A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra 1,4 16V Sedan (90LE) 

Az ítélet értékelése
4,8(6 db)

Hűséges, megbízható társ

Szöveges ítélet

Az autót 5 évig használtam. Ez idő alatt nagyon a szívemhez nőtt. Amikor eladtam, olyan érzésem volt, mintha elbántam volna vele. Mindig kihúzott a pácból és soha nem robbantam le vele. Mindig számíthattam arra, hogy elvisz A-ból B-be. 15 éves kora ellenére nagyobb felkészítés nélkül bármikor elindultam volna vele külföldre.

Párommal ez volt az első autónk. 1 évvel főiskola után vettük egy kereskedőtől ~ 300.000 forinttal a piaci ára alatt, mivel mindenki félt tőle és beragadt nála. Fiatal korában hátulról belementek és a bal hátsó részét (sárvédő, csomagtartó) újra kellett építeni, viszont 5 év használat után azt tudom mondani, hogy jó munkát végeztek. A ütközés következtében beletolták az előtte lévő autóba és megsérült a hűtő is (~20 Eft). Ezt már én cseréltettem benne. Valószínűleg a törés miatt jött elő még egy probléma 1 év után: bal hátsó központi zár eltört. Nagyon drága volt a cseréje... 5.000 Ft + fél óra alatt saját magam beraktam. :)

Aki autót akar vásárolni, mindig attól fél, hogy belenyúl és törött autót vesz. Meg kell nézni a munka minőségét, vagy meg kell vizsgáltatni és ha rendben van, emiatt nem szabad otthagyni az kocsit. Az én véleményem, hogy nem attól kell félni, hogy az autót megtörték, hanem attól, ha nem szakszerűen javították meg. Ahogy a TC-n is szokás mondani: állapotot nézünk!

Amikor megvettük, még csak a feleségemnek (akkor még barátnőm) volt jogsija. 1 évig Ő vezette. Imádta a kezelhetőségét, kezességét. 1 év után leraktam a jogosítványt és onnantól kezdve csak én ültem a volán mögött. Lényegében ezen az autón tanultam meg vezetni. Jogosítvány kézhezvételét követő napon már a belvárosba (BP) kellett mennem vele. Féltem, de tudtam, hogy azonnal el kell kezdeni a gyakorlat megszerzését, mert különben soha nem fogok megtanulni vezetni rendesen és biztonságosan.

Eladására 2 fő ok miatt került sor:
- Időközben összeházasodtunk, vettünk egy kertes házat, elkezdtünk építkezni, van két közepes méretű kutyánk és nem fértünk el az autóban. Tetőcsomagtartóval és a lehajtható ülésekkel nagy nehezen többségében megoldottam, ha valamit el kellett hozni, de volt pár alkalom, amikor segítséget kellett kérnem ismerősöktől. Kutyák nagyon nehezen szállíthatók benne.
- Kezdett öreg lenni. Nem akartam megvárni, amíg teljesen elértéktelenedik.

Pár szóval részletezném a műszaki és esztétikai véleményemet:

Beltér:
Szerintem nagyon kulturált. Mindig is halálom volt a kemény, rücskös műanyag. Ebben az autóban a műszerfal borítása puha, nem kopog. A gombok készre állnak. A műanyagok strapabíróak és nem hámlanak idővel. Nem egy luxuskategória, de úgy gondolom, hogy sok korabeli autó megirigyelhetné a belterét. Amennyiben az ember odafigyel a dudagombra (gyári hiba és idővel képes kiszakadni), nem fog kiszakadni.
Az üléseket nem szerettem. 100 km után úgy szálltam ki a kocsiból, mintha 3 órán át ültem volna a munkahelyi székemben. Valamennyire testre lehet szabni, de tökéletesen soha nem tudtam beállítani, pedig az évek alatt több üléspozíciót kipróbáltam. A fejtámlák az én autómban nem előrehajthatóak, így a nyakat nem lehet velük megtámasztani.

Külcsín:
Még mai napig szépnek találom a formáját. Nekem valamiért csak a sedan jön be G astrából. Amikor ránéztem, nem az jutott az eszembe, hogy 15 évvel ezelőtt ez volt a divat, hanem az, hogy még ma is megirigyelhetné sok hasonló kategóriába sorolt társa a vonalait.

