Ha tényleg őszinte ítéletet akarsz olvasni 1998/1.4 16V
Szöveges ítélet
Nos, az autó 1998 decemberi gyártású, 1.4-es, 16 szelepes.
5 van nálam, 38e km-el vettem egy idős úrtól, én 80 e km tettem bele. Nagyon kímélem, 4 ezer fölé csak ritkán húzatom, minden 2. évben alvázvédőztetem, kézileg mosom-takarítom, odafigyelek az olajszintre, a hűtőfolyadékra, a 15e km-enkénti olajcserére (minőségi 10w-40), valamint a 60 ezrenkénti vezérműszíj és egyéb cserére. Eddig egyetlen alkatrész nem volt cserélve hiba miatt (a H7 izzókon +60e km-es szervízen előírtakon túl).
Eredeti a kipufogó (bár már a felső réteg szétrohadt, de még a második tartja magát), a fékbetétek, a gömbcsuklók, sőt, a gömbcsuklót védő gumiharangok is, mindössze 2 havonta befújom őket alaposan szilikonnal.
Szóval, vigyázok rá. Hidegen nem taposom és normálisan fékezek, váltok, stb.
Ez egy sedan, az 1.4-es motor néha tényleg kevésnek érződik a család 1.6+os új FOCUSA mellett, de el nem cserélném rá!!! Szóval nekem a motorral nem volt még gondom, a 90 LE pedig szerintem tényleg elég.
Ami az autópályát illeti: 110 fölött valóban nem nehéz felvinni a fogyasztást 8-10 literre, viszont 110-nél valamint KÖZÚTON, a KRESZ sebességhatárain belül nagyon könnyű 5,8 és 6,5 liter között eljárni. ÉS EZ NEM HAZUGSÁG, egyszerűen csak vezetési stílus kérdése - estek már pofára családi körben, mikor : "na ezt nem hiszem el, menjünk el bevásárolni együtt Pestre/Miskolcra"- tele tanktól tele tankig: 5,3 - 5,6 - 6,4 l/100km. "Jééé,tényleg". Ja, és nem nagypapásan vezetek, csak ÉSSZEL.
Szóval, nekem vagy szerencsém volt ezzel az autóval, vagy nem tudom...
Egy biztos: sohasem bánom meg és remélem továbbra is olcsón fenntartható lesz..Természetesen ahogy múlik az idő, egyre több mindent kell kicserélni, de még mindig messze van egy új, 120 hónapos (HITEL) futamidejű új autó árától a javítási költség...
2008.10.28. - megvan a 120.000 km. Hibalista:- (csak az ablakemelő kapcsoló). Szerviz: első fékbetét komplett (most először - 10 éves!!!), hátsó fék még félig kopott. :) Feszítőgörgő, vezérműszíj, vízpumpa (csak az ajánlás miatt, egyébként semmi baja), 1 db hűtőcső-szorító bilincs, olaj+szűrő, gyertyák - ami ilyenkor kell. Összeg:140e munkadíjjal.
Szóval eddig jó..... :)
2014.06.12: még mindig nálam, bár bejött mellé egy Kia Carens.
Hát, hibalista ezidáig szintén nulla, jelenleg 182.000 km van benne. Most kapta meg az új vezérlést,gyertyákat, toronymerevítőket előre. Fékbetétek még mindig jók 2008-as csere óta. Kipufogódob csere eddig 1x volt, 5 éve, azóta jó.
Nem megyek vele sokat, 12 éve nálam van, 140.000 km-ert tettem bele, nulla hiba nélkül. Mindig indul, sosem robbant le, olajat egyáltalán nem eszi. Ha rendes gazdája van, szerintem hosszú távon megbízható társ. Karosszéria még ép (16 éves!!), rozsda nélküli.
Hibalista
- vezetőoldali elektromos ablak - kapcsolócsere házilag, kapcsoló: 1500 Ft - Első toronymerevítők. - A többi csak kopóalkatrész.
Ide hordtam szervizbe
Szerelő Füzesabony
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 183000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Samara | Következő autója? | Carens |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
