A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra 1.8 Ecotec Caravan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Requiem egy életmentőért

Szöveges ítélet

Első nagy szerelmem ami megmentette a bátyám életét.

Úgy kezdődött a történet (2014-ben) Németországban, hogy az egyik ismerősöm felajánlotta, hogy nekem adja az 1995-ös Renault Scenic-jét amikor megtudta, hogy autót keresek. De előbb hozzuk el a török autókereskedőtől akinek oda adta eladásra. A kíváncsiság már aznap kihajtott minket meglesni, (Vasárnap volt) nem volt nyitva és az autót nem láttuk sehol. Másnap visszamenve érdeklődtünk hogy meg tudjuk-e tekinteni az autót. Nemleges választ kaptunk, azt mondta leadta a bontóba, mert a patkányok szétrágták a motortérben a kábeleket (persze hogy hazudott).
Akkor láttam meg őt, vagyis a bátyám vette észre először. 1250 eurós összeg volt krétával rákaristolva a szélvédőjére. Kicsit örültem magamban hogy nem egy Scenic-em lesz, hanem egy picit fiatalosabb Opel Astra. Persze ajándék lónak ne nézd a fogát alapon elfogadtam volna a puncirahasonlító emblémás autót is. Azonnal ki is próbáltuk, nem világított semmi hibajelző, klíma működött, kisebb karcolásokon kívül szépen nézett ki a fényezése is. Persze a kormány kopott volt, a duda gombján a gumi már meg volt repedezve és a váltónál a bőr lefoszlott. Így nem igazán volt hihető a 185 ezer km. De alapjába véve egyben volt az autó, látszott, hogy törődtek vele. Sokkal jobb állapotban volt, mint a következő 1.6-os Astrám, ami jobban nézett ki, de csalódást okozott. (Később írok arról is). Mivel hangtechnikáztam örültem a kombi kivitelnek a hangfalak miatt. Hívtuk is az ismerőst, hogy az autója már nincs meg és alkudozunk egy másikra. Másnap jött a német ismerős velünk és az 1250-es összeget a másik autóval művelt cigánykodás miatt lecsúsztatta 1000-re, később az átadott vételárból még 30 eurót visszakért, mert a tank üres volt.

A családunk egy Skoda Fábiát (2007) birtokolt akkoriban. Az érzés a Fábia után az Astrába beszállni olyan volt, mint a (Jelenlegi nagy szerelmem) 2009-es audi A4 B8 -ba beszállni az Astra után. Nagyon dögös volt a hangja egy kis lyukkal a kipufogón. Imádom a 16 szelepes ecotec motorok hangját. A klíma is működött, fedélzeti számítógép is volt benne, mutatta a fogyasztást. A fogyasztásmérő egy nagyon hasznos dolog: egy éves használat alatt megtanított spórolósan vezetni, váltani, motorfékezni. Ajánlom kezdőknek, mint ahogy én is az voltam.
Az autó megvásárlása után még két hetet töltöttem Németországban, az idő alatt teszteltük, hogy ki jön-e rajta valami hiba, ami a hazautazást megfékezheti. Jött.
Egyik délután hazafele egy jó kövér gázfröccs után elment a szervó, és világított a töltés visszajelző. Tönkrement a generátor, nem volt töltés. Édesapám nemrég egy autóbontó tulajának a fűtésrendszerét javította, mondta nézzük meg ott, hátha találunk. Eredeti Opel gyártmányt dúrt elő a megbízhatóbb arckifejezésű török tulaj. Szereléssel együtt 80 eurót hagytunk ott.
Hazafele a német autópályán még jobban belezúgtam. Haladósan lehetett vele közlekedni. Csak egy két fullosabb autó húzott el mellettem. Akkor a fogyasztás az átlag 150-es tempóval klíma nélkül 8 liter körül mozgott. Jobban feküdte az utat, mint a fábia, amit minden kamion menetszele előzéskor megrángatott. Ebben nem éreztem ezt.