Motor:
1.4 ecotec. ~90 lóerő. Ennek az autónak véleményem szerint elég. Én meglehetősen dinamikusan vezetek és nekem elegendő volt. Ez a motor 4.000-es fordulat felett kezd el rendesen húzni, de megfelelő kuplungkezeléssel ki lehet vele lőni a lámpák zöldre váltása után is. Előzéseket meg kell gondolni, de ettől függetlenül rendben van. Ismerősök, akik beültek az autóba mindig megemlítették, hogy nem gondolták volna, hogy ilyen ereje van a kocsinak.
A motorról egy fontos dolgot meg kell említeni: nem szereti a nagypapás vezetést. Elkormolódik, elkokszosodik, EGR beszorul, stb. 50 km/h sebességben szigorúan csak 4. sebességi fokozatot szabad használni. Volt arra példa, hogy sokat jártam a városban és mivel mindig fáradt voltam, szépen nyugodtan közlekedtem az autóval. 3 hét után felvillant a sárga kulcsos lámpa a műszerfalon. Kivillogtattam és EGR szelep hibát mutatott.
Erre 3 megoldás létezik (szigorúan üzemi hőfok elérése után!!):
1.: Amikor városban használjuk, 1-2 kigyorsításnál hagyni 5-6.500 fordulatig kipörögni a motort. Egyrészről nagyon élvezetes, másrészről kikormolja magát.
2.: Autópályán ki kell kormolni (minél magasabb fordulat huzamosabb ideig, de csak akkor, ha minden henger megy az autóban!).
3.: Elvinni szerelőhöz, aki nem tud mit csinálni, elkezdi cserélgetni az alkatrészeket. Pl. egy EGR szelep meglehetősen sokba tud kerülni az autó árához képest. Úgy gondolom, ha megfelelően használja az ember az autót, akkor ez megelőzhető.
Az ecotec motorok egyik hibája, hogy eszik az olajat. Valamiért az én autóm ezt nem tette. Egy olajcsere periódus alatt nem kellett utánaöntenem (10.000km).

Futómű:
Amikor gyenge forgalomban közlekedtem, mindig próbáltam keresni a kocsi határait. Ebben a verzióban nem volt sem ABS, sem ESP, így csak a lábakon és a kezeken múlik a dolog. Amint írtam is, friss jogosítvánnyal kezdtem el vezetni, de ettől függetlenül soha nem tudtam megcsúszni vele, amikor nem akartam. Ebből én arra következtetek, hogy az autó nagyon kezes. Mindig éreztem, hogy hol van az a határ amit még bír. Mikor kell leszállni a gázról és mikor kell fékezni. Mekkora az a kanyarív amikor még irányítható marad. Rossz utakon picit pattogós a futóműve.
Amit nem szerettem az, hogy úthibákon történő áthaladáskor nagyon hangos és nagyot tud ütni pl. egy kis kátyú is. Más autókban ülve mindig feltűnik a különbség.

Egyéb dolgok:
Az elektronikájával vannak problémák, de a biztosítékok, relék átmozgatása, végső esetben a teljes biztosítéktábla átmozgatása nálam megoldotta a problémát. Másoknál előforduló hiba, hogy gyakran égnek ki az izzók. Fényszóróban, műszerfalban..lényegében mindenhol. Nálam szerencsére ez nem fordult elő. 1 izzó általában 2 évig bírta. Műszerfalban az 5 év alatt egyszer kellett kompletten cserélnem (házilag megoldható) az izzókat (15 éves autó).
Széria hibája, hogy eltörik a belső levegőkeringető állító csappantyú tengelye. Mivel az állító motor úgy működik, hogy akkor áll le amikor már nem mozdul (a csappantyú végállásba áll és emiatt nem tud tovább pörögni a motor), ilyen esetben folyamatosan pörögni fog, amire halk búgó hang hívja fel a figyelmet a kesztyűtartó mögött. Megoldása viszonylag egyszerű és nagyon sok leírás van hozzá az interneten. A csappantyú tengelyét meg kell fordítani és mivel teljesen szimmetrikus, a másik oldalára is rá lehet szerelni az állító motort. Körülbelül 2 órás munka házilag.
Az autó kora miatt egyre többször jelentek meg lassú szivárgások a hűtőrendszerben. Ezeket egy-egy elöregedett tömítés vagy gumicső cseréje mindig megoldotta. Oda kell figyelni rá. Nálam még probléma volt az üzemanyag tartály tömítésével is, amit szervizben fillérekért, 10 perc alatt ki tudnak cserélni.

