Soha rosszabbat
Szöveges ítélet
2006-ban, 3 éves korában 60.000 km-el vásároltuk, 1.6 16v benzin motorral szerelték, jelenleg 250.000 km van benne. Volt időszak amikor nem sokat használtuk, de évek óta napi használatban van. Rendkívül megkedveltem, mert nagyon megbízható autó, soha nem hagyott az útszélén. Persze voltak vele gondok, olajfogyasztás mindig is jellemző volt rá, de egyszer eljutott abba a fázisba, hogy kb 5 litert megevett 10.000 km alatt, akkor már sajnos füstölt is ennek egy hengerfej felújítás lett a vége, azóta ment 140.000 km-t és így kb. 1l-t kell rátöltenem két olajcsere között. Egyszer a generátor ment tönkre úgy, hogy menet közben elment a szervo és leestek a mutatók, de a motor járt tovább, félreálltam lekapcsoltam minden fogyasztót amit tudtam, úgy visszajött a szervo és haza tudtam menni. Tulajdonképpen ezek voltak a legnagyobb hibái, a többi amit cseréltünk a használat miatt elfáradt alkatrészek, a futóműben minden volt már cserélve, volt ami többször is, kipufogó rendszer teljesen cserés volt a hátsó dob többször is, természetesen a fékek is és a vezérlés is, a váltókulissza műanyaga eltört, nem lehetett váltani, mert nem tartotta meg a váltókart, abból csak bontott volt, a lámpakapcsoló elkopott, trafót egyszer kellett cserélni. 10.000 kilóméterenként vagy évente olajcsere volt benne, közben ha volt valami hiba akkor mindig orvosoltuk, ezt meg is hálálta. Beltér az elfáradt egy kicsit, a kormány, a váltószoknya, a vezető oldali ülés megkopott az évek alatt, de ez talán normális. Alapvetően törődünk vele, de többször volt plafonig rakva költözés miatt, sok földutat is kapott, autópályázok vele rendszeresen és hozzá képest tempósan, de bírja a tartós 4000-es fordulatot. Kicsit hangos, kicsit zörög, kicsit már korszerűtlen, de annyira megbízom benne, hogy még így 19 évesen is elmerek indulni vele bárhova. Sok olyan gond van vele ami kor kérdése, pl az izzófoglalatok már mállanak sajnos, még működnek, de kezd szétesni a műanyag, a rozsdával már komoly harcokat kell vívni a kerékjárati íveken, de az alja például teljesen rozsdamentes. A szépsége szubjektív, de szerintem nem egy csúnya autó, a kényelme nyilván nem prémium kategória, de annyira nem fapados. Klíma van meg elektromos ablak ezek az extrák, meg 8 hangszóró ami meglepően jó még mindig. Az adott időszakban és kategóriában szerintem ez egy kifejezetten jó autó volt, ami még ma is megállja a helyét, ha megfelelően karbantartották. Vezethetősége sem rossz, persze nem egy versenyautó, de két személlyel lehet vele dinamikusan közlekedni a 105 le egészen jól viszi ezt a könnyebb kasztnit. Alacsony a súlypontja, ha jó a futómű és a gumi akkor meglepő kanyarokra is képes. A futómű egészen jól tolerálja a magyar utakat, cserébe nem is tompít sokat. Nekem első autóm, azóta lett mellette más is, de még mindig naponta vele járok, mert hétköznap bőven megteszi. Olyan mint egy kényelmes kitaposott cipő, nem tudsz vele villogni és nem ezzel mész a bálba, de nem is töri fel a lábad. Ha sikerül egy jó állapotú példányt kifogni még mindig egy jó választás lehet. Az alkatrész árak nem vészesek, de kifejezetten olcsónak sem mondanám, fogyasztása 7-8,5 literig, attól függ milyen nehéz az ember lába, egyszer mértem vele 6.8 litert, újra is számoltam, de tényleg annyi volt
Hibalista
- Lámpakapcsoló, generátor, vízhűtő, hengerfej, kipufogórendszer, futómű alkatrészek, benzinpumpa, trafó, gyújtáskapcsoló, rozsda, váltó kulissza, kuplungtárcsa, termosztát, tömítések.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 16 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 190000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
