A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) 318i Touring 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Sportkombi

Szöveges ítélet

Kilenc hónappal ezelőtt vásároltam 2002-es évjáratú BMW 318i Touring típusú autómat. A vásárláskor 161.000 km-t mutatott az óra, új tulajdonosként ehhez kb. 6.000 km-t tettem hozzá.
A kocsit magánszemélytől vásároltam. Véleményem szerint az eladó által a vásárlási procedúra során mutatott hozzáállás illetve az általa tanúsított magatartás alapján kellő emberismeret birtokában meg lehet állapítani az illetőnek a felkínált gépjárműhöz fűződő viszonyát, és azt, hogy mennyit törődött az autóval. Ez esetben az eladó iránti bizalom létrejött, és a BMW állapota is teljes mértékben megfelelő volt. Az eredetvizsgálat során az is kiderült, hogy egyetlen elem sem volt javítva.
Meglehetősen keveset használom az autót, ezért a keresés során a jóval ritkább benzinest részesítettem előnyben. A dízelek általában többet futottak, gyakran visszatekerik az órájukat. Ha motorikus probléma lép fel, a javítás drágább. Nem szabad elfelejteni a benzines motor selymesebb járását sem.
A típusjelzés csalóka, ugyanis a motor nem 1800, hanem 2000 köbcentis. Az erőforrást az E46-os sorozatnál a 2001. évben végrehajtott ráncfelvarrást követően használták először. 143 lóerő a teljesítménye, 200 Nm a max. forgatónyomatéka. A motor karakterisztikája erősen dízeles, szereti az alacsony fordulatot, felesleges pörgetni, mert lenn is kellően nyomatékos. Igazán harapni 3000-es fordulat fölött kezd. Ugyanakkor akár 40 km/h-s sebességnél is használható az 5. fokozat. Nyugodt, vegyes használatban 8 l-es fogyasztással lehet számolni.
A sportjellegből adódik, hogy meglehetősen alacsonyan vannak az ülések. Nem konyhai hokedlin ülve, magunk alatt tapossuk a pedálokat, hanem szépen kinyújtjuk a lábunkat. Sok sportos autóval szemben a kuplung nem kemény, és nem rövid úton jár. Az ülés és a kormány tág határok között állítható, így nagyszerűen meg lehet keresni a legjobb vezetési helyzetet. A hátsó ülések előtt a lábtér megfelelő méretű, középen ellenben a kardánalagút magasodik. Ez az autó egy sportkombi, ami azt jelenti, hogy a csomagtér nem akkora, mint egy nappali, de a ca. 400 literes méret kevésnek sem nevezhető.
A szóban forgó kocsiban manuális klíma dolgozik – ha éppen szükség van rá -, de ez a nepperek nyelvén „sibedának” (Schiebedach) nevezett tetőablakkal akár ki is váltható. A beépített gyári CD-s rádió hangja a tulajdonos vájt fülének is kielégítő, de ez a beltérben uralkodó szinte teljesen motor-, szél- és menetzajmentes állapotnak is köszönhető. Elöl 2 db kisméretű, ún. csipogó és 2 db az ajtókba szerelt hangszóró található, míg a hátsó párt a csomagtérben a kerékjáratok kárpitjába helyezték el.
A futómű, az útfekvés és a rugózás teljesen megfelel annak, amit egy sportos prémium márkától el lehet várni. Lélegzetelállító kanyarsebesség érhető el, az autónak sem az eleje, sem a hátulja nem akar kitörni. Ha mégis szükséges, a menetstabilizáció szól közbe. A 16-os méretű kerekek az észszerű középutat jelentik. A téli 15-ös kerekekkel a rugózás még kényelmesebbé válik, és az úttartás sem lesz számottevően rosszabb.
A 10 éves autóban a bal első ablak felől, és időnként a középkonzol irányából hallható halk nyüszögés. A fekete szövetülések könnyedén koszolódnak.
Vásárlás óta egyetlen meghibásodás sem fordult elő. Ellenben az egyre gyengülő akkumulátor furcsa jelenségeket produkált. Megtörtént, hogy az autó nem volt indítható első próbálkozásra, a motor ledadogott, a gázfröccsre nem reagált. Érdekes, hogy a jelenség kizárólag az 1-2 órája leállított, nem teljesen kihűlt motorral fordult elő. Ez nem volt gyakori eset, és harmadik-negyedik próbálkozásra mindig sikerült indítani. Egy alkalommal a kocsi a februári mínuszokban egyáltalán nem indult, és a műszerfal valamint a külső világítás vad villódzásba kezdett, elölről fura búgó hang hallatszott. Lélekben felkészültem egy komoly elektronikai hiba drága javítására, és arra, hogy a hideg éjszakában trélert kell hívni. De az autót sikerült betolni. Akkumulátor-csere következett, azóta minden rendben.
A szóban forgó modell esetében egy remek, hiba nélküli konstrukcióról van szó, ami minden porcikájában megfelel egy prémiumautó irányába támasztott elvárásoknak. Ha a járművön rendszeresen elvégzik a szükséges javításokat és alkatrészcseréket - magától értetődő módon az előírt minőségű anyagokat felhasználva -, akkor ez a kocsi még néhány évtizedig a tulajdonos legnagyobb megelégedésére fog üzemelni. A Castrol Edge 5W-30 olajat szereti.

Hibalista

- Akkumulátor

Ide hordtam szervizbe

Sógorom

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 161000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? BMW E30 316i Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)