A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) 320Ci 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az élet sója

Szöveges ítélet

Második autónak vettük a családba, előtte ezt a feladatot egy E36 318is kupé töltötte be, de azt '13 végén eladtuk. Kevesebb, mint 1 év múlva aztán kellett egy második autó megint.
'14 nyár végén eldöntöttem, kabrió lesz, mert praktikus auto már van egy :). Nézelődés, egy-két jó vételnek tűnő német példány elszalasztása ősszel, majd ’15 tavaszán nekiindulás az ottani piacnak - nem volt realitás itthon sok elvárással bármilyen kabriót venni, de ki tudja mi van mostanában, azért egyre több és több ember őrül meg a jó értelemben, így egyre több kabrió van itthon.
5-10 ezer eurós sávban nézelődtem, a mindenben tökéletesnek tűnő példányok bőven efelett voltak hirdetve. Kinéztem egyet Stuttgartban, ami az egyik legjobbnak nézett ki a neten az ársávban, telefon, okés a kocsi, indulhatunk :) Najó, azért volt B/C/D/E/F terv is...
Behatároltam területileg a keresést (Stuttgart és környékétől a Rajna völgyében Frankfurtig), mert egész Németországot bejárni esélytelen 2-3 nap alatt. Kábé 15 kocsi volt a listán.
Persze a stuttgartit rövid szemrevételezés után ott is hagytuk: az alcantara kárpit totál elzsírosodva, töméntelen kutyaszag és szőr, az orra élőben csálé. Szépen elkezdtünk felfelé kúszni Frankfurt irányába.
Ahogy haladtunk, úgy lett egyre biztosabb, hogy az ársáv teteje felé fogom megtalálni azt, amit keresek.
Mannheimban végül TÖRÖK kereskedésben (mondjuk nem az a Industriegelande poros vége típusú volt) találtuk meg ezt:
2001/12. havi gyártás, 2002/01-es forgalomba helyezés, alacsony futás, egy tulaj (valamint előtte a BMW AG - Tageszulassung), közel full extrával (M-es multikormány, tempomat, CD-s rádió, digit klíma, keménytető előkészítés, xenon, combtámaszos motoros sportülések, EC tükör, behajtható külső tükrök, szélfogó háló), olyan külső és belső összeállításban, amire vágytam: sor6, manuál, gyári M packet, orientblau (nem fekete vagy ezüst) kívül, hamár bőr akkor szürke (nem fekete vagy bézs, de magától értetendően ülésfűtéssel) belül, 18-as gyári Individual M felni (azért a 17-es is szép, de ezzel gyönyörű).
A magas felszereltség miatt nem volt olcsó, viszont tökéletes sem (hiszen 13 éves), de semmi veszedelmes: némi felületi korrozió a küszöb felső részén és a csomagtérfedélen a harmadik féklámpa körül. A lemezek voltak már javítva, a struktúra viszont érintetlen, ez az itthoni javításnál is meg lett erősítve.
Olajnyomásjelző felvillan indítás után pár másodpercre (ismert hiba), vezetőülés javítandó (mert kikopott a be/kiszállásoktól és az ápolás hiányától és mert maximalista vagyok :), fékek kopottasak, gumik öregek és búgnak (kevés futás). Hazafele kiderült, hogy az esőérzékelő nem müxik.
Az ár viszont több ezer euróval a tökéletes állapotúak alatt és még engedett is a kékszemű török, aki teljesen normálisan és korrekten elmondta a dolgokat, új TÜV-öt intézett, segített az átírásban és még engedett is, ha nem említettem volna. Kávét is kaptunk, finomat, ami kinn nem egyértelmű.
Hazafelé úton az 1200km gond nélkül telt, az egyedüli para a nyári gumi és a 4 fok volt a Bécsi erdőnél :)
Itthon kapott egy teljes szervizt (olaj- és fékfolyadék, tényleg összes szűrő, első-hátsó féktárcsa és betét (a fékbetéteket aztán bár csak 2 évesek voltak, 2017-ben lecseréltem, mert borzasztóan nyikorogtak), valamint pluszban egy lengőkar), majd gondmentes használat a szezonban, nyáron még egy olasz út is belefért.
Ősz végétől pedig elindult a teljes rendbehozati procedúra, mely során a szükséges (és kevésbé szükséges de akart) alkatrészeket szépen lassan begyűjtöttem, a karosszériát, bőrözést rendbe tetettem, az olajnyomásmérőt és az esőszenzort kicseréltettem. Az ékszíjat is görgőstől. A tetőmechanikában kellett egy szakadt bowdent cserélni és egy helyen a belső tetőszövetet javítani. Fűtőventillátor ellenállást is kellett még cserélni.
Szezonon kívül vettem téli felnit és keménytetőt is - ezzel az autó teljes értékű lett. Ékszíj is lett cserélve közben.
2017-ben olajcsere mellett kapott egy új Hardy tárcsát, valamint a generátort kellett felújítani (indítás után első felpörgetésig a töltésjelző, leállítás után az olajnyomásjelző maradt égve).
A kézifék 2018-ban kapott egy alapos felújítást, mert ereje nem volt, a felújítószett nem drága.
Kapott télre négyévszakos gumikat, városban, télen szerintem job választás a télinél.
A kissé viseltes lökhárítók és a tető kisebb hibája lett rendbe téve 2019-ben.
2020-ban a normál olajcserén kívül semmi, persze igazából elhanyagolható mennyiségű kilométer ment bele.

