A 90 lóerős szúnyogcsődör,a jelenkor paraszmercije
Szöveges ítélet
Pozitív tapasztalat:-feszes rugózás,jó útfekvés és a gyári gumikkal meglepően nagy oldalgyorsulás.Viszonylag alacsony fogyasztás,számomra kényelmes ülések,bár a vezetési pozíció nem tökéletes. Negatív tapasztalat:A szellőzés pocsék,a szélvédő párásodik még egy személlyel is(nem a pollenszűrő a ludas!).Pocsék távolsági fényszórók(egy pontra világítanak középre,így kanyargós úton használhatatlanok,a német autópályákon egyenesen haladva biztosan tökéletes),a tompított pedig jól beállítva is vakítja a szembejövőket.Akadozó váltó,gyors váltás lehetetlen,visszaváltáskor gázfröccs kell neki,mint egy teherautónak ha egy kicsit is gyorsan akarok váltani.Gyenge fékhatás,a ködlámpakapcsolók rossz elhelyezése.Nagyrészt használhatatlan tárolórekeszek a vezető körül.A szellőzés(légkondi)hőfokszabályzóján nincs kalibráció(a WV Polókon is van).Túl hangos gördülés és a tükör irányából szélzaj.Sorjás műanyagok(kézifék stb.),a belső tükör körül a szélvédőn nincs festett árnyékolás,így a napellenző és a tükör között vidáman vakítja a vezetőt a napfény(biztos nagyon sokba került volna megcsinálni,pedig 15 évvel ezelőtti autókon is létezett már).A hátsó üléspad nem dönthető,a műanyagok könnyen karcolódnak.
Hibalista
- Ez a szemétkupac olyan hibajelenségeket produkált már új korában is,mint egy 10-12 éves autó(a 14 éves Fiat Tipóm nem mutatott több hibát,mint ez a "remekmű").Az autó egy éves koráig négyszer jártam a szervizben,de a szervízfüzetbe egyetlen bejegyzés sem került bele(így bízzatok ebben a füzetben).A precíz német technikát 0km-rel vettem,de már két hét használat után zörögni,zizegni kezdett a műszerfal.A szervizben nem tudtak mit kezdeni vele,de hogy teljes legyen az élvezet nemsokára besegített a koncertbe a vezetőülés rugózása is.Mert úgy elkezdett nyikorogni,mint nagyanyám foteljének rugói.Ezt sikerült megjavítaniuk a szervizben úgy,hogy lefejtették a kárpitot és a szivacsot az ülésvázról,majd megzsírozták az alkatrészeket(ez 2398km-nél történt).Kb.az 5000.km-től olajszivárgás a főtengelyszimeringnél és az olajteknő alól,ráadásnak hidegindításnál egy-egy hengernél gyújtáskimaradás.Időnként működésképtelen ablakmosó-szivattyú.8615km hidegindításkor továbbra is gyújtáskimaradás és szeszélyes ablakmosó,nyöszörgő utastéri és csomagtérajtók(rendszeres gumiápolás mellett).9045km szélzaj és huzat a vezető oldalán a B-oszlop felől,továbbra is zörgő műszerfal(a rádiót azért hallgatom hogy ne halljam a zörgést).10600km-nél az első ablaktörlő lapátok cseréje,mert a gyári alkatrész már 1500km után csíkokat húzott a szélvédőn.11000km már kopásnyomok láthatóak a sebváltógomb és a szoknyája műbőr huzatán,ez is Opel minőség.A kormánymű időnként kattog és akadozik(a kormányzár),ez menet közben nagyon kellemes tud lenni.13250km garanciális javítás(egy hónap várakozás után végre megjöttek az alkatrészek).A főtengelyszimering és az olajteknő tömítése kicserélve,a szervókormány olajtartályába kb.2dl olaj utántöltve(ez is fogy nem csak a motorolaj HIP-HIP HURRÁ!ÍME AZ OPEL!).Az autó időnként nem indul elsőre hosszú indítózásra sem,ez a szerviz szerint nem hiba,ahogy a kimaradó gyújtás sem.Nekem valamiért annak tűnik!De arra viszont van pofájuk,hogy olajcserénél kiszámlázzanak 4l olajat egy olyan motorhoz,amibe még a gépkönyv szerint sem megy bele több 3,5l-nél.13000-14000km szoruló első fékpofák,ami egy kis többletfogyasztást is okoz,(épp ez hiányzott még az életemből!).19800km nyikorgás és pattogás az első ajtók felől menet közben.25787km a vezetőülés egyre jobban lóg előre és hátra,pedig nincs sűrűn állítgatva.28650km a hátsó rendszámtartó letört(majdnem elhagytam) ,mert amikor a szervizben felszerelték a tartókeretet az új autóra,lusták voltak a csavarfej alá egy alátétet betenni,így viszont csak néhány milliméter tartotta a keretet.A műanyag elfáradt a rezgéstől és eltört.36000km környékén főleg az első de a hátsó felfüggesztések is elkezdtek koppanó ill. kottyanó és nyekkenő hangokat hallatni a bukkanókon és a fekvőrendőrökön.Ez szerintem nem túl biztató a jövőre nézve.47577km a külső hőmérő meghibásodott és kb.+10c°-ot csal fölfelé.49563km az autó négy éves korában megbukott a műszaki vizsgán,a bal oldali kormányösszekötő hibája miatt.Megjegyzem az autónak valószínűleg semmi hibája nem volt,csak le akartak húzni rólam egy kis plusz lóvét.Erre utal az a tény,hogy az autót még nem is látták,de a szervizesnél már ki volt készítve a pultra az az alkatrész amit négy órával később az én autómba beépítettek(a futómű kopogása a javítás után is megmaradt).Ráadásul egy balfasz szerelő építette be úgy,hogy a gyári rögzítőbilincset nem tudta visszatenni a porvédő gumira(mert nem fért hozzá,leszereléskor meg egyszerűen letépte az egészet),ezért két műanyag gyorskötözővel oldotta meg a problémát.Az autóról sokat elmond az a tény,hogy már néhány hónapos korában szívesen megszabadultam volna tőle,de mivel olyan hülye voltam,hogy nem készpénzért vettem így csak nagy bukás árán tudtam volna túladni rajta(új autón egyébként is nagyot bukik az ember az első pár évben).Legközelebb csak készpénzért veszek autót és nagy rá az esély,hogy nem Opel lesz. -
Ide hordtam szervizbe
Opel Barcika Kazincbarcika Irinyi János út 1.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Tipo | Következő autója? | Grande Punto 1.4T-Jet |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |
