Megbízható 320D
Szöveges ítélet
Az elejétől fogva szeretem a kocsit. Frankfutból hoztam 2004 májusában. Akkor még nem volt ilyen szemét lehúzás a regadó. Sikerül kifognom egy kifogástalan állapotban lévő 320D kombit. Kicsit tartottam tőle mert sokan riogattak a Diesel BMW-vel de nem csalódtam benne. Hosszú élettartamú olaj ( 20-22ekm-t tudó ) való bele papíron, de én mindenkinek javaslom hogy 10-13ekm-ként cseréljen olajat s vele levegő és gázolajszűrőt is. A magyar gázolaj az egyik legszemetebb. A MOL az olcsón megvett Orosz szemetet árulja világpiaci áron, de a német dízelek ezt nem igen szeterik. Páldám erre hogy rendszeresen járok Németbe; Osztrákba és a kinti gázolajból 1 l-el kevesebbet fogyaszt mint a Mol szemétből és nem füstöl tőle. A szerelők azt mondják itthon jóval több emiatt a dízel rendszerek meghibásodása mint kint. És ez nem feltételezés hanem tapasztalat. Visszatérve a kocsira egyszer sem hagyott cserben, mindíg kifogástalanuk működött. Az általános hibák a kopásból és a használatból, lásd kilóméterek erednek.Az egytelen BMW-hez fűződő negatívum a kormánymű elkopása volt bár 170.000 km-t kibírt tehát az is relatív. A rezgéscsillapítóval szívtam a legnagyobbat. A Benkő kipufogó klinika ( Zugló) cserélte egy utángyártottra mert az eredetit csak katalizátorokkal együtt lehet újonan megvenni valami 250.000,- Ft-ért. Én ezért inkább az utángyártottat választottam. A problémám hogy az utángyártott rezgéscsillapító mivel merev és kemény, eltöri maga mögött a csövet a katalizátort a kipuf. dobot stb. 4 hónap alatt 5x tört el a cső a csere után. Most ott tartok hogy sikerült egy jó állapotú bontottat szerezni és azzal valszleg nem lesz gond. Ezt a hibát nem a BMW rovására írom hanem a kipufogó szervízére. Egyébként az autó nagyon megbízható, németesen precíz és jó, és esztétikumra sem egy koreai vagy japán csökevény. Én szeretem.
Hibalista
- 150.000-km-nél fékbetét csere elöl
- 160.000-Km-nél kuplung szerkezet
- 165.000-km-nél rezgéscsillapító csere. Utángyártottat véletlenül sem rakjatok bele mert nem bírja, max 1-2000km-t csak
- 170.000-km-nél kormánymű csere kikopott a fogasléc illetve kerék és erősen kopogott
-
-
Ide hordtam szervizbe
Nt auto Kft. Bp.III.ker most Budakalász
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 119000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Saab 900 | Következő autója? | BMW/Audi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
