A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra 1.6 16V Caravan Club 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az unalmas tökéletes

Szöveges ítélet

Honnan is kezdjem... 2014. októberét írjuk, annak is az elejét. Történt, hogy olvasgatás közben feltűnt, hogy egy fórumon az egyik ismerősöm éppen kérdezősködött, hogy milyen autót vegyen, aminek ilyen és ilyen paraméterei vannak, jobb ebben és ebben, mint az Astra.. No, csak nem el akarod adni az Astrát? Mondja, szeretne újat, de mivel az autó jó egészségügyi állapotnak örvend, ezért valószínűleg családban marad, miért? Mondtam, hogy nem akarok most új autót venni, de a Kadettra kéne költeni egy picit így tél előtt, mondom hátha, bepróbálkozok. Végül beszélgettünk, és mondott egy olyan árat, ami korrekt volt, így boldogan hívtam a Providentet, anyukám, kirúgunk a hámból (ez természetesen nem igaz).

1999 évjáratú, MO-i, 2. gazdája volt, kombi, „határőr” zöld, 1.6 16V, 4 lufi, 4 elektromos ablak, 8 hangszóró, klíma, ABS, BT-os fejegység, gyári könyöktámasz, gyári alufelni, ködlámpa, téli-nyári gumi külön felnin, fólia, stbstb... Elég jól felszerelt a maga kategóriájában. 201.300 km az órában, valós, nagy része autópályán, szülőkhöz.

Hamarosan nyélbe is ütöttük az üzletet, persze aznap reggel, még átadás előtt dobott egy ABS hibát, jeladó csere, ha már ott jártak, kicserélték a fékbetéteket is elől, a felmerülő költségeket feleztük, korrekt hozzáállás. A vétel előtti tesztkör annyi volt, hogy a pár utcányira lévő szervizből én hoztam már el, igazából ez sem kellett volna, az eladó személye nekem elég garancia volt, tudtam, nem veszek egy romot.

Aztán átadás, örülés, végre kényelmesebb, csendesebb, erősebb, jobb, mint a Kadett, amit szintén imádtam, de nem egy liga. Első hazaút, félúton (azóta már feleségemmé váló) párom „shoppingolásból” felszed, hmm, szép, ennyi hozzáfűzni való. Hát jó, én azért ennek jobban örülök.

Elteltek az első napok, én addig gyűjtögettem az infókat, miket lehet / kell cserélni vagy javítani rajta.

Azt tudtam, hogy a kipuff és az első stabrudak cserések, így volt a vételár kalkulálva, ezért vettem egy komplett Bosal rendszert, ha már hozzányúlunk, akkor egyszer kelljen. Majd a kasztnisom felrakja, addig megoldom a folyadékcseréket. Sima liba.

Még a karosszériásom által adott időpont előtt láttam, hogy a hátsó ívnél van egy körömnyi hólyagosodás, mondom, akkor lecsiszolom, megcsinálom, ez még menni fog. Vettem mindent, ami kell, kevertettem festéket. Egyik délután szépen neki is kezdtem, szedegetem le a műanyagokat, látom, nagyobb itt a bug, mint az a körömnyi folt.
Nem tudom, az Opel mérnökeinek mi járt a fejében, amikor megálmodták azt a darab műanyagot a hátsó kerékdob elejébe, ami ráadásul a hossztartóba csatlakozik, és ránézésre semmi funkciója nincs. Illetve de, ha befolyik mögé a víz, akkor a csatlakozást szép lassan elkezdi megenni a rozsda, majd bejut a hossztartóba a víz és a sár, amitől minden szépen elrohad.
Mondom, itt már nem segít a csiszolás és a szórókitt, itt majd a kasztnisom vág-hegeszt, én addig sírok egy picit, már megint nincs rozsdamentes autóm (jó, 16 éves, mit is vártam, mondjuk a Kadett után ez gyári új...)

