A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (2007)

Laguna 2.0 dci 173 ps Initiale 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nagyon megbántam, életem legrosszabb autója

Szöveges ítélet

Hol is kezdjem....

Talán ott hogy nem vagyok sem német autó párti, sem francia gyűlölő.
Sőt, a laguna ( kombi ) hátsója mai szemmel nézve is szép, jól sikerült darab.
Lehetséges hogy én fogtam ki egy lerúgott példányt, de az biztos hogy egy életre elment tőle a kedvem.
2019. Novemberében vettem 380.000 km-el. Magyarországi, nem tekert.
Nem kergettem illúziókat, tudtam hogy egy dízel autót nem azért vesznek hogy aztán boltba járjanak vele a következő sarokra.
A maga idejében a felszereltsége nagyon jó volt. Memóriás bőr ülések, panoráma tető, navigáció ( mai szemmel megmosolyogtató a grafikája és a tudása. :-) ) dupla digit klíma, stb.stb.
Gyorsan hozzáteszem az extrák mind mind jól működnek most is!
( Klíma kompresszort már cserélt az előző tulaj )

Beltér.:
A fekete bőr ülés szép és kényelmes, sehol egy szakadás vagy kopás. Vigyázok rá én is mert tényleg jó ránézni.
Az ülésfűtés viszont harmat gyenge. A forgókapcsolót teljesen "feltolva" is épp hogy csak nem fagysz bele az ülésbe.

A fabetétek nekem tetszenek ( feleségemnek nagyon nem ). Valószínű az előző tulaj is utóbbi állásponton lehetett mert valami ronda kályhaezüst fóliát rakott rájuk.
Az első dolgom volt ezeket eltávolítani.
A lakkréteg sajnos a napsütés hatására megrepedezett rajtuk. Tervben volt hogy szépen felcsiszoltatom és újra lakkoztatom őket de ez csak terv marad.
A klíma kezelőszerve jó és hatékonyan is működik.

A hangrendszer.... Cabasse. Valami borzasztó. Lehet szépen szólna ha közepes hangerőtől felfele nem recsegne ropogna az ajtókban ez az. Borzalmas az ajtók szigetelése.
A cd-ket hol olvassa hol nem. Sokszor előfordul hogy indítás után csak a hátsó hangszórók szólnak. Olyankor motor leállít, kocsi belülről kártyával bezár vár 5 másodpercet, nyit, indít. Aztán vagy szólnak az elsők is, vagy meg kell ismételni még párszor ezt a műveletsort... Szereti ezt az önindító.... :-(

A váltógomb csúnyán megkopott a közel 400 ezer km alatt. Vettem egy Gt-be való alumíniumot. Nagyon szép és öröm megfogni a kopott bőr után. :-)

A motor nagyon jól el van szigetelve az utastértől, alig hallani. Hatalmas pacsi a mérnököknek.
Viszont a futómű és szélzaj valami borzalmas!! Pedig hővédős szélvédő van elöl. Oldalt viszont vékony üvegek vannak. ( ebben lehet én lettem elkényeztetve. A német variánsban dupla üvegezés volt elöl ) A zene résznél ugye említettem a kritikán aluli ajtó szigetelést, valószínű ezen is segített volna a komolyabb üveg valamint egy, a kategóriához méltóbb ajtó szigetelés.

Kültér.

Az elejét egy szóval lehet jellemezni.: Ronda. Ezen nincs mit magyarázni. 10-ből 8 embernek nem tetszik, főleg ez a ráncfelvarrás előtti orr. a Ph2 már finomított.
Az oldala már szebb, a hátulja pedig kimondottan jól néz ki. Főleg a dupla kipufogóval.
Fényezés.: 3 Renault-om volt ( Megane, Scenic és ez a Laguna ) mindhárom ebben a nem túl szép kékesszürke színben. Fehérben, feketében biztos jobban mutatna, talán még szemből is. De maga a fényezés, a lakk jól bírja.
Az autón rozsdának természetesen nyoma sincs.

Motor- váltó- futómű.

Előbbi miatt választottam a típust. Láncos Renault-Nissan motor. 4 teljesítmény szinttel. 131,150,173,178 Lóerős kivitelben ha jól tudom. Jó és kész. Sehol nem hallottam, olvastam rosszat erről a motorról és én sem tudok rosszat írni. 400 ezer van benne és szép a hangja.
Közel 8 litert eszik de gondolom belül már kopottabb ez az.

