A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) 330i Touring Manuál 5 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Feneketlen hobbyjármű

Szöveges ítélet

Talán belefér, így kezdeném egy kis előzménnyel az autós történetem.
2017 Májusában, 18 évesen, mikor friss jogosítvány tulajdonosként - csak úgy mint megannyi fiatal - én is megörököltem édesapám régi autóját, egy 2002-es 1,6-os Nissan Primera P11-et, még nem gondoltam hogy ennyire meg fog fogni ez az egész légkör, ami az autós társadalmat övezi. Nyilván egy 1,6-os Primera nem az élménydús autózást, a száguldást jelentette, de megismertette velem a tudatot, hogy milyen fenntartani, törődni, és használni egy saját autót.
A Primera 3 év után elköszönt, a megnövekedett olajfogyasztás miatt az eladást mellett döntöttünk. (tipikus QG motorcsaládos probléma, a dugattyúgyűrű rossz konstrukció volt)
A Nissan után német vizekre eveztem, és 2020 őszén egy 2005-ös Golf V 1,9 PDTDI 4Motion-re váltottam. Az autó a keresztszüleim tulajdonában volt újkora óta, igáslóként szolgált, de az éves szervizeket becsülettel betartották. Nagyjából 210.000km-el került hozzám, és egészen 240.000km-ig használtam. Sok baja nem volt, a kettőstömegű lendkerék cseréje a legnagyobb tétel a listán.
A Golf gondtalansága miatt fiatal hülye fejjel úgy éreztem, hogy nekem mindenképpen kell egy hobbiautó is, ezért elkezdtem keresgélni a BMW palettán. Több modell is szóba jött, de végül leszűkült a kör az E36 és E34-re. Végül a Covid közepén 2021 Januárjában megvettem egy olcsó E34 525i-t manuális váltóval, speerel, 550.000 Ft-ért. Mondanom sem kell hogy egy pénztemető volt, így a nyár kezdetén túl is adtam rajta, egy kis profittal.

És akkor a rövid bevezető után el is érkezünk arra a pontra, amikor a Golfot is eladván elkezdhettem egy ténylegesen jó állapotban lévő BMW-re vadászni.
Bújtam a használtautót, bár tudtam, hogy az E36 kínálat addigra már igencsak megfakult (2021 ősze), így a nagymotoros 23/25/28i modellek, amelyek elfogadható állapotban voltak mind 2 millió ft felett indultak.
Így nem maradt más, mint az E46 kínálat tüzetesebb átvizsgálása. Tudtam, hogy coupe vagy touring változat kell, hátsó kerekes, és lehetőleg 6 hengeres, 23i-től felfele.

El is mentünk megnézni egy ezüst, facelift előtti szürke 23i coupe-t a haverokkal, de az igénytelen lakatolásnyomok már méterekről riasztóan árulkodtak az autó előéletéről. Több autóról lecsúsztam, ugyanis akkoriban is már nagyon figyelni kellett, hogy a tényleg szép e46-ok 1-2 napon belül elkeltek.
De egy októberi napon felkerült az oldalra egy látszólag molesztálatlan 30i Touring, amely minden kritériumnak megfelelt. Nem tartottam a 30i-től, hiszen érdemben semmiben nem különbözik akár a 170 lóerős M54B22-től sem, fenntartási költség, fogyasztás szinte megegyezik, de az esetleges későbbi eladásnál csak előnyt jelent a legnagyobb elérhető motor megléte.

És akkor az autó: 287.000 km volt benne, Németországból hozta be a tulaja 2020 őszén, a szervízkönyve 220.000 km-ig vezetve volt, ugyan ott ahol újonnan vásárolták. Elkezdtük átnézni az autót, természetesen akadtak hibák, de a legfőbb pont, a karosszéria meglepően rozsdamentes volt (egyedül a jobb hátső sárvédőív és a lökhárító találkozásánál volt egy kissebb rozsdafolt).
Műszakilag is voltak hibák: első tárcsa/betét cserés volt, szelepfedél/olajszűrőház könnyezett, a tetőablak illetve a parkolóradar nem működött.
De összességében jó kiállása volt, jött ment megállt, így beleugrottam.

A méretes karbantartás listát alább megtaláljátok, volt mire költeni, és még most is messze a vége.

