Sokat fogyasztott, de megtanultam vezetni!
Szöveges ítélet
Amikor el kellett dönteni, hogy mit vegyünk, akkor végignéztük a hazai kínálatot. Mindent. Ezek után kizárásos alapon nem maradt más, csak az Astra. 5 ajtósra gondoltunk, de aztán a csomagtartó mérete, és a forma eldöntte kombit veszünk. Dízelt a fogyasztás miatt. Az új szerintem indokolatlanul drága, ezért maradt az 1-2 éves használt. 5,7millió helyett 2,95millió, amin szerintem nincs is mit gondolkodni.
Az első métereken meglepődtem, hogy milyen jól megy a kocsi. Tetszett nagyon a belseje, a felszereltsége, a kerekei, a négy tárcsafék, a menetstabilizáló, a 8 légzsák, a plüss kárpit...
Ami nem tetszett, az a komputer által folyamatosan írt fogyasztás. Azóta sem mindig tetszik. A gyári adat komolytalan mese!!!!!! (A régi 136LE-ős B Vectrám fogyasztott annyit 90-100-nál, mint ez! Pedig abban 2,0 literes benzinmotor volt 207000km-rel) Bosszantó. Vegyes használatban nekem 8,5-re is jött már ki fogyasztás! Hosszú úton 6 liter alatt tartható, de csak 100 körüli tempóval és tempomattal. Ez nekem óriási csalódás volt. A dízelről az embernek más fogalma van. Volt a computerben egy 32000km-es átlagfogyasztási adat: 7 liter/100km. Ha 90-100-zal megyek, akkor 5,8 körül írja fogyasztást, viszont 100-110-nél már 6-6,5. Persze ez is csak tempomattal.
Másik kellemetlenség, amikor kanyarban 80-as tempónál megcsúszott a hátulja. 205/65 R16-os Bridgestone gumikkal! A Vectra ilyet nem csinált, de még a Kadett sem!
A kocsi csillagezüst, ami nagyon szép. A baj csak annyi, hogy bármihez hozzáér, akkor máris sérül. A lemez olyan vékony, hogy rögtön behorpad.
Az indexkapcsoló nekem is fejtörést okozott, de már megszoktam és tetszik. Az ablaktörlő kapcsolója szintén bonyolult. Hiányzik nekem is a tárolóhely, a csomagtartóból a 12V. Nem tudom felszereltségfüggő-e, de ebben teljes méretű pótkerék van, míg a többi általunk nézettben csak mankókerék. Jó nagy a hűthető kesztyűtartó, a könyöklő sajnos ebben a kocsiban is lóg, a hátsó ülés előredöntése szerintem nem igazán jól megoldott.
8500km után a fogyasztás: 6,3Liter/100km (ez a 8500 km átlaga a computer szerint)
Családi kiránduláson 5Liter is volt 1000km-re! Ez így már jobban tetszik.
Valamiért a fék nem akar úgy fogni ahogy kellene. A hátsó féktárcsák rozsdásak!
18000km használat után sikerült rájönnöm a kis fogyasztás titkára: Városban 50km/h-nál harmadikban tempomattal 2,5-3liter/100km fogyasztást ír a computer!!!
90-nél nem kell felváltani 5-be, maradjon csak négyesben a váltó! Ilyenkor tempomattal 3,6-4liter/100km a fogyasztás!!! 100km/h-val is lehet negyedikben 4,5litert fogyasztani.
Hibalista
- Egyenlőre semmi, de ez maradjon is így! - A hátsó fék valamiért nem fog. Vagy fog de nem érzem. - A kulcsot néha hiába fordítom el, nem önindítózik.
Ide hordtam szervizbe
Autoaréna, Kiskunhalas
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 51000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 18500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Vectra 2,0 16V CD | Következő autója? | Nem tudom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