A Magyarországra érkezéskor Megvoltak a kötelező dolgok. Olajcsere, vezérműszíjszett vízpumpával, szűrők cseréje. Kb 70 ezer forint úgy hogy ismerős csinálta. Később (3 hónap kb) a gyújtótrafó is beadta az unalmast - 30 ezer Ft ismerőstől aki le is cserélte (jobbfajta után gyártott). A magyar átíratást nem vettem igénybe, bár abban az évben vették igen kedvezményesre a 15 évnél idősebb autók honosítását. Német mércével költségek:
Átíratás kívánságrendszám nélkül zöld matricával kb 70 euró
Éves biztosítás 820 euro
Adó: kb 150 euró
Utánaszámolva jobban megéri magyarosítani.
A kis lyuk a kipufogón ami a dögös hangot eredményezte nem volt más mint a flexibilis csőtag elöregedése. Amitől később egyre-egyre hangosabb lett az autó. Bátyámmal cseréltük le. Kb 3-4 ezer forint volt az oxigént és a gázt, meg a munkaidőt nem számolva.
Az ABS jeladó kábelének a szakadása több időmbe került. Magam forrasztottam meg. Az isten tudja, hogy mivel van erősítve az a kábel, mintha üvegszál és műanyag lenne a rézszálak között. Lehetetlen becinezni és forrasztani. Illetve lehetséges mert megcsináltam, de egy örökkévalóságnak tűnt a művelet. Az eredeti Opel első kerékagy csapággyal majdnem 70 ezer. Így spóroltam egy kicsit.
Közben megtanultam takarékosan vezetni. Sokszor estére időzítettem a heti kétszer 160 kilométeres utamat, így mehettem nyugodtan a saját tempómban. Többször hoztam ki 5.5 literre. De ha napközben mentem és a románok felbosszantottak útközben, nem jöttem ki csak 6.5 -7 liter körül a 4-es főúton.
Végsebesség 200 kereken. Nem tudtam gyorsabban menni, mert leszabályoz. Nem Magyarországon próbáltam ki!!! És körülbelül 2-szer hajtottam meg annyira.
Majdnem 10 hónappal a megvétel után jelzett a motorvisszajelző (kis sárga motor piktogramm), és szabájtalanul járt a motor. Utánaolvasgatva a lambdaszondára gyanakodtam. Alaposabb szemrevételezés után kiderült, hogy a motor mellett a kipufogó leömlőcsonkon keletkezett egy lyuk, amely miatt a lambda szonda hibás oxigénszintet érzékelt a kipufogógázban. Majdnem egész estés szerelés, sztorizgatás haverral. Nem került semmibe, de az idő is pénz! És értékes, főleg ha nincs sok. Akkor még szerencsére volt elég időm ilyesmikkel foglalatoskodni.

Ez után jött a hír, hogy a Fábiának nemsokára lejár a műszakija, így haza hozza nekem a bátyám és ameddig leműszakiztatom, addig cserélünk. Nem voltam boldog. A bátyám elindult vissza németbe. Kicsit elfoglalt voltam akkoriban és nem is hívtam fel, hogy épen megérkezett-e. Apum hívott fel két nap múlva és mondta, hogy a Bátyám megérkezett épen egészségesen, de az autó nem. Tesóm elmondása szerint olyan 140-150-es tempóval a német határ után durrdefektet kapott, az autó irányíthatatlanná vált, nyolcszor átpördült a hosszanti tengelye körül és a szalag korlát állította meg. Kb 800 métert sodródott irányíthatatlanul. Az egyik utasának a bordáját megrepesztette a kirepült autórádió. Egyéb komolyabb sérülés nélkül megúszták.

Mennyit költöttem az autóra? Nem lényeg. A bátyám élve szállt ki belőle. És a két utasa is.

Bátyám ADAC klubbtag, kaptak szállást, 2009-es Opel Astra csereautót. A régi totálkáros lett. Az ADAC elszállította minden költség nélkül.
Imádtam legalább annyira mint a mostani A4-esem. Ezért volt a második autóm is Németben vásárolt 800 eurós 1.6-os Opel Astra G Caravan, amivel nagyon mellé nyúltam. Nemsokára azt is megosztom veletek. Nézzétek meg a képeket.

Hibalista

- Generátor, egyből megvétel után - bontott gyári beszereléssel németben 80 euro - Kipufogó rezgéscsillapító (flexibilis csőtag) 3-4 ezer forint, mi hegesztettük meg - Kipufogó leömlőcsonk kilyukadt. Lambdaszonda hibát mutatott-Szintén mi javítottuk házilag - Gyújtás trafó kb 30 ezer normálisabb utángyártott - Haver testvére cserélte ki - ABS jeladó kábele a csatlakozó után a forrasztásnál elengedte. Magam forrasztottam vissza (nem volt egyszerű...)

Ide hordtam szervizbe

Haver testvére aki autószerelő és asztrája volt/van

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Én, meg a bátyám.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 185000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Astra
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (814 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)