Capri Sárga Diesel családi villám
Szöveges ítélet
Vásárlás:
Miért ez? Előtte szinte csak opeljeim voltak, amiről egy jó ár-árták arányú, viszonylag problémamentes autó képe alakult ki bennem. Plusz gyerekkorom óta tetszett a formavilága – ez szubjektív ugyebár.
Építkezés után – mikor már nagyon utáltam az építkezésre vásárolt 1-es Megane-t – nem bírtam magammal, főleg mikor kiderült, hogy a fél évvel korábban kinézett Coupe még mindig eladó. Azt tudtam, hogy cabriót és/vagy 2.0-s turbósat nem akarok. Az 1.8-t kevésnek éreztem volna és mivel nem hétvégi autónak, hanem rendes használatra szántam (ha melóba megyek az 100km/nap) ezért inkább a 2.2dti felé húzott a szívem benzines helyett. Plusz számomra fontos volt, hogy méretes a csomagtér, illetve lehet tetőcsomagtartót rakni rá Coupe létére!! (tudom elmebeteg dolog, de nekem ezzel kellett nyaralni és síelni menni is).
Szóval kereskedésben állt legalább fél évet, Németországból hozták be. Árban inkább a kínálat teteje volt, mint az alja, de mikor megnéztük azonnal meggyőzőtt. 10 éves kora ellenére látszódott, hogy volt gazdája; szép kültér/beltér, prémium gumik, pazar felszereltség (digit klíma, bőr, ülésfűtés, gyári xenon, rakás lufi, stb...). Az eleje kicsit kopogott de annyi belefért. Diesel Bertone Coupe-ból akkor is nagyon kevés volt az országban és a Coupe fórum szerint se gyakori darab nálunk, innen nézve kicsit kuriózum. Főleg ezzel a felszereltséggel.
Vásárlás után első kormányösszekötők cseréje megoldotta a kopogást, ezen kívül még a klímahűtőt kellett alapból cserélni, mert az lukas volt – rohadás miatt, nem törésből adódan; ha nincs rendesen takarítva a klímahűtő és a ventilátor között előbb-utóbb kilukad az aluminium. Mivel kb 9 fok volt mikor elhoztam, ezért akkor nem derült ki. Vásárláskor egy hibakódót nem tudtunk kitörölni (vákum szolenoid szelep), minden indítás után visszajött. 3 nap keresgélés, és 20 perc akksi levétel után megoldódott a gond.
Összeségében:
A 2,5 év alatt - a levezetett 47261km – minden alkalommal szívesen ültem bele, és még eladásának pillanatában is nagyon szép autónak találtam.
Kényelem:
kényelem mint olyan – akárcsak a kinézet – valamilyen szinten szubjektív hiszen egy Coupe-ról beszélünk. Az utat nagyon szépen feküdte a Michelin HP Primacy gumikkal, viszont a pesti utakat kátyúkat erősen lehetett érezni. De gyereküléssel sem volt soha bajom, bármikor szívesen ültem vissza a kormány mögé, még napi pár száz km után is. Pakolni bátran lehet bele, a 460l-es csomagtér több mint mesés a kategóriát tekintve (még mindig egy Coupe-ról beszélünk ). Nyaralás 2 felnőtt + 1 gyerek, vagy síelés 3 felnőtt + 1 gyerek (tetőbox befigyel) simán abszolválva. Elöször kicsit furcsának tűnt a gyári sportkormány a két bumszlival az oldalán, de két kanyarodás után rögtön hálás voltam érte, sokkal kényelmesebb volt, mint mezei társai. A bőr sportülések kényelmesek – bár nem a combtámaszos verzió – és jó oldaltartással rendelkeztek. Ha volt elegendő hely kinyitni az ajtót, akkor a gyereket is elég egyszerű volt berakni a hátulra.
Teljesítmény/fogyi:
Nekem ehhez a kasztnihoz a 125LE / 280NM elég volt a dinamikus vezetéshez. Nyílván nem aszfaltszaggató, lámpától-lámpáig keménykedő darab, de határozottan kellemes karakterisztikája volt.
Az 5 gangos váltó nagyon eltalált, ritkán kellett 5.-ből kivenni előzesknél. Autópályán se sokan toltak le ha úgy akartam, hasonló korú 3.0-s benzines autók se nagyon tudtak keménykedni.
Cserébe nem evett sokat, sőt szerintem soha többet nem lesz ilyen alacsony fogyasztású autóm: a 47e km-re 5,5-s átlagfogyi jött ki (számolva, megtett km és tankolt mennyiség alapján). Mindez dinamikus vezetés mellett, agglomerációból Budapestre bejárva.
Fenntarthatóság, hibák:
Olcsón fenntartható autó, kategoriájában ritka motor ugyan, de nem opel berkeken belül, mert nagyon sok Vectrát és Fronterát szereltek ezzel, ott kell keresni a barátokat :).
Amikor lehetett én szervizeltem, vagy ismerős. Minden jót megadtam neki, a 2.5 év allatt fél misit dobtam rá, de ebben a tetőboxtól kezdve a goodyear téli gumin át (acél felnivel) még az otthon beépített tolatóradar is benne van. (nem is beszélve a heroin áron kevertetett festékről ami azért kellett mert meghúzák a lökhárítót, illetve egyszer letépték róla a gyári irmscher szárnyat)
Hátrány:
Bár a színe nagyon szép, nem kis kanosszajárás volt, mire találtam festéket hozzá...a színkód alapján felejtős a keverés, kolorisztikussal kellett kevertetni. Soha többet egyedi/ritka színű :) autót. A 2.2dti motor hangja kb. mint egy álmából induló John Deere traktor de hangosan kell zenét hallgatni és mosolyogni mikor ~900km-t mész 50l-es tankkal.
Konklúzió: soha ne legyen rosszabb autóm, nagyon szerettem, nem csalódtam benne. Még eladás előtt is megcsodálták, milyen formás autó és milyen szép állapotban van. Cseréje is csak azért lett esedékes, mert előbb utóbb mindent megunok, és visszavágytam a kombikhoz. Ha valaki nem egy átlagautót keres, és nincs a zsebében az ország teljes GDP-je, akkor csak ajánlani tudom; csak ezekből már kevés a jó állapotú darab, dieselből meg pláne.
Hibalista
- Hibalista (ami tényleg hibának tekinthető és nem kopó alkatrész vagy szeszély) ne feledjük ez egy tizenéves autó ~200e km-el: - - kormányösszekötők vásárláskor: 5500 - - klímahűtő és töltés: 35000 - - kis fényezés púposodása (kavicsfelverődés miatt) az első sárvédőívek alján: 10000 - - tank szuszogócső, kerékcsapágy: 20000 - - akksi: 17000 - - hátsó billstein lengéscsillapítók: 15000 - - tetőantenna csere, elöregedett gumitalp miatt (csak egybe ment): 15000 - - féltengely gumiharang: 2500 - - első futómű komplett felújítás: 106000 (toronycsapágy-toronyszilentek, stabpalcák, sachs gázos lengcs., kormányösszekötők és futóműállítás) - - klíma behúzúmágnes: 5000
Ide hordtam szervizbe
Ismerős vagy én
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Márkafüggetlen szerelő kis városunkban
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 188754 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Megane1 | Következő autója? | Laguna 3 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
