A panacotta kombi
Szöveges ítélet
2011.05.18, 40km: ma vettem át, egyelőre csak barátkozunk. Ami már tetszik, az a tempomat, otthonról az irodámig 40-es korlátozás van az úton, rendszeresen mérnek is - a gép viszont nem csábul el, ha 40, akkor 40... :)
2011.05.19, 63km: CHECK ENGINE! Hazafelé kocogtunk, én meg a kocsi, amikor is megjelent egy sárga jelzés a műszerfalon. Másnap reggel persze elsőként álltam a szervizben. A szalon több munkatársa is jó ismerősöm, még poénkodtak is, hogy csak nem az új kocsit hoztam? De. Szóval bevitték, tech2, lambdaszonda hiba. Vagy nem. Kiütötték a hibajelzést, azóta jó.
Még egy nüansz: aznap délután pakoltam befelé a csomagtartóba, üléstámlát ledöntöttem - alatta két marék üvegszilánk. Hm. Valószínűleg a C és D oszlop közötti hátsó ablak maradéka. A szalonban nem tudtak róla.
2011.05.30, 1000km: na ez is megvan, az első ezres. Tapasztalatok: az autó nagyon más, annyi köze van az F Astrahoz (de még a G-hez is) hogy ugyanaz a neve.
Az extrák (digit. klíma, MP3, board comp, stb.) kellemesek, hasznosságban a tempomat viszi a pálmát.
A motor: ez egy 115LE-s 1.6, a legújabbak közül való, euro5-ös cucc. A twinport jobban tetszett, az képes volt 1000-es fordulatról is megindulni, ez meg variable valve ide v. oda, ~1800 alatt halott és nem vicces, amikor egy kereszteződésben kifordulva várjuk az erőt. 2000 felett egy szolidabb állat, húz, ugrik a fordulatszám mutató felfelé rendesen. A hangja is teljesen más, és másképp is indul, mint az eddigi 1.6-osaim (C16NZ, X16SZR, Z16XEP - ezek színre-szagra hasonlóak voltak).
A fogyasztás egyelőre 7.9, ami sok, de ebben szinte csak város volt, plusz az első tankolás után mértem.
2011.06.10, 1820km: olajcsere. A hét elején ismét a CHECK ENGINE szórakoztatott, ugyhogy ezt is megnézettem: lambdaszonda hiba, garis, alkatrész megrendelve, jövő csütörtökön csere. Rákérdeztem a motorra is, hogy ez tényleg ennyire lomha? Tömör válasz: igen. :O
Másik móka: riasztó. Gyári van benne. Az előző Astrában is az volt, egyszer cserélték gariban, mert a dőlésérzékelő miatt "rendszerhiba" jelzéssel élesedett néha. És utána a gariban cserélt is. Tegnap néztem, amikor bezártam otthon a kocsit: és... igen, rendszerhiba! :) Rákérdeztem a szervizben: ugye a dőlésérzékelő...?! Az... :)))
2011.06.23, 3400km: a lambdaszondát kicserélték gariban. Más. Tegnap valaki végighúzta a piros szarját a hátsó lökhárítón... Szerencsére a polírpaszta levitte, de azért maradt némi karc :(
Amiről még nem írtam: az index és ablaktörlő kar. Ez a híres/hirhedt mindig visszaugrós fajta, és nem sokan szeretik. Na ezt ímádom. Nagyon egyszerű volt megszokni és jó, hogy nem kell vele foglalkozni, ha elengedem, középen van és kész. Mondjuk a régebbi autókon is úgy használtam az indexet, hogy érintkezésig húztam a kart, ahonnan még visszaugrik, úgyhogy ezt nekem találták ki :) Habár az ablaktörlő üzemmódjai közötti váltás néha elgondolkoztat :))
Az autó CAN buszos "két drót mindenhova", ez érezhető a kürtön (később dudál, mint a gombnyomás), valamint a tompított fény is érdekesen viselkedik; lekapcsoláskor 2s műlva alszik csak el. A gyújtást levéve viszont azonnal...
2011.07.06, 4100km: ma éjjel valakinek nagyobb szüksége volt a dísztárcsáimra. Száradjon le a keze :(
Más. A szerviz szerint 5000km körül áll be a fogyasztás, most valóban változott, kerek 7-re lement, BC szerint.
Hibalista
- lambdaszonda!
Ide hordtam szervizbe
Maxabo
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 11 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4100 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra G Classic II 1,6 Caravan (Fekete kombi) | Következő autója? | ez még korai... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
