A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) 320CIA 

Az ítélet értékelése
4,0(8 db)

Gyermekkori álmom

Szöveges ítélet

Családi segítséggel 19 évesen kialakítottak bennem a BMW-k iránti - igazából - értelmet szerelmet. Hogy miért értelmetlen? Bármilyen racionális érv alapján soha sem választottam volna a kiszemelt autót. Hogy mégis akkor miért tettem? Tök egyszerű: szerelem. Újra megtenném, ha visszamehetnék az időben? Természetesen, IGEN!

3-4 évet éltem közös háztartásban egy E36 316i-vel. Fapados volt, gyenge volt, nehéz volt, sokat evett és imádtam. Hülyén hangzik, tudom. Fiatalon jobbról nem is álmodhattam volna, mert ez akkor tökéletes volt. BMW volt, mégis - viszonylag - olcsó volt a fenntartása. Kicsi kerék, pici fékek, pici motor, kevés olaj hozzá, stb. Zsebpénzből és nyári melóval teljesen fenntartható volt. Rengeteg mindenre megtanított és nagyon jó kezdő autó volt.

Fiatalon 3-4 év alatt sok minden változik az ember életében és eljött az autócsere ideje. Annyi biztos volt, hogy 3-as BMW lesz. Majd több hetes kutakodás után az is biztos lett, hogy E46, M54 motor, sedan/coupe, szürke/fekete és mindezt a lehető legmagasabb felszereltséggel. Ezután el is kezdődött a kínszenvedés a használtautós oldalakon. Naponta többször végig túrtam a magyar, német és osztrák oldalakat. Nem találtam. Próbáltam feltúrni a kapcsolati hálómat, hogy segítsenek megtalálni a lehető legjobb áron a legjobbat. Rengeteg irányból megkaptam, hogy milyen olcsón, milyen jót lehet venni és biztos voltam benne, hogy én hozom el a német orvos megkímélt autóját. Ám, hamar rá kellett jönnöm, hogy ez nem ilyen egyszerű, hogy kimegyünk Németországba és veszünk egy jó kocsit. Szerencsére minderre rájöttem mielőtt valóban kiutaztunk volna.

Kezdtem kétségbe esni, amikor egyszer csak megjelent HaHu-n a tökéletes példány. Hihetetlenül magas felszereltséggel, kevés kmrel, jó áron, egyenesen Bécsből. Harman/kardon hifi, M54B22 (170lovas, 2200ccm, 6 henger benzin) motor, 4:3 navi, ülésfűtés, tempomat, félbőr sportbelső, M-packett, villanyosan behajtható tükrök, stb-stb. Viszont egy bökkenő volt, AUTOMATA. A keresztbe mászkálás, a gumiégetés, a hülyegyereklét azonnal szertefoszlott. Nem tudtam elképzelni, hogy ennyi idősen én automatát vegyek. Huszonéves tulaj, automata BMW. Nem, ez paradoxon. 1 napos vívódás és konzultálás után, végül rávettem magam. Szerelővel felhívtuk a kereskedőt és vasárnap délben 250kmnyi utazás után találkoztunk. Amikor megérkeztünk és megláttam tudtam, hogy Ő lesz az igazi. Hibátlan állapot, nulla hibakód, minden rendben volt a kocsival. A tesztkör alatt, pedig az automatába is beleszerettem. Lefoglalóztuk. Következő hét végén csörgött a telefon. Mehetünk érte!

Valahogy így kezdődött a történetünk, amióta már eltelt 8.000km és 5 hónap. Ahogy hazaértem rögtön vittem olaj és szűrő cserére. Elhatároztam, hogy a lehető legnagyobb törődést fogja kapni, így Castrol Edge 5w30-ra és Mann/Bosch szűrőkre esett a választás. A következő hónapban 2 hibának a javítására került sor, amivel már vásárláskor is tisztában voltam (szervo, olajfolyás, bővebben a javítási listában). Ezen kívül más hiba eddig *kopp-kopp* nem jött elő.