Elvittem kasztnisomhoz, röhögött, ezer ilyet csinált, ne fossak, jobb lesz, mint újkorában. Ő is szidta az Opel mérnökeit, mondta, majd szépen lefalazza azt a hülyeséget, nem kell oda a másik oldalon se (ott amúgy kevésbé’ volt vészes a helyzet). Majd hív, ha kész.

Pár nap és kész is lett, minden hibátlan, szép és jó, kapott teljes alvázvédelmet is, még szép volt az alja, egyik helyen talált egy kis hibát, javította alvázvédőzés előtt. Sokáig nem lesz vele gondom, ígérte. Ámen.

Pár héttel később megcsinálták a komplett vezérlés cserét, ott is próbáltam a jó minőségre törekedni (Contitech). Emellett mondtam, cseréljenek mindent, amit úgy látnak, hogy kell (gyertyát cseréltek).

Ezek voltak a vételkori történetek. Ami a jelenbe vezető időben történt, az tükrözi az ítélet címét.

Szokásos, időszakos dolgokat (olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő) minden 10k km-enként cserélem. Nem túl izgalmas.

2015 nyár, ha már semmi nem történik az autóval, akkor csak kipucolom az alapjárati motort és az EGR-t. Mindkettő el szokott koszolódni. Meg hiányzik a szerelés a Kadett után. Kiszed, megpucol, összerak, működik. Ez nem túl izgalmas.

2015 ősze. Meguntam, hogy a termosztát 82 foknál kapcsol, mondom, kicserélem, majd kevesebb lesz a fogyi, ha 88-92 körül kapcsol. Kicseréltem, 5 perces munka, ha már ott voltam, átmostam a hűtőrendszert, kapott új fagyállót, ez is letudva. Fogyi nem lett kevesebb, cserébe 2 hónap múlva a szelepfedél-tömítés cserénél letörtem a műanyag pipát a termosztátról, ami egy apró túlfolyócsőbe menne, szitkozódtam, hogy lehet valamit ennyire könnyen törő, de egyáltalán műanyagból gyártani. Új termosztát. Kevésbé izgalmas, kicsit költséges.

2016 nyár ejele, borzalmasan meleg. Apósoméktól mentünk el, kanyarok, dombok, völgyek, klíma, békesség. Egyszer csak feleségem felszisszen, hogy valami forró csöppent a lábára. Abban a pillanatban fura szag, csak nem kigyulladt valami? Kihalt útszakasz, fék, út széle, szagot azonosítom, fagyálló. Óóóó... Motortér felnyit, ahogy letekerem óvatosan a kiegyenlítőtartály kupakját, levegőt kap, eltűnik a víz. Ennek fele se répa, mind az utastérbe távozott. Remek. Telefon apósnak, hogy jöjjön értünk, kötél, elvontatás. A fűtőradiátor szétment (hittem én naivan...), le kell bontani majd’ a komplett középkonzolt.
Nekiugrok a sötétedésben szétszedni, milliónyi műanyag és patent és csavar, de eljutok a végéhez. Csatlakozik egy autószerelő rokon is, mi lehet a baj. Fűtőradiátor a kézben, nyomást tartja. Nem ez a baj. Csövet befogom, nem folyik a víz. De miért áll ilyen furán ez az O-gyűrű? Mert kinyomta a nyomás. Miért nyomta ki a nyomás? Kiegyenlítőtartály kupak vizsgálat, nem engedi ki a levegőt. 10 báros kompresszorral megfúj, mostmár igen. Lehet összerakni, és kiszárítani az autót a bekerült ~5 liter víztől... Izgalmas? Közepesen, éjszaka fejlámpánál térdelni a fagyállóban...

2016 nyár. Meleg, tetőkárpit elkezd egy picit lógni. Ááá, végre lesz mire felhasználni apumtól kapott fújós ragasztót, lebontottam a kédereket, hátha a helyén meg tudom csinálni, pár hétig úgy tűnt, tökéletes, majd megint lejött. Akkor kapott pár gombostűt, az azóta is tart (én meg elfelejtettem, hogy meg kéne rendesen csinálni...). Nem túl izgalmas, a Kadetton is lógott (azt kompletten cseréltem, ismerőstől kaptam hibátlant).

