A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2004-2008)

Astra 1,6 sedan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

hastra 1,6 sedan

Szöveges ítélet

Az autót 2012 őszén vettem. Már épp kezdtem megőrülni a 3 hét robogózás után. Munkába 15 km-re robogóval esőkabátban nem volt nagy élmény járni de ennek ellenére nem siettem el a vásárlást mert vackot nem akartam.
Kecskemét, Budapest autópiacai és egy-két magánszemély bejárása után egy kereskedőtől sikerült megvásárolni az autót számomra érthetetlenül olcsón és ahhoz mérten kiváló állapotban. Az autó nem volt lopott vagy ilyesmi de valami miatt el kellett adni gyorsan. Erre utaltak a vásárlás körülményei. Kezdetben féltem az olcsó ár miatt de igy 4 év használat után azt tudom mondani szerencsés voltam.
Az autó a H astrák közül kevésbé elterjedt 4 ajtós sedan kasztnival rendelkezik ami izlés kérdése de szerintem a szebb sedanok közé tartozik a maga nemében. Fekete szín + később megspékeltem egy gyári 18-as OPC kerékkel ami nagyot dobott a kiállásán.
A motor 1,6 os változó szelepvezérléses kicsit a régebbi motorokat idéző kegyegésével nem a legszebb hangú moci de barátságos paraméterei feledtetik a hangját. Normál használat mellett nekem 7-8 literes fogysztásom szokott lenni 50-50 város-városon kívüli arányban. 115 lóerő szerintem elég bele. Indulásnál érződik a súly, (1320 kg) utána jól mozog. Váltó szokásos Opel, túl sokat nem kell tőle várni. Az f astráé se rosszabb. Egy hosszabb ötödiket viszont várnék tőle de sajna nem úgy konstruálták. 100-nál már 2800 körül forog. 120-nál már sajnos hangos. Autópályát bírja de nem szeretem forgatni mert 130-nál már 3800 a fordulat. Itt az étvágy is megjön. Ezt hibájának tartom az autónak. Másik megoldás lett volna egy 6. sebességi fokozat. De gondolták nekünk Kelet Európaiaknak jó lesz ez. (Sedan karosszériával nem árulják nyugaton).
Futómű teljesen korrekt. Egyszerű, strapabíró, stabil. A 16-os téli kerékhez képest a 18-as nyári 225/40-es gumi sem pattog, nem ráz. Kicsit keményebb csak vele az autó. Egyszóval rendben van.
A fék az frankó. 4 tárcsa, viszonylag érzékeny nyomásponttal, pont ahogy szeretem. A gyári szettet 177 000 km-nél cseréltem le Textarra elől-hátul. Gyári minőség mondhatom. Bátran ajánlom hozzá. (Full Bárdi kedvezménnyel 45 000 ft a 4 tárcsa 4 betét)
Az autó kormányzása is elég jó.
A beltér minőségéről annyit, hogy a kormány mostanában már fényesedik 180 000 körül de nem agyonkopott. A váltón alig van kopás nyom. A műszerfalon és ajtókon szinte semmi. Szóval korrekt anyagokat használtak fel. Igaz én vigyázok azért rá. A fényezés viszonylag kényes, az apró dolgok egyből meglátszanak rajta, igaz fekete. Évi kétszer-háromszor átkenem turtle waxxal, olyankor kivirul mindig.
Ha már a karosszériánál tartunk, egy számomra hihetetlenül ostoba és idegesitő hiba van itt. Az autón gyakorlatilag 4 éves kora óta megfigyelhető korrózió. Nem veszélyes mértékű de mégis, könyörgöm egy négy éves autó ne rohadjon akkor se ha ez tradíció az Opelnél. A kiinduló ok egy banális hiba. A küszöbön végigmegy egy gumi tömítés ami jó vaskos és a vizet beengedi, de ki már nem. Ha ezt az ember nem törli ki minden mosás vagy eső után akkor a száraz idő ellenére is képes a víz akár 5-7 napig is ott pangni. Borzalom. Ez a hang és porszigetelést hivatott szolgálni de cserébe tönkre teszi az ajtókat, rosszabb esetben a küszöböt is. Minden ajtó alján volt már minimális korrózió. Idejében megfogtuk a dolgot. A fényező srác lecsiszolta, lekezelte, lefestette. 2010 utáni autókon már nem mindegyiken látom ezt a gumicsíkot.
A többi hibákról írtam a hibalistában, azokat nem részletezem.
Összefoglalva egy korrektül összerakott alsó középkategóriás sedan, szinte középkategóriás belső és külső méretekkel. Hátul egy picit talán több hely is van mint a vectrában. Még egy pár évig nálam lesz. Utána nem tudom mi lesz a következő. Talán német talán japán.

Hibalista

- Valami szelep akármi még 1 éves kora körül. Gariba cserélték. (Helyi Opel szerviztől informálódva tudom) - Szívóoldali vezérlésállító mágnesszelep. 30 000 ft + valamennyi munkadíj, nem tudom mert általános szervíz is volt vele együtt. (2014) - 4 ajtó alja kezdett rozsdásodni. csiszolás, kezelés, festés. (Talán a legborzalmasabb hiba, egy akkor 6 éves autón.) - Trafósor: 18 000 Ft. (2016)

Ide hordtam szervizbe

Sok siető, hazudó felületes emberhez volt szerencsém Békés megye területén. Ezért úgy döntöttem ha egyszerűbb gondja van, vagy alap szerviz kell a paripának akkor azt otthon én megoldom. Komolyabb gond esetén a békéscsabai Martincsek Bosch szervizet ajánlom a közelben lakóknak.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 125000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 53000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra f 1,6 Si Következő autója? Passz.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2004 (2005)

További ítéletek (429 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)