Amint eljött a tavasz belefutottam két problémába:
- Gyönyörű 18"-as kerekekkel vettem a kocsit, amin 2 éves gumik voltak. Hol lehetett a hiba? Ott, hogy valami eszméletlenül hangos, gagyi gumik voltak rajta, és a 255/35/18 ellenére minden elinduláskor össze-visszavillogott a DSC. Gyenge minőségű vagy használt alkatrészt nem akartam venni, így adott volt, hogy az előző kocsimon is használt 17-es felnit fogom használni és arra fogok venni prémium gumit. Így is lett és 3000km-rel ezelőtt felkerültek a Bridgestone Potenza RE002 tappancsok, amik eddig tökéletesen teljesítenek. Az induláskori DSC villogás megszűnt, a kocsi tapad és élmény lett vele kanyarban autózni.
- Ezek után pedig, saját magamnak keresve a bajt elkövettem egy hibát. A teljesen hibátlan fékeim teljesítményével nem voltam elégedett. Szerettem volna komolyabb fékhatást. Fórumokon ajánlották is a Zimmermann betétjét és tárcsáját, így cserére került sor. Hiba volt. Fúrt, hűtött "sport" tárcsa és a szintén "sport" betét és a gyári betét/tárcsa teljesítménye között nincs érezhető különbség és sajnos ez is hamar elmelegszik. Amint kiheverem anyagilag a csalódást, rögtön cserélem is az E36-on már bevált EBC-re.

Imádom. Nem adnám semmiért sem. Tényleg. Mindig mosolyt csal az arcomra, amikor a tükörben látom, hogy utána fordulnak. Ennek megfelelően, hatalmas törődést kap (hetente takarítom és mosom, és ha az időjárás ellenem fordul, akkor gyakrabban).
Nagyon féltem automatát választani, de nem bántam meg. 14 év után is vaj puhán vált. Annyit kell elfogadni, hogy 1-1.5l-rel többet eszik, mint a manuális társa, valamint a "kick-down"-ra lassan reagál. Nem egy DSG. A 170 lovas motor - amiből az automata elnyel kb 25lovat - teljesen elég. Tökéletes lépcsőfok az 316i után. Télen sem nagy ördöngösség vele közlekedni, a DSC nagyon megkönnyíti.

Mindennek ellenére normális embernek nem ajánlanám, mert drága. Biztosítás és súlyadó egy évre kb 120.000, félévenként az olajcsere kb 25ezer, egy benzinszűrő van vagy 25ezer és akkor olyan dolgokat írtam, amiket muszáj cserélni. Nekem az autó eddig közel 2.5M-ba van, amiben minden benne van (benzint nem számolva, átírással, vételárral és mindig extra költséggel). Ennyiért sokkal újabb és kevesebb kilométeres dolgot lehet kapni, ami fele ennyit sem eszik. De, azért nem túlóráznék, azért nem lelkesednék ennyire, arra nem áldoznám az utolsó forintomat sem.

Hibalista

- - Folyt az olaj a VANOS olajzós csövéből. Sokkal nagyobb volt hozzáférni a csőhöz, mint a csőcsere. Gyári csövet kapott és ha már szét lett bontva, generátor hosszbordaszíj görgő csere és olajházszűrő tömítés csere is lett: 53.000 (munkadíjjal) - - Elkezdett rosszalkodni a szervó, majd egy kanyarban el is tört benne valami. Felújított szivattyú + szíjtárcsa + munkadíj: 57.200

Ide hordtam szervizbe

Bogatti Autószervíz - A környék legjobb Audi/VW szerelője és szép lassan BMW szerelő is lesz. Próbáltam jó pár pécsi szerelőt, nem akarok rosszat írni, inkább annyit mondok, hogy ajánlások útján az Attilánál kötöttem ki, benne pedig az eddigiek alapján maximálisan megbízok.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 177500
Megbízhatóság (8) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? E36 316i Következő autója? Ráérek még ezen gondolkodni. Egyedül a márka biztos.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)