2016 nyár vége. Megyünk feleségemmel haza, elhaladunk egy gyorsétterem mellett, hohó, fizunap volt, együnk ennek örömére két sajtburgert. Behajt, kér, hamarosan hozzák, addig álljak félre. Félreállok, leállítom. Kihozzák, boldogság. Kulcs elteker, gyújtást kap, nem forog az önindító. Mi a fene? Kulcs kivesz, gyújtás rajtamarad. Szétment a gyújtáskapcsoló-betét. Feleséggel helyet cserél, elmagyarázom, mikor mit csináljon (harmadik, kuplung lassan felenged). Olyan 50 méter síkfutás után kérdezem, miért nem engedi a kuplungot, engedi, de lassan. Taktikát vált, mondom, gyorsan felengeded, majd ugyanazzal a lendülettel ki is nyomod. Újabb 50 méteres síkfutás, autó beröffen, hazamegy, este nem volt elég az az egy sajtburger.. Másnap reggel szétszed, elektronikának semmi baja (nem lenne, ha idegességemben helyesen szedtem volna le), zárbetét végéről a pöcök letört. Bárdiba bicikli, gyújtásbetét, zárbetét, 10 perc alatt összerak, nem indul, rájön, hogy immo chipet is át kéne rakni, indul, boldogság. Közepesen izgalmas.

2016 ősze felé közeledve konstatáltam, hogy nem jó már az első futómű, puhul, komplett első futómű bevásárol (Febi-Bilstein), kicseréltet, beállíttat, mostmár jó. Ez sem túl izgalmas, ezeken a pesti utakon csoda, hogy ennyit kibír. Itt olyan 240k km felé járunk.

2016 tél előtt. Termosztát 1 hét alatt elromlik, 75 foknál nyit. Utángyártott termosztát rulez. Csere, rutinból. Cseréltem fagyállót is, járatom, hogy légtelenedjen, erre mint egy nagyonrossz csapágyas autónak, olyan hangja van.. Mondom miafene, rájövök, az olajbeöntő kupak rezeg.
Kezembe akadt egy tömítés, passzolt a kupak és a szelepfedél-borítás közé, elnémult, örülök, mint majom a farkának.
Erre délután jövünk le apósékhoz, egyenes útszakasz, 100-as tempó, hátsó ablakban azt látom, mintha füstölnénk... Mondom mi a fene, hengerfejes lett? De mitől? Aztán mivel koszos is volt a hátsó ablak, meg sötétített is, feleségemmel megbeszéltük, hogy csak a koszon csillan a nap, megnyugodtam.
Megállunk a háznál, dől be a füst a szellőzőn (1-esen ment a ventilátor), meg a géptető alól is dől... Mondom bazz, tényleg füstöltünk, abban a pillanatban le is esett...
A kupak alatt kitolta az olajat (az eredeti tömítés épp nem tömített), az rá a kipuff hőterelőre, onnan meg a leömlőre...
Kb. 1 liter olajat vesztettem, még jó, hogy teli volt, így kb. 2-3 decivel ment a min. szint alá, az is az utolsó pár km-en, ott jöttem nagyobb fordulattal és tempóval.
Meg jó, hogy nem gyulladt ki (mondjuk, nem tudom, hogy a motorolaj be tud-e gyulladni a kipufftól). Se nem vicces, se nem izgalmas, szerencsére költséges se...

Még azévben, karácsony után, szerelhetnékem támadt, mondom, van szabadidőm, az első fékeket a téli gumi felrakáskor már vállasnak láttam, megnézem, milyen. Tolómérő elő, mér, vékonyka, lassan eléri a kopáshatárt, ráadásul van rajta néhány koncentrikus kör bemaródás, csere. Vettem tárcsát, betétet (Brembo), egyik oldal szinte magától leesett (ahol jeladót cseréltek anno), a másik oldalt annyit kocogtattam, kalapáltam, áztattam csavarlazítóban, míg meguntam, neki a feszítővasat óvatosan belülről, lepattan a helyéről. Drótkefe, tárcsa felrak, betétek berak, kerék fel, fék fog, mindenki heppi, én szerelési vágyam is kielégítve. Kopó alkatrész, izgalomnak semmi nyoma.

