és élveztem a kabriózás minden örömét. Ha meleg volt toltam a klímát, ha hűvös, akkor meg a fűtést és felhúztam az ablakokat. Az egygombos automata ablak leeresztés/emelés praktikus. Ha fent van a tető és az ablakok lent baromi jól néz ki, hogy nincs B oszlop. Ha fent van a tető egész jól használható a csomagtartó. Ha lent, akkor annyira nem, de azt a pici helyet egy gombnyomással elérhetővé lehet tenni, különben marad a hátsó ülés. Inkább 2+2 üléses amúgy az autó, nincs hátul sok hely, ha elöl kényelmesen (még csak nem is terpeszkedve) ül az ember. Ami típushiba és egy kicsit ciki is, ha megszorul a kis takaró flepni nyitáskor. Akkor kell a csavarhúzó, hogy meglazítsd, aztán megy tovább a dolog. Rendszeresítettem is egyet az ajtózsebbe.

Update 2022 szeptember:

Az utolsó hiba átbillentett a holtponton. Mennie kellett. Amikor jó, akkor nagyon jó. A szimeringek cseréje után megint vajpuhán, szinte hangtalanul jár a motor, húz ahogy kell, élmény vezetni. De bennem maradt a tüske. Nem bíztam már benne. Meghirdettem. Az enyém volt a legdrágább, de a legjobban felszerelt és a legjobb állapotú is. Nem is jött rá madár, de úgy voltam vele, hogy nem fogom elherdálni azt a rengeteg pénzt és energiát, amit belefektettem. Jött egy komolytalan ajánlat pofátlanul alacsony árral, azt köszönettel visszautasítottam. Aztán beesett a VEVŐ. Ilyet én még nem is láttam. Frissen elvált nő, kapuzárási pánikkal. Eljött EGYEDÜL, AUTÓVAL. Ránézett, beleült, vittem egy probakört és kijelentette, hogy kell neki az autó, de nem tudja hogy vigye haza. Mondom neki busz? Vonat? Ismerős másik autóval? Addig, meddig, amíg felajánlottam, hogy ezen már ne múljon, elviszem neki az autót én. Mivel érdemben nem is alkudozott nem akartam ilyen hülyeség miatt elbukni az üzletet. Kicsit aggódtam, hogy mi lesz, de semmi aggodalomra nem volt szükség: odamentem, írtuk a papírokat adta a lóvét, azt csá.

Kapudrognak jó volt, azóta vettem egy azonos évjáratú C70-es Volvót. Azt is elmesélem, ha az első sokkon túl leszek.

