Értem én hogy motor, de mi hajcsa?!
Szöveges ítélet
Üdvözlet!
Mivel elég sok infót szereztem innen autócsere előtt, gondoltam megosztom én is eddigi tapasztalataimat.
Egy B Corsát kényszerültem lecserélni, egy újabb típusú, kicsit nagyobb és biztonságosabb autóra.
Ez úgy tűnik sikerült is. Újra nem volt pénzem, ezért maradt a használt, és véletlenül rábukkantam az ASTRA H-ra. Nem is tudtam, hogy létezik ilyen, illetve tudtam, csak azt nem, hogy ez a H betűjelet kapta. Megláttam és egyből megtetszett. Az ára is belefért a "keretbe" (két kézzel), ezért rácuppantam az világhálóra és olvasgattam az előforduló problémákról:
izzó csere: sűrűn kiég, nehéz és sokáig tart a csere
- Ezt én sem tudom megcáfolni, 5 hónapja vettem és 3szor kellet kicserélni az izzót. Viszont a csere időigényével és a bonyolultságával vitatkoznék egy kicsit. Az első nekem 30 perc, a második már csak 20, de a harmadik 5 perc alatt megvolt. Ha valaki egy kicsit is kitartó, bele lehet rázódni. A hátsó lámpák már egy kicsit időigényesebbek, mert ott a teljes burát ki kell szedni, de nem bonyolult az sem.
párásodó hátsó lámpaburák:
- Ez is meg van, de nem tulajdonítok neki nagy jelentőséget, még világítanak.
télen lassan melegíti a levegőt:
- Ha valaki veszi a fáradságot és elolvassa a kézikönyvet, abban le is van írva, hogy alapjáraton nem célszerű melegíteni, mert lassan melegszik. Ahogy elindulok vele, kb. 5 perc alatt felfűt. Viszont, ha még így is nehézkes, akkor nem árt ellenőrizni a hűtővíz mennyiségét és a termosztátot meg kell nézni, hogy nyit e. SAJNOS NINCS AZ AUTÓBAN VÍZHŐFOK MÉRŐ!!! ÉS EZ NAGY HIBA!!!
NINCS POHÁRTARTÓ!!!:
- Engem speciel ez rohadtul nem zavar
Nagyjából ezekről olvastam a legtöbbször, és talán szinte mindig.
Mivel én használtan vettem, nekem még be-be csusszantak problémák:
A hátsó ablakmosó nem akar vizet köpni, a jobb oldali ködlámpa nem világít, a hátsó lambdaszonda hibát jelez.
Na de lássuk a tapasztalatokat.
külső/belső biztonság:
A külsőt nagyon nem taglalnám, ízlések és pofonok. Nekem nagyon tetszik, elegáns, de mégis kicsit sportos, és dögös. A belső szintén ízlés kérdése, de nekem az is tetszik. A műszerfal, a középkonzol, valamint kifejezetten tetszik a nagy kijelző középen. A Corsa után természetesen tágasnak tűnik, de szerintem egyébként is az. Jó a 2/3-ba dönthető hátsó ülés, viszonylag nagy a csomagtér, egy ideális kis családi autó. Az ABS és a 4 légzsák is becsülendő ennél a kategóriánál. A légzsákokat még szerencsére nem próbáltam, de az ABS húzott már ki a szarból.
teljesítmény:
1,4-es 16 szelepes 90 lovas motor, egy közel másfél tonnás kasznihoz, nem sok, első ránézésre még kevés is, de meglepően elég. Gyorsulási versenyre nem ajánlott, de olyan kényelmes-dinamikusan lehet vele autózni városban, és országúton egyaránt. Hirtelen kigyorsításoknál a gázadagolással vigyázni kell. Hiába tapossuk ki padlólemezt, nem fog megugrani, de ha fokozatosan nyomjuk a pedált, akkor meglepően jól ki tudunk gyorsítani egy előzésnél. A végsebesség 185 km/h körül van, de 140-nél még tud húzni is, a tank is horpadósra veszi a figurát és ilyenkor már hangja is van. Autópályán az ideális és még gazdaságos tempója 130 km/h környékén van.
