Jut is marad is...
Szöveges ítélet
Újonnan vettük, mikor kifutó modell lett. Kombi kellett vagy sedan, mert az 5 ajtós fabiában alig fért a babakocsi, kombi lett.
Az H astra megjelenése óta tetszett (úristen már 10 éve jelent meg), amúgy a családban jellemzően opelek voltak amik sosem hagytak bennünk cserben (ellentétben a fábiával de az egyedi eset volt).
Az 1.4 motort nem ajánlották mert az még gyengébb, és nem sokkal olcsóbb és állítólag fogyasztása nem is jobb.
A lényeg, hogy mivel évente átlag 8000-90000km-t megyünk a dizel felára luxus lett volna, és ezt nem engedhettük meg.
A motor amúgy rendben van, elindulni főleg klímával a fordulatott emelni kell, de pár nap alatt megszokható, ha ha pörög 3000 fölött előjönnek a lovak, de a sok ló sokat iszik :)
Szóval országúton 3.-ba vissza kell kapcsolni, ha egy kamion 80-nal megy előttem, és nincs sok idő lelépni.
Hosszú távon, mint ami az egyik képen van Csíkszeredára mentünk és haza 6,2 fogyasztott ésszerűen vezetve, és ezt hosszú távon többször is szokta tudni(némi pálya némi lakott terület).
Átlagosan nyáron 6,5l télen 7 fölé is megy.
A szüleimnek egy 1.8 C Vektrájuk van, alig megy jobban de +1 litert fogyszt.
A fékek futómű nagyon jó, és a méreteit jól kihasználja, az új astra jóval hosszabb és nincs bent több hely.
Az autó jól felszerelt, de a tolatóradar hiányzik, eddig nem tolattam bele semmibe de volt, hogy csak a szerencsén múlott.
Utólagos beszerlésről sok rosszat hallottam, ha van valakinek jó tapasztalata írja meg nekem, mert hátha nekitolatok valaminek :)
A fűtése télen nagyon jó az ülésfűtés pedig pazar a derekamnak.
Apró de bosszantó hátrány, hogy a távirányító csak viszonylag közelről(3-4m) működik, és az ablakokat nem mindig akarja le/felhúzni.
És amire a szervizben sem tudtak válaszolni: Ha kimerül az elem, hogy csukom be az autót(a kulcs csak a vezető oldalt zárja le)
Ami miatt szeretem, hogy mindent elnyel a csomagtartó, ha kell nyaraláskor ha kell horgászáskor.
Szerintem egészséges kompromisszum, aztán gyűjtögetünk, hátha futja majd egy dízelre...
Amit eddig írtam az első 21000Km-re vonatkozott
------
Nos közben eltelt pár év és km.
Kb 85000Km van benne, nem megyünk sokat, az autó most volt 10 éves.
Nem olyan régen volt, hogy nem akart indulni a garázsból, aztán többszöri próbálkozásra beröffent, azóta jó. Volta lambda szonda hibakód. Majd utána kéne járni, de azóta semmi furát nem produkál, lehet, hogy üzemanyagban volt valami.
Gondoltunk rá, hogy cseréljük, de szinte újszerű állapotban van.
Lassan vezérlés cser lesz majd.
Továbbra is megérte, és nem bántuk meg.
Lehet, hogy kivárok és egy jó elektromos lesz majd helyette, de akkor még sokat kell várni.
Olajat egyáltalán nem eszi, mondjuk évente cserélem, ami <9000Km/év szerintem ez a titok.
Hibalista
- Semmi, de ennyi km után ez elvárható.
Ide hordtam szervizbe
Opel Marsal, Veszprém: eddig csak a kötelező körök, kicsit túlzóak az óradíjak, sokszor úgy érzem, hogy csak a lehúzásra hajtanak, lehet, hogy keresek egy jó szakit.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | fabia 1,4 | Következő autója? | lehet, hogy egy Duster ? |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