2017 újév, Totalcart olvasgatva, LPG-s cikk. Hmmm, LPG. Nem szabad sok szabadidőt adni nekem, elkezdek olyanokon gondolkozni, amin nem kéne. Ennek lett a végeredménye, hogy rájöttem, kell nekem egy LPG szett, évi 20k km, 1,5 év alatt visszajön. LPGdokival egyeztetés, időpont, ekkor mehetek, kb. 250k HUF.
Mondom, ha már úgyis hamarosan vizsga, akkor viszek fékfolyadékot, váltóolajt, olajteknő-tömítést (csöpög néha a drágám...), illetve jó áron szembejött egy vonóhorog (=kitaláltam, hogy kell egy vonóhorog, ha már tavasszal úgyis házfelújítás-bővítés-csinosítás), hát azt is vettem. Ez a műveletsor a műszakival együtt egy későbbi időpontra kapott helyet, de a gáz kész lett. A műszerfal 246k km-t mutat.

Hát ez a gázrendszer valami csoda. AGIS vezérlő, 48 literes pótkeréktartály, „extra” Barracuda injektorok. Nem gázszagú (néha 1-2 autót követve iszonyatosan gázszagot éreztem...), csendesen, finoman jár a motor (megkockáztatom, szebben, mint benzinnel, pedig azzal is közel tökéletesen jár). Cserébe keveset fog enni, kaptam egy plusz műszert az unalmas utastérbe, amit lehet nézegetni, egy csomó kütyüt a motortérbe, plusz súlyt hátulra (ami jót tett az autónak érzéseim szerint). Végre valami izgalmas.

Update:

2017, február, műszaki előtti átnézés: hátsó futómű egyik bekötési pontja erőteljesen korrodált állapotban van. Persze, egy fél tenyérnyi helyen, hol máshol, mint a csavarnál. Ez így nem megy át a műszakin, kapom az infót, mintha emiatt csináltatnám csak meg. Oké, telefon kasztnisomnak, mitcsinálsz-semmit-akkorhegesztenifogsz párbeszéd után elvittem hozzá, megjegyzi, hogy pár órás munka, meg 2 nap, mire mindent kiszed és visszarak. De nem akadály, majd csörömpöl, ha megvan. Meg is lett, kiderült, hogy a hátsó kerékívben lévő műanyag betétes buli miatt ott állt meg a víz a csavarnál, megette. Van ilyen, mostmár jó.

2017 március, ha már gázrendszer van, akkor lehet menni mindenfele, miért is ne. Feleségem is szeret világot járni, nézzünk valami közeli célt. Krakkó. 5 nap, ha már kimegyünk, nézzünk körbe rendesen. Volt némi félelmem, hogy csak 18 éves autó, mi lesz, ha baj lesz, szerszámokat bepakoltam. Természetesen felesleges volt, a legnagyobb nyugalomban értünk ki. Ha csak azt nem számítom, hogy egyenletes gázra sokszáz kilométerenként éreztem egy enyhe rántást, mintha 1 gyújtás kimaradt volna. De gyertyák tökéletesek, frissek, gyújtásrendszer lesz az, majd megnézzük, mi az, és cserélem. (megjegyzem, azóta is úgy van). Fogyasztás gázból 8,5 liter körül, nagyszerű.

2017-04-12, elértük a negyedmillió km-t. Örömbódottá, bejáratódott :) Ha már jó idő van, vettem is 4 új gumit, a régi, elkeményedett SporTrac 3 helyére 5-öt. Tapad, nem drága, jó vétel volt.

2017 tavasszal, mindenféle felújítási projekt közepén bebizonyosodott, hogy jó dolog az a horog. Elhúztam vele tonna felett is, nem voltam gyorsulási bajnok (addig se), de elment és elvitt mindenhova. Mondjuk ezt a súlyt elég necces volt kihúzni füvön és bukkanókon, de megoldottuk. Gáz működik, nem eszik sokat, minden maximálisan rendben van. Szinte unatkozom.

