Ambivalens érzelmek
Szöveges ítélet
A legelején tisztáznom kell, nem én választottam, az élet választotta nekem. Az előző autómat csúnyán leamortizálták, gyorsan kellett másik, és éppen ez eladó volt a családban. Mivel családi autó (még én hoztam el a kereskedőtől), már akkor feltűnt, hogy gyakran rövid a nívópálca, többször is 2 l olajat kellett rátölteni.
Az első utunk alkalmával kezdődtek a problémák, 22 km megtétele után az autópályán már átégett az egyik kipufogószelep. Még a nevemen sem volt, már költeni kellett rá, összesen 42.000 (!) kilométer volt benne. Egy kisebb örökségért 2 napon belül megcsinálták a szervizben, a 9 éves kora miatt vezérműszíj és hozzávalók cseréje is befigyelt egyből. A motor zabálja az olajat, a szerelő tanácsára 10 ezrenként viszem olajcserére, ez alatt 2 l motorolaj elfogy pluszban. A legutóbbi cserénél kihúztam a gyári ajánlás szerinti 15000 km-ig, ez alatt kb. 4-5 l olajat kellett beleöntenem. Nem vagyok motorgyilkos, szeretek lendületesen vezetni, de nem kínzom az autót, de azért akadnak padlógázas előzések. A szerelő szerint szériahiba ezeknél a motoroknál, nem éri meg generáloztatni. A dinamikájával nekem nincs gondom, 16 szelepes motornál bele kell kalkulálni az alacsony fordulatoknál jelentkező nyomatékhiányt. A 8 szelepes 1.4-es Opel motor után (+50% motorerő növekmény) kifejezetten dinamikus. A szelepügy óta nem volt több probléma a motorral, napi használatban van autópályán és városban vegyesen.
Sajnos ez magyar összeszerelésű Astra, rohad a kaszni mindkét hátsó sárvédőívnél, az ötödik ajtónál, már az ablak alatt is látszik a nyoma. Az ablak nyikorog nemcsak a lehúzásakor, hanem menet közben is. Nagyobb útegyenetlenségnél hangosan koppan valamelyik ajtó, pedig be csak csukva rendesen. Viszont a festése - ahol nem rohad alatta - jól bírja, még nem mattult el.
Futóműben már kellett gömbfejeket cserélni, a német Corsánál 160000 km-nél még eredeti volt benne.
Fékek: gyorsan kopnak a tárcsák, a hátsó féknél folyt a gumikarmantyú mellett az olaj. Gyengének mondanám a szervóhatást, hasonló kategóriájú más típusú autókhoz képest.
Belső tér nekem megfelelő, nem kimondottan kényelmes, nem is annyira szép, de elfogadható. A motor hangja erősen beszűrődik, főleg nagyobb sebességnél, csakúgy mint a futóműé.
Nem kedvenc autóm, de még sosem hagyott ott sehol, mindig elértem a célomat eddig, a kátyú által széthasított gumiabroncs nem az autó hibája. Eddig mindig volt vele valami, ami miatt nem lehetett igazán szeretni, rohadó sárvédők, olajfogyasztás, nyekergő, zörgő karosszéria és futómű, de üzembiztos és megbízható volt eddig.
Fogyasztás 7.5-8 l között, lehetne jobb is ilyen benzinárak mellett. Most szoktatom át a bioetanolra, még csak fele benzin, fele alkohol, talán lesz teljes etanol üzem átalakítóval. Az eddigi tapasztalatok kedvezőek, érezhetően nyomatékosabb lett a motor, jól gyorsul, nem olyan büdös a kipufogógáz. A fogyasztásról még nincs tapasztalatom
Hibalista
- szelep átégett, gömbcsuklók, féktárcsa, vezérműszíj, hátsó kipufogódob
Ide hordtam szervizbe
Magán Opel szerviz
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 42000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 58000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Corsa 1.4 8 V | Következő autója? | ?? |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