A kocsiról: a hangja gyönyörű, sokszor 3-asban hagyom dudorászni a motort/kipufogót városban, kellemes öblös hangja van 3000-ig. Városon kívül pedig 4000-től jön a paradé.
Irányíthatósága pazar, az M packet kifejezetten ajánlott (persze nem az utólag rágányolt lökösöket kell ezen érteni). A motorerő nekem tökéletesen elég – nyilván nem egy M3 de azért ez egy kellően erős sorhat (M54B22 – 170LE) egy kabrióba. Váltó pontos, kellemes, de a BMW-től megszokottan erőigényesebb az átlagnál.
Az elején szórakoztató volt, hogy az emberek úgy bámulják, mintha UFO-t látnának, de aztán megszokod. Szélfogó háló ide vagy oda, 20 fok alatt megfázol. Többször is :) Szélzaj, huzat a szélfogó hálóval nincs 130-ig.
Ami kicsit idegesítő, hogy végig nyomni kellett a tető nyitó/záró gombját, kapott egy utólagos modult, azzal sokkal jobb...
Az ablakok is csak lefelé automaták, felfelé a bal első kivételével végig húzni kell a központi ablakemelő gombot. Tető zárásnál felhúzza mind a 4-et automatikusan.
Főleg városban használjuk, ott 10-12 között eszik (télen a használatát minimalizáljuk, csak néha megjárattam vagy elmegyek gyerekért bölcsödébe, olyankor 13 is van), autópályán 8-8,5 között. Az önsúlya 5kg híján 1,6 tonna, nincs ezen mit csodálkozni. Olajat viszont nem kér a benzin mellé.
Pályán csendes a vászontető ellenére is, viszont az eső hangosan kopog. Hardtoppal kicsit még halkabb.
A keret nélküli nagy ablakok hajlamosak a vászon és különösen a hardtop mellé záródni.
A sport bőr ülések isteniek, tartanak és kényelmesek egyszerre. Mögöttük sok hely hátul nem marad. A bőr kiváló minőségű, ha ápolják, örök életű.
A belső térben azért érződik, hogy kabrió, hajlamos itt-ott zörögni rossz úton, az ajtókárpitok és ha fenn van, a tetőmechanika. Lenyitott tetővel és leengedett ablakokkal elcsendesedik, csak a motor zenél. A műszerfal tetejének világos része napos időben kicsit tükröződik a szélvédőn, este meg a fényei a bal első tükörben. Minden másban viszont hozza az E46 jól összerakott belső terét annak letisztult formavilágával.
A automata digit klíma sajnos csak egyzónás, de E46-ban csak ilyen van. Ami viszont kiváló, az a rengeteg pakolóhely: műszerfalon középen 2, baloldalon 1 további rekesz, középkonzolban 1 csúszkás fedelű és 2 további rekesz a könyöklőben és alatta, valamint egy további a könyöklő mögött. Pohártartós középkonzol betét is létezik hozzá, de nekem arra nincs szükségem. A csomagtér az elvárásokat meghaladja és ha lemondunk a tetőnyitásról, akkor még több csomagot vihetünk magunkkal, mert a tető rekesze megszüntethető. A szükség pótkerék valami elképesztő mélyen van, a csomagtérpadló alatti üreg alatt, véletlenül bukkantam rá, azt hittem nincs is benne :D

Megérte-e? IGEN...és akár lesz rá szükség, akár nem, megtartom…a racionalitás kizárva :D

Hibalista

- A vásárláskor ismert hibák kerültek kijavításra, nálam eddig pár dolog: esőszenzor csere bontottra, tetőmechanika bowden, tetőkárpit szakadás javítás, fűtőventillátor ellenállás, generátor felújítás, hardy tárcsa

Ide hordtam szervizbe

Bayer Motor

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 97000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 24000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? E36 318is Következő autója? Ehelyett nem kell más
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)