Az élmény: Több modern, 1-2 éves Toyota fordult meg a családban az elmúlt 2,5 évben, ezért megvolt a megfelelő kontraszt a hedonista, minden extrával teletömött, újonnan 40-50.000 Eurós, 3 literes hat hengeres "prémium" német, és a modern hybrid rendszerrel ellátott racionális döntésnek számító japán között, de mondanom sem kell melyikbe ülök be szívesebben. Beindításnál a motor egy halk zümmögéssel kel életre, és elképesztő kifinomultan jár. A kormány hihetetlenül direkt, a futómű még a gyári, nem m-es futóművel is elképesztő, a legkissebb kavicsot is érzed a kerekek alatt. A teljesítmény pont elég, nincs turbó, nincs azonnal a nyakadba zúduló nyomatékhegy, viszont a Vanos váltása után már azért megindul.

Természetesen számos típushiba is jellemzi a típust, ilyenek például:
- M54-es hathengeres motorok esetében a megnövekedett olajfogyasztás, aminek három fő oka lehet:
1: olajlehúzó gyűrű (szar konstrukció, a kis áteresztő furatok eltömődnek, általában az M52 gyűrűket szokták a javításnál betenni
2: szelepszárszimmering
3: PCV rendszer
- Hűtőrendszer, kiegyenlítőtartály repedés,
- első lengőkar a magyar utakon gyakran csereérett (Meyle HD kell)
- Tetőablak szerkezete el tud törni
- Olajszűrőház, szelepfedéltömítés, olajteknő ereszti az olajat

Az e46 egy felső-közép kategóriás autó volt már 20 éve is, de hihetetlen hogy ennyi km és év után mennyire simán jár a motorja, milyen kiváló az útfekvése, a kormányzása. 231 lóerő és 300nm nem a világ összes ereje, de a lineáris teljesítményleadás, a motorhang, a futómű kárpótol minden ráköltött forintért. A felszereltsége is pazar: bi-xenon fényszórók, esőérzékelős ablaktörlők, fényre sötétedő belső tükör, 10 hangszórós HI-FI Navigációval, fűthető combtámaszos Montana bőrülések, multikormány, tempomat, tetőablak, parkolóradar, individual 18" alufelnik.


Tényleg azt tudom mondani, hogy aki egy ilyen modellen gondolkodik, cselekedjen, mert már most is nagyon kevés megvigyázott darab van eladó. Az e46 vészesen közeledik a vágyott youngtimerré váláshoz, a kevesett futott coupe/cabrio már meg is érkezett ebbe a kategóriába - okkal!

Az autó nincs napi használatban, leginkább hétvégente vagy kirándulásokra használom, fűtött garázsban áll.

Hibalista

- 2021:- Olajcsere (Motul 5W40, Mann szűrő) (289.100 km) - - Első fékbetét & féktárcsa (Ferodo) - - Levegőszűrő (Mann) - - Kipufogó középdob csere (elrohadt a gyári dob) - Összesen: 112.000 Ft - - 2022:- Új akkumulátor & felújított Bosch generátor - - Szelepfedéltömítés (Elring) - - Olajszűrőház tömítés (Elring) - - Bal első kerékcsapács - - Vanos olajcső (Gyári) - - AC pumpa - - Gyertyák (NGK) - - Motortartó gumibak (Febi) - - Váltótartó gumibak (Lemförder) - - PCV Karterszellőztető rendszer (Febi) - - Alső & felső gumikönyök (Febi) - - Váltó olaj csere - - Olajcsere (Shell Helix H8 5w40, Mann szűrő) (297.202 km) - - Hátsó kipufogódob (Gyári) - - Kézifék javítás - - Első stabpálcák (Febi) - - Kiegyenlítő tartály (Mahle) - - Szíjfeszítő (Gyári) - - Olajcsere (Shell Helix H8 5w40, Mann szűrő) (305.000 km) - - Kuplung csere LUK - - Szervószivattyú (BGA) - - Termosztát (INA) - - Vízpumpa (Dolz) - Összesen: 982.000 Ft - - 2023:- M-Paket + lakatolás fényezés - - Hátsó parkolóradar javítás - - Olajcsere (Shell Helix Ultra 5w40, Mann szűrő) (312.760 km) - - Eibach Sportline rugók - Összesen: 713.000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2002
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 287000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 26000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Golf 5 1,9 PDTDI 4Motion Következő autója? e92
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)