Váltó.: Pontatlan, hosszú úton jár, a sportos kapcsolást hírből sem ismeri, nem is szereti.
Feltűnt hogy autópálya tempónál vagy kicsivel felette, sokkal-sokkal többet forog a motor mint hasonlóan motorizált riválisai.
Ez sem a fogyasztásnak sem a motornak nem tesz jót. Lagunás csoportokban próbáltam utánajárni mi lehet az oka. Állítólag a ráncfelvarrott verziónál már másik váltót raktak a típusba hosszabb 5.- 6. fokozattal és jobb váltási érzettel.

Futómű.: 17 gyári kerekeken is kényelmetlenebb mint pl. az Insignia 20 colos felniken. A kereszt bordákat nem tűri, elmászik a kocsi.
Pedig mint lejjebb is írom most lett cserélve a komplett futómű.
Kíváncsi lennék a 4control variánsra az milyen lehet. Nagyon dicsérik.

A végére nem is tudom mit írjak. Talán annyit hogy ez az én történetem, sokan szerencsésebben jártak.A típus ettől még lehet jó hisz rengeteg fut az utakon.

Volt pár autóm ( Mondeo Mk3 2.0 tdci, Citroen C4 1.6 benzin, Peugeot 407 2.0 hdi, Renault Scenic 1.5 dci, Megane 1.9 dci, Insignia 2.0 cdti, Passat VII 2.0 cr tdi, BMW e61 525d, )
Ezek közül a Bmw-t és a Citroen-t kivéve taxiztam is, tehát km azokba is ment, de erre az autóra költöttem a legtöbbet, a BMW-t is beleértve!
Az út szélén csak a Scenic 2x ( kuplung munkahenger ) illetve ez a Laguna ( váltó bowden majd a kormánymű engedte el a szervo olajat. ) hagyott az eddigi 15 év alatt. Egyik sem milliós kár, de tény, önerőből nem tudtam folytatni utam, vontatni kellett.

Ha valaki ezt a típust keresi, mindenképp a ráncfelvarott ph2 vagy ph3- ból válasszon!!! Azt hiszem 2010 körül volt az első facelift.
Szebb az autó szemből is, valamint rengeteg kisebb-nagyobb típushíbát kijavítottak.
Pl. Az említett váltó, Bose hangrendszer a siralmas cabasse helyett, Tom-tom navigáció, módosított orr rész, és még sok más.

Hibalista

- Előző tulajnál az utolsó évben.: - Kuplung csere, befecskendező tisztítás, turbócső, Egr off, Dpf off, klíma kompresszor. - - Nálam az eddigi 5 hónap alatt.: - - Első-hátsó rugó csere rugó törés miatt , 4 db lengéscsillapító, toronycsapágyak, összes lengőkar kompletten, szilentek, külső-belső kormány összekötő, stabilizátorok, hátsó féknyergek. 380.000 Ft munkadíjjal együtt. - - Motortér.: hátsó motortartó bak, intercooler Hűtő ( kilyukadt vagy elrepedt ), váltóbowden csere, 175.000 Ft munkadíjjal együtt. - - Kormánymű csere mert elfosta magát. Főtengely ékszíjtárcsa széthullott... - - Kuplungot az előző tulaj ugyan cserélte, de a Kettőstömegű zörög, lassan turbó is cserés lesz szerintem, mert sok az olaj a turbócső környékén. Ezeket már nem szeretném cserélni, elég volt, belefáradtam. - Olajból 7.4 liter megy bele. ( nem kevés de a motor élettartamának jó tesz ) Mobil 1 ESP formula 5w30-at használok. - Szűrőkből Mann filtert választottam. - Ha még egy olajcsere erejéig nálam lesz ( remélem nem ) valószínű kipróbálom a Liqui Moly olajat.

Ide hordtam szervizbe

Független szerelő Rád.

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Független, de franciákhoz is jól értő Smaly autószerviz, Sződliget. Korrekt áron dolgoznak és becsületesen.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 388000
Megbízhatóság (2) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Passat VII Következő autója? Golf, vagy Passat
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 2007 (2007 - 2007)

További ítéletek (71 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)