2017 július, nyaralás, ha már van autó, kis fogyasztás, menjünk Horvátországba, viszont minél délebbre, nem szeretnénk magukra írtóbüszke honfitársainkkal találkozni. Nyugalomra vágyok, nem magyar szóra (mégis találkoztunk, két családdal, akik olyan nagyra voltak magukról, hogy tengerpartot látnak, hogy mindenkinek rájuk kellett figyelni, úgy kommunikáltak. Egy 30nm-es csónakba, összezárva velük több órán át. Még jó, hogy nem vették észre, hogy mi is magyarok vagyunk, mert mi tudtunk halkan kommunikálni). Az út itt is némi parával indult, mi lesz, kijutunk-e, de ez is alaptalan volt. Vettem a határ után OBU-s kütyüt, így nem kellett fizetni minden kapunál, hanem némi lassítás után roboghattam át. Priceless. A fogyasztás csodás volt, 8 liter alatt evett gázból, és mivel olcsóbb is volt a gáz, mint itthon, némi számolgatás után 3,9 liternyi benzinnek megfelelő árért autóztunk 100 km-t. Az azért nem rossz. Folyamatos klíma, 110-es tempó (ott van a nyomatékcsúcs), hegyek-völgyek-alagutak. Volt, amikor már elkezdett felfele mászni a vízhőmérséklet-mutató, olyan emelkedők voltak, de bírta, én idegekkel kevésbé’ :) De minden ok volt,több, mint 2000 km-t zavartam bele 1 hét alatt. Semmi gond nem volt.

2017 augusztus eleje, szép nyári nap, reggel megyek be dolgozni, Hegyalja útról kanyarodok rá az Alkotás útra, kanyarodósáv, 45 fokban torkollik bele. A szélső sáv buszsáv, én nem szeretek oda kanyarodni, megvárom, míg pirosat kap a forgalom, enyém a terep. Előttem lévő F Astra kombi is így gondolja, várunk a sorunkra. Látom, hogy a lámpa megfogja őket, nem is tudom, miért, egy picit felemeltem a lábam a kuplungon, mentem vagy kettővel, mikor koppantam. Valamiért már úgy gondoltam, nincs ott az Astra, előrébb csorgok. Ott volt, vonóhorog rajta, a vonóhorog beköszönt a ködlámpa mellett, majd kezet fogott a hűtőmmel. Abban a pillanatban gőzfelhő, mondom, ezt nem hiszem el. Emberünk is kiszáll, hát ezt hogy hoztuk össze, mondom én sem tudom, semelyik autón semmi sérülés, csak a horog pont a ködlámpa mellett eltalálta a hűtőt. Ha 10 centivel odébb találom el, akkor semmi baj nem lett volna, mert megfogja a lökhárító. De én szerencsés vagyok. Mivel a melóhelyem 300 méterre volt, szóltam kollégának, húzzon be, majd ott felmérjük a károkat. Kiderült, a hűtőt a vonóhorog hátrébb nyomta kb. 1 centivel, de mivel középtájon volt a rögzítés, így ott lett rajta egy 3 centis repedés, amin minden vizem elfolyt. Haza, kötél, másnap Bárdiban új hűtő, ködlámpa, némi szerelés, és minden tökéletes. Semmi nem látszik rajta kívülről, csak a hűtő és a ködlámpa füle fáradt el.

2017 december eleje, az automatikus gázra váltás egyre nehezebben megy. Nem kapcsol át elsőre, hanem ránt egyet, majd visszaáll benzinre. Ha épp indulok el vele, néha lefullad. Ott kéne hagyni szervizben, hirtelen semmit nem találnak rajta, mondom, januárban úgyis jövök nagyszervizre, akkor majd, addig ráér. Addig kézzel kapcsolgattam át, úgy, ha bemelegedett, és motorféken voltam, akkor átkapcsolt.

