A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra Astra G 1.4 ferdehátú (Z14XE, F48) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nagy mák volt...

Szöveges ítélet

Egyáltalán nem gondolkodtam G-s Astrában első kocsi váráslásnál, vagy egy Suzuki Ignis/3. generáció Swift vagy egy Kia Picanto volt tervbe véve. Ma (2018 augusztus-szeptemberben történt a tortúra) kínszenvedés Magyarországon használt autót venni, ellenségemnek se kívánom a folyamatot. Alapvetően 1 millió forintig kerestem max 150.000-et futott, 2004-nél nem öregebb, klímás, érvényes forgalmival rendelkező kocsit. Tömkelegével vannak a Daewoo/Chevroletek illetve alapvetően ignoráltam a francia gyártmányokat is. Cél a városi használatra, illetve a vidékre utazás volt.

Véletlenül találtam rá egy nyíregyházi, magánszemély által hirdetett Opel Astrára kedvező árral (kb. 800.000), 2004-es gyártással, 141.000 km-rel. Itt a népítéleten olvastam utána, hogy mit is kellene tudni róla, az alap alkatrészeknek utána néztem a legnagyobb alkatrészkereskedőknél és miután minden klappolt, megnéztem. Szerelőt nem vittem, aknára nem álltam rá, amit szabadszemmel/5 perces próbaúton meglehetett nézni és tanácsolta az internet feneketlen bugyra, azt megnéztem/kipróbáltam és megegyeztünk. Az egyetlen olyan probléma, ami el lett hallgatva/amivel átverve érzem magam, az a bal első kerék, ahol a kerékagy 4 csavarából, kettőnek a menete el lett nyalva, ezeket átfúrták 14-esre, illetve a maradék két 12-es már nem tartott megfelelően, ezeket kellett menetjavítóval korrigálnom.

Korábbi és egyetlen tapasztalatom, amihez viszonyítani tudok, a család 2010-es Kia C'eed kombija, ami a leggyengébb, 90 valahány lóerős motorral bír. Így amikor a lényegesen könnyebb, 1100 kilós kasztnit elkezdte húzni a 90 lóerő és éreztem, hogy TUDOK ELŐZNI 90-NÉL, az egy mesés érzés volt, úgy éreztem nem lőttem mellé. Légkondival, 4 fővel, megpakolva, autópályán, emelkedőn már vannak gondok, de még így is bírja a 130-as tempót 4000-es fordulattal.

Rengeteg videós leírás, robbantott ábra illetve magyar nyelvű fórum érhető el a gépsárkányról, így én, 0 műszaki érzékkel is belemertem vágni az otthoni szervizelésbe. Amiket eddig megcsináltunk: légszűrő, olajszűrő illetve olajcsere, benzinszűrő csere, vízcső csere, első féktárcsa illetve betét csere, fojtószelep tisztítás, fényszóró szellőzőcső tisztítás, váltóolaj csere illetve a tömítés cseréje, világításkapcsoló kipucolása, hűtőrendszer átmosása, illetve izzócserék.

Amire oda kell figyelni, az az olajfogyasztás illetve a rengeteg motor jellemzői. Nekem egyáltalán nem eszi az olajat, de én 5w-30 vagy 5w-40-et teszek bele, jó minőségűt, a gyári előírásokat túlteljesítőt. Sokan, így a szerelőm is mondta, hogy 10w-t kell beletenni, mert különben elfogy az olaj, de fórumozókra hallgatva inkább 5w-nél maradtam, jót tesz a motornak, semmi baja tőle, a telet is könnyebben viseli. Ha mégiscsak enné, akkor utána kell járni, hogy mi miatt, nem pedig az olajat felkeményíteni. A motorok nagyon eltérőek, a láncosakat nagyon keresik, illetve a motorcsalád gyengéje az EGR szelep, ami visszaforgatja a kipufogógázt az égéstérbe, ez könnyen koszolódik, cseréje húzós tétel, az amúgy alapvetően olcsó alkatrészpiacon (Cromaxot tudom ajánlani). Ezt vagy "lefalazzák" vagy mint például az enyémben, egyszerűen kiveszik. Ha keresünk kocsit, mindenképp kérdezzük meg, hogy épp milyen motor található benne és annak a gyengéire keressünk rá, mert az eltérő szériák eltérő problémákkal bírnak. A fogyasztás 6.5-7.5 között ingázik, klímával, autópályán is, télen azért városban tud 10-et is, de alapvetően nincs baj vele. Én csak Mol/OMV/Shellt teszek bele, egyéb kutakat kerülöm, illetve negyedévente prémium/százas benzinnel ápolom belülről a motort.

Alapvetően megbízható, sose hagyott cserben, olcsón fenntartható modellről beszélünk, presztízs értéke kevés, sokan nagypapásnak mondják, illetve a belső tere talán nem szép, bár ez utóbbi két paraméter olyan, hogy fikarcnyit se tud érdekelni :) Első autónak, nem nagy igénybevételnek kitett autónak bátran tudom ajánlani! Terveim szerint legalább 200.000 kilométerig, és/vagy olyan 3-4 évig használni szeretném, remélem nem hagy cserben addig.

Frissítés: 2021.01.10, kb. 174.000 km. Nem bántam meg, továbbra se fordult elő cserbenhagyásos tulajdonos árulás :D A generátor feszültség szabályozója gondolta úgy, egyszer, hogy ledolgozta már a maga idejét, de akkor se állt le a kocsi, el tudtunk még menni 1-2 hely után a szervizbe, ahol 40.000 volt a teljes felújítás szereléssel. Amúgy hobbimmá vált a szerelése, a neten végtelen sok fórum bejegyzés, videó segíti az embert. Szervizeltem az első és hátsó féket, kéziféket, hátul lengéscsillapítót cseréltem, motortartóbakokat, klímahűtőt tömítettem egy dugóval, műszerfal izzókat cseréltem, tettem be egy modern rádiót, hú, sorolni is nehéz. Fogyasztást egész 2020-ban írtam, általában preferáltam a prémium 95-öt, de volt 100-as és sima 95-ös a kínálatban: 7,61 az egész évre vetítve.

Hibalista

- 1. Vásárlás után fékfolyadék, vezérlés (vízpumpával) 55.000 kb. - 2. Szűrők (darabja kb. 1000-2000), olaj (6000) otthon szerelve. - 3. Termosztát 15.000. - 4. Első fékszett 30.000, otthon szerelve. - 5. Klíma feltöltése, első kerékagy megfúrása 45.000. - 6. Középső és hátsó kipufogó dob csere 60.000.

Ide hordtam szervizbe

Nagy Miklós, Debrecen, gyors, elfogadható munkát végez.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 141392
Megbízhatóság (10) Vezetett km 31608
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (814 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)