1 igazán jó vétel
Szöveges ítélet
Az autómat 16000 km-rel 2005. augusztusában Németországban vásároltam, ahol előtte egy évig bérautó volt. Gondolom megunták, hogy ennyi hibája van és inkább értékesítették. (Ahol vettem, kb. 200 eladó opel bérautó volt) Mivel a garancia érvényes Magyarországon is, minden hibáját kijavították, ami kb. 7-8 szervízlátogatást jelentett. Mára már nincs hibája az autónak.
Ettől függetlenül számomra egy álom az autó. A német viszonyoknak megfelelően minden extrával telepakolták digit.klíma,esp,8 légzsák,stb..., ilyen felszereltséggel nem normális aki MO-n újan megvásárolja, mert 6 milliós végösszeg jön ki neki. Nekem egy évesen a felébe került.
Szóval szuper. Városban hidegen 7-8 litert fogyaszt télen, nyáron beéri 6.5-el. Országúton tényleg 5.0 (aut. klímával max. 100 km/h), autópályán 5.7. Emellett meg pont annyira jól megy, amennyire nekem szükséges. (az előző VW Polom 1.2-es motorral városban 10-et evett!)
Belülről minőségi ugrás a G-astrához képest. Egyszerűen gyönyörű. Egy hiba azért megmaradt, a jobb lábam továbbra is folyamatosan hozzáér a kardánboxhoz. Egyébként tágas, kényelmes autó.
Kívülről szerintem a kategória legszebb autója, a Golf elmehet a ......., főleg a félig fekete hátsó lökhárítójával! Az autó szépségével nem tudok betelni.
(Update: annyit módosítanék, hogy az alapkivitel és az elegance kivitel között jó sok különbség van kívül-belül. Érhetetlen például, hogy alapkivitel esetén miért spórol az opel a pár ezer forintos oldalcsíkokkal, amelyek amellett, hogy hasznosak, nagyot dobnak a külső megjelenésen is. )
A fék, a futómű, a kormánymű csúcs, a váltó kissé darabos (jellemzően opel) Vezettem már mindenféle autót, ennél egy átlagos magyar autósnak nincs szüksége jobb járgányra.
És még egy dolog ami a sok extra, minőségi és műszaki felszereltség mellett az egyik legfontosabb számomra:
Semmi sem zörög, kattog, berreg, az autó totál némán teszi a dolgát.
Update 50.000-nél: az autó az előzőekben leírtak óta (egy év)kifogástalanul működik, pollenszűrőt, olajat, és ablaktörlőlapátokat cseréltem. Átlagfogyasztása a számítógép szerint 6.8 L/100 kmh úgy, hogy 4/5-öd részben városban használjuk. Továbbra is csendesen, zörejmentesen megy, egyedül a bőrkormányon kezdenek látszani a városi használat "nyomai".
Véletlenül találtam egy fórumon egy hasznos dolgot, mindenki próbálja ki, akinek szüksége van rá (pestiek): ha a kocsiban ülve egyszerre nyomjuk a középkonzolon lévő ajtózárógombot és a kulcson lévő gombot kb. 3 másodpercig (csippantás) utána az ajtók kb. 10 km/h sebesség felett mindig automatikusan bezáródnak. (renaultnál ez alap)
Hibalista
- Légmennyiségmérőt cserélték, mert leszabályzott a motor
- Hi-fi egységet cserélték, mert a cd magától bekapcsolt, majd rádióra váltott és egész éjszaka ment.
- A kormánymodult (CIM-modul) kétszer cserélték, előszőr mert nem indult, másodszor meg nyekergett a kormány
- Gyújtáskapcsolót cserélték a CIM modul cseréje miatt
- A légzsákátvezető elektronika spilálján állítottak, mert kattogott a kormányban.
Ide hordtam szervizbe
Opel Tormási Kecskemét, Jász u.
Nagyon korrektek, udarisasak, segítőkészek!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 16000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Polo | Következő autója? | 5 évig magtartom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