2017 december, téli napok egyike, kollégám megköszöntöttük, igen erősen éjszaka van már, jó lenne hazamenni. Még röhögtem is magamban, ha nem indulna a kocsi, még taxit se találok, amivel hazamegyek, tömegközlekedés már végzett mára... Kocsiba ülök a mélygarázsban, elfordítom a kulcsot, beindul, majd 2 másodperc múlva a fordulatszámmérő leesik nullára. Mondom, ezt nem hiszem el. Frankón bevonzottam, ilyen még soha nem volt az elmúlt bő 60k km alatt. Nem baj, nem esünk pánikba (de), elektronikai tudásom végtelen, tuti valami biztosíték ment ki. Végigmérek mindent, minden jó. De akkor miért nem indul, és miért ment két másodpercig? Akkor nézzük, gyújtás vagy üzemanyag. Mivel nincs 30 fokos, így gázon nem indul (meg amúgysem működik jól hidegen), marad a benzin. A gyújtással éjjel úgysem tudok mit csinálni, marad a pumpa. Felhajtom az ülést, hallgatom, nem hallom gyújtást adva. Áááhááá, itt lesz a baj, biztos megragadt. Kettőt finoman koppantottam rajta (ráb@sztam olyat, a kezem is belefájdult) majd indítsunk. Beindult. Ollé, hibafeltárási módszerem zseniális, meg hát nem olyan ez az autó, hogy csak úgy megáll. Ez egy Astra. Hazamegyek, leparkolok az udvarra, leállítom. Majd megszólal bennem az ördög, beindul? Be. Hahaha. Még egyszer? Beindul. Mondom problem solved, zseni vagyok. Másnap reggel indul? Indul. Melóból hazafele indul? Persze, ez egy Astra. Olyannyira belejöttem a doktor szerepbe, hogy mondom, most átváltok gázra, már tuti jó az is. Erzsébet híd, pesti oldal, este fél 6, csúcsforgalom. Piros a lámpa, most van idő játszani. Átváltom, 5 másodperc inicializálási idő, míg gázra áll, annyi időm van. Gomb megnyom, arra reakciónak átvált a lámpa zöldre. Mondom, ez ilyet is tud? De hát még nem kéne indulni, mi lesz, ha nem vált át, lefullad? Le bizony, kuplungolás közben, mire begurultam a kereszteződésbe. Kulcshoz nyúl, indít, de nem indul. Most nem... Kényszeres mosoly társaságában kiszálltam a kocsiból, vészvillancs, majd letoltam a közeli parkolóba. A dugó kellős közepén. Szerencsére, senki nem dudált, még jöttek is segíteni, tolni. Magyarországon ilyen? Ritka. Ülés felhajt, bekopogok a tankba, van-e otthon valaki, el is indult. Akkor hétvégén megint nem unatkozom, AC pumpa csere. Még jó, hogy már egy Corsán csináltunk ilyet, sima liba. Tényleg az is volt, 1 óra alatt megvolt, mehetek dolgomra. Öröm ezentúl, hogy az átváltási hibám is megjavult, mivel valószínűleg már nem szállított annyit az AC pumpa, amennyit kellett volna, így nőtt a nyitási idő, amit a gáz már nem tolerált, így amikor váltott, belefulladt az anyagba. Ezért volt jó motorféken, ott semmit nem fecskendezett be, és mikor átléptem, gondolom a lambdával már tudta korrigálni. Két legyet egy csapásra.

2018 január. Eljött az idő a vezérléscserére, és ha már leteszem a kocsit, akkor javítsák meg az olajcsöpögésem, ami valószínűleg szimmering. Így hát LPG Dokiékkal összeírtuk a listát:
- komplett vezérlés csere vízpumpával
- kuplung csere (hidraulikus kinyomócsapággyal, folyadékkal ofkorsz)
- váltóolaj csere
- első-hátsó szimmering csere
- olajteknő tömítés csere
- szelepfedél tömítés csere
- hosszbordásszíj + feszítő csere
- termosztát csere
- futóműbeállítás
- olajcsere

Ez így cakkpakk negyed millió Ft. felett kóstált, ami érdekes ráköltés egy kb. 600k-t érő autónál. De nem fájt a szívem érte, olyan finom lett a kuplung, olyan csendes lett a motor, nem folyik az olaj, ismét remélem, sokáig hű társam marad. Én szeretem, mindent megadok neki, ami kell, és eddig a kocsitól is megkapom, amit meg akarok.


