Sportkombi
Szöveges ítélet
Kilenc hónappal ezelőtt vásároltam 2002-es évjáratú BMW 318i Touring típusú autómat. A vásárláskor 161.000 km-t mutatott az óra, új tulajdonosként ehhez kb. 6.000 km-t tettem hozzá.
A kocsit magánszemélytől vásároltam. Véleményem szerint az eladó által a vásárlási procedúra során mutatott hozzáállás illetve az általa tanúsított magatartás alapján kellő emberismeret birtokában meg lehet állapítani az illetőnek a felkínált gépjárműhöz fűződő viszonyát, és azt, hogy mennyit törődött az autóval. Ez esetben az eladó iránti bizalom létrejött, és a BMW állapota is teljes mértékben megfelelő volt. Az eredetvizsgálat során az is kiderült, hogy egyetlen elem sem volt javítva.
Meglehetősen keveset használom az autót, ezért a keresés során a jóval ritkább benzinest részesítettem előnyben. A dízelek általában többet futottak, gyakran visszatekerik az órájukat. Ha motorikus probléma lép fel, a javítás drágább. Nem szabad elfelejteni a benzines motor selymesebb járását sem.
A típusjelzés csalóka, ugyanis a motor nem 1800, hanem 2000 köbcentis. Az erőforrást az E46-os sorozatnál a 2001. évben végrehajtott ráncfelvarrást követően használták először. 143 lóerő a teljesítménye, 200 Nm a max. forgatónyomatéka. A motor karakterisztikája erősen dízeles, szereti az alacsony fordulatot, felesleges pörgetni, mert lenn is kellően nyomatékos. Igazán harapni 3000-es fordulat fölött kezd. Ugyanakkor akár 40 km/h-s sebességnél is használható az 5. fokozat. Nyugodt, vegyes használatban 8 l-es fogyasztással lehet számolni.
A sportjellegből adódik, hogy meglehetősen alacsonyan vannak az ülések. Nem konyhai hokedlin ülve, magunk alatt tapossuk a pedálokat, hanem szépen kinyújtjuk a lábunkat. Sok sportos autóval szemben a kuplung nem kemény, és nem rövid úton jár. Az ülés és a kormány tág határok között állítható, így nagyszerűen meg lehet keresni a legjobb vezetési helyzetet. A hátsó ülések előtt a lábtér megfelelő méretű, középen ellenben a kardánalagút magasodik. Ez az autó egy sportkombi, ami azt jelenti, hogy a csomagtér nem akkora, mint egy nappali, de a ca. 400 literes méret kevésnek sem nevezhető.
A szóban forgó kocsiban manuális klíma dolgozik – ha éppen szükség van rá -, de ez a nepperek nyelvén „sibedának” (Schiebedach) nevezett tetőablakkal akár ki is váltható. A beépített gyári CD-s rádió hangja a tulajdonos vájt fülének is kielégítő, de ez a beltérben uralkodó szinte teljesen motor-, szél- és menetzajmentes állapotnak is köszönhető. Elöl 2 db kisméretű, ún. csipogó és 2 db az ajtókba szerelt hangszóró található, míg a hátsó párt a csomagtérben a kerékjáratok kárpitjába helyezték el.
A futómű, az útfekvés és a rugózás teljesen megfelel annak, amit egy sportos prémium márkától el lehet várni. Lélegzetelállító kanyarsebesség érhető el, az autónak sem az eleje, sem a hátulja nem akar kitörni. Ha mégis szükséges, a menetstabilizáció szól közbe. A 16-os méretű kerekek az észszerű középutat jelentik. A téli 15-ös kerekekkel a rugózás még kényelmesebbé válik, és az úttartás sem lesz számottevően rosszabb.
A 10 éves autóban a bal első ablak felől, és időnként a középkonzol irányából hallható halk nyüszögés. A fekete szövetülések könnyedén koszolódnak.
Vásárlás óta egyetlen meghibásodás sem fordult elő. Ellenben az egyre gyengülő akkumulátor furcsa jelenségeket produkált. Megtörtént, hogy az autó nem volt indítható első próbálkozásra, a motor ledadogott, a gázfröccsre nem reagált. Érdekes, hogy a jelenség kizárólag az 1-2 órája leállított, nem teljesen kihűlt motorral fordult elő. Ez nem volt gyakori eset, és harmadik-negyedik próbálkozásra mindig sikerült indítani. Egy alkalommal a kocsi a februári mínuszokban egyáltalán nem indult, és a műszerfal valamint a külső világítás vad villódzásba kezdett, elölről fura búgó hang hallatszott. Lélekben felkészültem egy komoly elektronikai hiba drága javítására, és arra, hogy a hideg éjszakában trélert kell hívni. De az autót sikerült betolni. Akkumulátor-csere következett, azóta minden rendben.
A szóban forgó modell esetében egy remek, hiba nélküli konstrukcióról van szó, ami minden porcikájában megfelel egy prémiumautó irányába támasztott elvárásoknak. Ha a járművön rendszeresen elvégzik a szükséges javításokat és alkatrészcseréket - magától értetődő módon az előírt minőségű anyagokat felhasználva -, akkor ez a kocsi még néhány évtizedig a tulajdonos legnagyobb megelégedésére fog üzemelni. A Castrol Edge 5W-30 olajat szereti.
Hibalista
- Akkumulátor
Ide hordtam szervizbe
Sógorom
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 161000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | BMW E30 316i | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