Hibalista

- Nem úgy vettem, hogy bármit is meg kéne rajta csinálnom a kötelező szervízkörön kívül (amit úgyis minden frissen vásárolt autómon expressz megcsinálunk). Az előző tulaj még a műszaki vizsgán is áttolta az autót, sőt még a két hátsó gumit is lecserélte, hogy csak beülnöm kelljen. Ismerős a tag, még segítettem is neki átpolírozni az autót, mert a sérült kezével nem tud rendesen dolgozni. Vásárláskor ugyanis megegyeztünk hogy az apósáék által abszolvált kerítésfestéskor fekete festékkel telepöttyöződött karosszériát letakarítja. A jóképességű rokonok (isten áldja őket) még a higítós rongyot is az autó tetején pihentették, amitől persze felhólyagzott a lakkozás (ez itt a fészpalm helye). Természetesen engedett annyit az árból, amennyibe a karosszériásom került. Beleültem hát a jóba, gondoltam én. Aztán beütött krach. Amikor szervízkor cseréltük az olajszűrőt derült ki, hogy annyira el volt tömődve, hogy nyomás alatt volt a rendszer. Álló motornál. Amikor a patronos szűrő házát lazította a szerelő, konkrétan a két méterre levő falra fröccsent az olaj beterítve őt is. A szűrő el volt tömődve szilárd lerakódásokkal. Nem olajsárral, kemény plakkal. Mást nem tudtunk tenni bontás nélkül: megegyeztünk, hogy megyek kb. ezer kilométert aztán csekkolunk. Már leegyeztettük a következő cserét, amikor egy laza körön elkezdett köhögni a motor, kiköpött egy nagy rakat füstöt. Azonnal leállítottam, szóltam a szerelőnek. Ránéztünk az olajszűrőre, megint el volt tömődve szilárd plakk darabkákkal. Vontattuk a szerelőhöz, nem indítottuk be többet. A motor bontásakor derült ki, hogy ezt jól tettük, mert a fő- és a vezérműtengely csapágyazása megúszta. Amúgy teljes motorgenerál lett belőle. Az előző tulaj, amikor mondtam neki mi történt totál összetört, beszállt a javítás költségébe. Kiderítettük, hogy már ő is örökölhette a hibát, csak neki mázlija volt. Az első (női) tulajdonos, miután a garancia lejárt nem vitte többet a márkaszervízbe az autót, de ezek szerint máshova se. Kész csoda, hogy nem sült be nála a motor. Az ismerősöm maga szervizelt, olcsó olajat használt, az meg nem oldotta fel a lerakódásokat, grátisz két évet állt az autó, mielőtt hozzám került és nem frissen szervízelve lett lerakva. Komplett hengerfej felújítás (szelepvezetők, szimmeringek, szelepfészkek, síkolás), új gyűrűk. Ez a legszofisztikáltabb 1.6-os motor szívó és kipufogó oldali vanos kerekes változó vezérléssel. A szívóoldali csúnyán kotyogott, cseréltük párban. Minden manuálisan takarítva. Aztán a frissen összerakott motorba hímestojás módban beletekertem 1000 km-t. Megnéztük, jó lett. Annyi mondjuk kiderült, hogy a vanos vezérlő patronok közül a kipufogó oldali nem működik, így párban cseréltem azt is. Na az azóta eltelt 10 000 km felhőtlen. Hihetetlenül puhán jár a motor, nagyon finom műszer. Szinte élvezi, ha előzéskor szúrok egy hármast és leforgatom hatezerig. Az olajat még csipegeti (kb. fél liter/5000 km, ami kb. semmi), de erre is meg van a megoldás: ott figyel a csomagtartóban az új, PCV szeleppel egybeépített szelepfedél, ami sajnos nem érkezett meg időben felújításkor. Most majd cseréljük az első rendes szervíz alkalmával. - - Update: 21. 06. 21. - Annyi változás történt, hogy az olajfogyasztást már csipegetésnek se nagyon lehet nevezni: többször ellenőrzöm, mint hogy bármi változás lenne a szintben. Valószínűleg összekoptak az új alkatrészek. - - Ez van, ha az embernek ritkán van dolga az autójával: a csomagtér nyitott tetőnél nem akar gombnyomásra feltárulni, úgyhogy rádugtam az OpCom tesztert, de valamiért nem akar kommunikálni a teszter az autóval. Most rághatom magam megint át a szoftver installáláson. Valószínűleg csak valami kontakt hiba lehet, mert amúgy a tető frankón nyílik/csukódik, de könnyebb dolgom lenne, ha pontosan tudnám hová nyúljak. - - Update:2022 szeptember - - A drágám el kezdte tolni az olajat a vezérlés oldalon valamelyik szimering alól. Fasza, cseréltük az összeset, bónusz új vezérlés, mert gyakorlatilag olajban futott, az meg az álmoskönyv szerint sem jó ómen.

Ide hordtam szervizbe

Barátom, Balázs. Az egy dolog, hogy érti a dolgát, de megbízható, tudom, hogy ha valamit megcsinál, az 100%, nem csak "cserélem azt' jó' van".

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Fehér garázs. Na ők speciel olyanok. Akkor megyek hozzájuk csak, ha sürgős, mert utánuk meg kell még egyszer nézni, kijavítani amit csak félig csináltak meg (speciel egy másik autómnál "elfelejtették" visszatenni a turbó csövet én meg már be voltam szarva, hogy turbó csere lesz).

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 144000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Calibra 2.0 16V ecotec Következő autója? C70 2.4 szívó benzines
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2004 (2005)

További ítéletek (427 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)