Összefoglalva az autót nagyon szerettük. Megbízható, olcsón fenntartható, kezes és biztonságos. A 150 km/h-ás autópálya tempót erőlködés nélkül tudja tartani...természetesen Németországban...(elvileg 180 a max sebessége).

Az 5 év alatt mindenről pontos kimutatást vezettem excel-ben. Pár adatot megosztanék az összegyűlt adatokból:

Átlagfogyasztás: 7 liter (úgy, hogy városban csak 4. sebesség fokozatot használtam, illetve gyakran pörgettem a motort)
Városi fogyasztás: 7,5 l/100km
Autópálya:6,6 l/100km
Legjobb fogyasztás: 5,4 l/100 km (útfelújítások miatt 30-as tempó)
Az 5 év alatt 702 eFt-ot költöttem az autóra. Ebben benne van 1 szett új nyári (Michelin) és 1 szett új téli gumi (Kleber), minden apró tömítés, 2x vezérlés csere, olajcserék, hűtővíz, ablakmosó folyadék, tehát lényegében minden apró tétel is.

Eladáskor az átlagos fenntartási költsége: 44 Ft/km (a fenti költségek figyelembevételével, teljesítményadóval, biztosítással (B5), üzemanyaggal, műszaki vizsga díjjal stb.stb..)


Végül még egy saját vélemény: ez az autó friss jogosítvánnyal rendelkező embereknek, pályakezdőknek és fiatal házasoknak tökéletes választás! Természetesen kora miatt ki kell fogni egy nem lelakott, elhanyagolt példányt, de ha az ember odafigyel az apró jelzésekre és inkább megelőző jelleggel, szervizperiódusokat betartva javíttatja a kocsit, kapni fog egy kevés pénzből fenntartható gépjárművet.


Hibalista

- Bal hátsó központi zár (valószínűleg a törés miatt): bontóból 5.000 Ft - Fényszóró állító motor: bontóból 3.000 Ft - Hűtő (törés miatt): Új, 26.500 Ft - 2 db fényszóró (mattulás miatt): Opelfórum tag jóvoltából: 3.000 Ft!!! - Üzemanyagtartály tömítés cseréje: 7.000 Ft - Középső kipufogó csere: 22.815 Ft - Hűtővízcső csere (gumi): 7.000 Ft - Gyertyacsere: 7.200 Ft - Gömbcsukló csere: 15.580 Ft (2db) - Stabilizátor csere: 12.980 Ft (2db) - Izzó foglalat (letört fül miatt): 2.500 Ft - Vezérlés csere 1 (összes szíj, feszítő görgők,vízpumpa ; maszek szaki): 47.000 Ft - Vezérlés csere 2 (összes szíj, feszítő görgők, vízpumpa ; szerviz): 81.760 Ft - Olajcsere: 10.000 kilométerenként ; ~10.000 Ft (saját magam cseréltem) - Szűrők: évente ; 5.000 - 8.000 Ft.

Ide hordtam szervizbe

Maszek szaki 1:Vidéki kisvárosban dolgozik. Ügyes kezű srác. Sajnos messze lakott.Maszek szaki 2:Vidéki kisvárosban dolgozik. Iszonyatos tudással rendelkezik, viszont egyszer túltöltötte az olajat (hibázott) és utána nem vittem hozzá a kocsit.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Kiss Gumi Kft. MaglódSegítőkészek, kedvesek, ügyfélcentrikusak. Gyorsan dolgoznak és a megbeszélt dolgokat rendben elvégzik. Nem húzzák le az embert. Egyszer véletlenül elrontottak egy apróságot (esztétika) az autóban. Szó nélkül, saját költségen javították. Az alkatrész ára 28.000 Ft volt, de nem problémáztak rajta. Akkor egy ~10.000 Ft-os munka miatt voltam náluk az autóval.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 138000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? BMW 325xi (E46)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (813 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)