Itt járunk most. Jön-megy-megáll. Imádom.

Összegezve az üzemeltetés tapasztalatait, vannak dolgok, amiket cserélni kell, ezek nagy többségben fogyó-kopó alkatrészek, ami minden más autónál is előfordul. Viszont jó érzés beleülni úgy (jó, a Kadett után...), hogy tudom, kényelmesen, biztonságosan eljutok A-ból B-be. Ezt tudja sok más autó is, persze, nem különlegesség...

És most az általánosságok:

Forma – nekem iszonyatosan bejön a kombi formája, ezzel a színnel, sötétített ablakokkal, ha már szürkület van, egybeforrnak a sötét színek, instant szerelem. Aláírom, nem design díjas, de egy F Astra után van formája.

Beltér – sokan unalmasnak mondják, én szeretem, semmi sallang, minden ott és úgy van, ahogy kell (egy céges Clio-n 2 percig értelmeztem, melyik kapcsoló-kar mit csinál...). 18 év után már kicsit rezonál a középkonzol teteje 2k fordulatnál, majd szét kell szedni, megnézni, mit lehet javítani rajta. Nem szakad, nem kopik, minden hibátlan (kivéve a tetőkárpit, ugye..)

Motor, váltó – 101 ló, rövid váltó (140km/h @ 4000 rpm), könnyedén mozgatja a kasztnit, a lábam nem nehéz, tökéletes. Ha előzni akarok, visszaváltok, hadd menjen. Nem akar mindenki legyorsulni, fel sem tűnik senkinek az utakon... (bezzeg az E Kadettommal mennyien bepróbálkoztak, volt rajta egy apró hátsó szárny, hogy ellensúlyozza a sedan hatalmas seggét, aztán rögtön mindenki azt hitte, versenyautó... Holott 1.3S volt :) )
Fogyasztás télen ha nincs dugó, elővárosi munkábajárással lement 6,8 körülre, ha van dugó, akkor 7,5-8 liter, nyáron valamivel alatta tud lenni (de akkor meg klíma), országúton 6 felett picivel elvan, pályázásnál 130 körül már a városi fogyasztást kéri... Gázból még nem tudom, gyűjtöm a tapasztalatot és a km-eket :)
Olajfogyasztás van, nem esik nehezemre ránézni 2k km-enként a nívópálcára. Nem füstöl, két olajcsere közt nem kér 15 liter plusz olajt, nem gondolom problémának, de EcoTec, ezt el kell fogadni, hogy eszi.

Futómű – nem túl kemény, nem túl puha, csodát ez sem tesz, viszont szerintem kiszámítható, ha egy kis eső esik, a BAH csomópontnál a Hegyalja út felől az Alkotásra jól lehet keresztbe csúszni :)

Kényelem – 2 méter magas vagyok, mellé megvan a testsúlyom is. Nem tudok táncolni az ülésben, de ha beülök, kényelmesen elférek, a vállam nem támasztja a B oszlopot, lábtér elég. Persze, lehetne nagyobb, de nem szűk, sok óra után is kényelmesen szállok ki belőle. (volt C Kadettom is, tudom mi az, hogy kicsi... :) )
Emelett minden elfér benne, csomagtartó elég nagy, ha ledöntöm a hátsó üléseket, a fél világot el lehet benne cipelni.


Összességében: nem bántam meg, sőt. Amit lehet, megadok neki, hogy minél tovább minél jobban tudjuk egymást szolgálni.

Hibalista

- Lásd leírás

Ide hordtam szervizbe

Ismerősök, ismerősök ismerősei

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

LPG Doktor Szigetszentmiklós

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 201300
Megbízhatóság (9) Vezetett km 46000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Kadett C, E Következő autója? Astra J? K?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (810 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)