fogyasztás:
a kaszni:motor arányt tekintve az ember azt hinné, hogy azért ezt etetni kell, de az eredmény engem is meglepett. Télen -10 fok, fűtéssel, átlagfogyasztás 6,5 l. Ez kb. 340 km autópálya, 350 km főút, és kb. 100 km város. Szerintem nem rossz. Viszont a gumiabroncsokra a nagy kaszni miatt - és akinek 16-os felnije van a miatt is - nagyon finnyás. Az enyémen 205/55 gumi van 16-os felnin, ami nem kicsi, de ha nem megfelelő a gumi, ami rajta van, a fogyasztáson már látszik. A jó idő beköszöntével ismét megtettem a fenti kilométer túrát, de mivel még nem cseréltem le a téli gumikat nyárira (egyéb anyagi hiányosságok miatt), +15 fokba, fűtés és klíma nélkül, ugyan az a túra, már +1 liter benzint jelentett átlagba. Viszont nem mindegy az se, mennyire nehéz a lábunk, és milyen hamar akarunk elindulni a zöld lámpánál. Én nem vagyok egy idegbeteg vezető, de a nyugdíjas tempótól egyenesen a falra mászok.
egyebek:
A váltója nagyon jó, könnyen betalál mindenhova, nem kell izomból cibálni.
A futómű az nagyon el van találva, stabilan hasal az útra az egész autó, és kanyarban sincs olyan érzésem, hogy mindjárt felborul. Nagyon jó, talán ez van a legjobban eltalálva az egész autón.
A zajszint az utastérben elég alacsony. Ültem már halkabb autóban is, de nem hangos ez sem. 80 km/h-ig kifejezetten csak a 16os kerék böszme gumijait hallom, autópályán 110 km/h-nál kezd hangosodni és 130-nál már intenzíven lehet hallani a motort, de emellett még lazán lehet hallgatni a rádiót is.
Az elektronikája is megbízható. Én féltem attól, hogy az elektronika szét fogja a szívatni az agyamat, de szerencsére tévedtem. A mikrokapcsolós bajuszkapcsolókat viszont meg kell szokni, főleg az elhelyezkedésüket. Indexelésnél elég sűrűn sikerül a távolsági fényszórót is bekapcsolni, aminek a szembeforgalom nem szokott örülni. Az index két funkciós, van egy sávváltásos megoldás, ami azt jelenti, hogy egy kicsit le vagy felpöccintve 3-at villog, és automatikusan leáll, és van a normál, amikor koppig toljuk a kart, akkor a kormány ismételt egyenesbe állásakor kapcsol ki. Az ablaktörlő irányítása viszont kifejezetten tetszik, főleg a programozható törlés gyakoriság. Ami viszont nem annyira jó, az ablakmosó, ugyanis a törlés egy kicsit hamarabb indul, mint a vízsugár, ami száraz üvegen nem túl jó. De ez csak apróság.
A szervo kormány is jó, nem tudom, hogy ez mennyire normális, de nekem egy kicsit szörcsög tekerés közben. Viszont a kürtöt nem mindig sikerül eltalálni elsőre, hol is van.
karbantartás:
Nagy karbantartást nem igényel, de azért az alapvető dolgokra illik odafigyelni. Aki még erre sem képes, az ne is vegyen autót, vagy ha vesz is ne csodálkozzon, hogy nem bírja sokáig. A kötelező szervizt 30ezer kilométerenként kell megejteni, ami azért elég jó, de a kortól függően érdemes 15ezrenként ránézni, hogy kell e, és megnézni az olaj mennyiséget, szűrők állapotát stb. Én még nem vettem észre, hogy enné az olajat.
Lényegében ennyi, ha még valamire rájövök akkor később megírom.
Mindent egybevéve, szerintem megérte az árát, még úgy is, hogy használtan vettem, mert azért azt hozzá kell tennem, hogy sajnos az előző tulaj nem foglalkozott vele túl sokat. Sőt! Egy 6 éves autóról van szó több mint 100ezer km-el, amiben még a kelleténél több, a gyár által beszerelt alkatrészek száma, beleértve sajnos a fékeket is. Azok cseréje, tárcsákkal betétekkel együtt 60ezer pénz környékén mozog, de ezen kívül semmi mást nem kellett költenem rá. Semmi olyat, ami felróható a minőség rovására. Ezt talán alá támasztja az is, hogy egyre több ilyen rohangál az utakon. Az alkatrészek nem olyan drágák hozzá, és a szerelése sem bonyolult.
Remélem tudtam valamit segíteni!
Hibalista
- stabilizátor (sajnos nem a magyar útviszonyoknak megfelelő sebességgel rongyoltam bele egy rettentően "jó" útszakaszba) csere szereléssel együtt kb. 8000 Ft - izzók - hátsó lambdaszonda (kb. 40-60ezer) -
Ide hordtam szervizbe
Maszek Bp.-en, nekem is ajánlották. Nagyon jó, korrekt!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 102000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corsa B | Következő autója? | Astra J |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
