A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra 1.6 16V Classic II Twinport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ha nem érdekelnek az autók

Szöveges ítélet

Az autó nem kelt feltűnést a ház előtti parkolóban. Szinte minden családban van, vagy volt már belőle egy darab használatban. Az autó kiválasztásakor szempont volt, hogy ne legyen drága (max. 3 havi fizetés), ne kerüljön túl sokba az üzemeltetése, ne fogyasszon sokat, és persze legyen megbízható. Egyszerűen közlekedni akartam vele.

Az autó felszereltsége mai szemmel nézve kimondottan spártai. De így is került bele ABS, légkondi, légzsákok, központi zár, elektromos ablak. De cserébe legalább a meghibásodások esélye is ennek megfelelően alacsony.

Nem egy erőgép (76 kW, 150 Nm), de azért odébb lehet állni vele. Viszonylag alacsony fordulaton is van nyomaték. Szerintem 4000 fölé forgatva jön meg az erő. A fogyasztása nálam 6-7,5 liter körül alakul. Országúton 6 körül marad. 120-130 km/óra autópálya tempónál 7-7,5. 130 fölött jelentősen emelkedik, hiába a teljesítménynek ára van.
Állítólag ez a motor (Z16XEP) is eszi az olajat, a gépkönyv szerint 0,5 l/1000 km. Mondjuk így előbb elfogyna, mint hogy cserélni kéne. Én fogyást egyáltalán nem tapasztaltam. 10 000 km csereperiódust tartok, akkor kap új olajat (5 W-30) és szűrőt, de cserék között tölteni max. egyszer szoktam néhány decit.

A zajszigetelést mintha kispórolták volna. Erős a menetzaj, főként motorzaj és gördülési zaj. 100-ig tűrhető, 110-nél már kezd zavaró lenni, 130-nál nem felel meg a mai elvárásoknak (de szerintem a húsz évvel ezelőttinek sem).
Ehhez képest apró kellemetlenség, hogy a központi zár akkorát csattan nyitáskor-záráskor, hogy 5 méteres körzetben bárkit meg lehet ugrasztani vele. Ki volt az, aki ezt így jóváhagyta?
A beltér egyszerű, olcsó autóhoz mérten teljesen rendben van. Mondjuk az indexkarral kapcsolatban minden alkalommal azt érzem, hogy ez a kapcsolás lesz a utolsó, a kezemben fog maradni. De egyelőre jól bírja. Ugyanaz a kérdés, mint a központi zárral kapcsolatban.

Ezektől a hibáktól eltekintve a G Astra egy hétköznapi használatra ideálisnak mondható autó. De alkalmanként a hosszabb utazásokhoz is megfelelő. A sedan csomagtartója 460 literes, szinte bármi elfér benne. Hogy a legalját elérjem nyújtózkodnom kell, pedig nem vagyok alacsony.

Az autó alapvetően nagyon megbízható. Mindig indul, sose áll meg, legalábbis eddig ilyen még nem volt. Hosszabb utakra (1000-1500 km) is el merek indulni vele.

Hibalista

- 166 000 km Tipikus hiba, hogy eltörik a belső levegőkeringető állító csappantyú tengelye. Utángyártott alkatrész ára 15 eFt, a szerelése pedig szívás, mert nem lehet hozzáférni anélkül, hogy a fél autót szétszerelnénk. - Sokat ront az utastér minőségérzetén a kormányba szerelt légzsák burkolatának szakadása a duda gombnál. Ezzel a hibával vettem az autót, és nem is piszkáltam. - 179 000 km Nem kimondottan elromlott a vezérlés, csak éppen nem tudtam, hogy hány km van már benne, a szerviz füzet és a számlák lapján akár még gyári is lehetett. Az első utakon hűtőfolyadék szivárgást is tapasztaltam, ezért a csere mellett döntöttem. Az új vezérműszíj készlet (50 eFt) és a vízpumpa (30 eFt) cserét követően a szivárgás megszűnt. - 190 000 km Elkoptak a fékek. Előre új féktárcsák (25 eFt) lettek felszerelve a hozzá tartozó új betétekkel (15 eFt) együtt. A hátsó dobfékbe is új betétek (15 eFt) kerültek.

Ide hordtam szervizbe

Bosch Service Óbuda (Smart Plus Kft.)A javításorkól nem igazán tudok véleményt mondani, mert inkább csak állapotfelmérés, olajcsere, kopó alkatrészek cseréje miatt kerestem fel a szervizt. A munkákat rövid határidővel tudták vállalni, és a megbeszélt időre az árajánlat szerinti áron el is végezték. Mindenről számlát kaptam. A szerviz óradíja (10 eFt) korrekt, a szolgáltatással arányos.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 166000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift 1.3 Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (814 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)