Nagyon megbántam, életem legrosszabb autója
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem....
Talán ott hogy nem vagyok sem német autó párti, sem francia gyűlölő.
Sőt, a laguna ( kombi ) hátsója mai szemmel nézve is szép, jól sikerült darab.
Lehetséges hogy én fogtam ki egy lerúgott példányt, de az biztos hogy egy életre elment tőle a kedvem.
2019. Novemberében vettem 380.000 km-el. Magyarországi, nem tekert.
Nem kergettem illúziókat, tudtam hogy egy dízel autót nem azért vesznek hogy aztán boltba járjanak vele a következő sarokra.
A maga idejében a felszereltsége nagyon jó volt. Memóriás bőr ülések, panoráma tető, navigáció ( mai szemmel megmosolyogtató a grafikája és a tudása. :-) ) dupla digit klíma, stb.stb.
Gyorsan hozzáteszem az extrák mind mind jól működnek most is!
( Klíma kompresszort már cserélt az előző tulaj )
Beltér.:
A fekete bőr ülés szép és kényelmes, sehol egy szakadás vagy kopás. Vigyázok rá én is mert tényleg jó ránézni.
Az ülésfűtés viszont harmat gyenge. A forgókapcsolót teljesen "feltolva" is épp hogy csak nem fagysz bele az ülésbe.
A fabetétek nekem tetszenek ( feleségemnek nagyon nem ). Valószínű az előző tulaj is utóbbi állásponton lehetett mert valami ronda kályhaezüst fóliát rakott rájuk.
Az első dolgom volt ezeket eltávolítani.
A lakkréteg sajnos a napsütés hatására megrepedezett rajtuk. Tervben volt hogy szépen felcsiszoltatom és újra lakkoztatom őket de ez csak terv marad.
A klíma kezelőszerve jó és hatékonyan is működik.
A hangrendszer.... Cabasse. Valami borzasztó. Lehet szépen szólna ha közepes hangerőtől felfele nem recsegne ropogna az ajtókban ez az. Borzalmas az ajtók szigetelése.
A cd-ket hol olvassa hol nem. Sokszor előfordul hogy indítás után csak a hátsó hangszórók szólnak. Olyankor motor leállít, kocsi belülről kártyával bezár vár 5 másodpercet, nyit, indít. Aztán vagy szólnak az elsők is, vagy meg kell ismételni még párszor ezt a műveletsort... Szereti ezt az önindító.... :-(
A váltógomb csúnyán megkopott a közel 400 ezer km alatt. Vettem egy Gt-be való alumíniumot. Nagyon szép és öröm megfogni a kopott bőr után. :-)
A motor nagyon jól el van szigetelve az utastértől, alig hallani. Hatalmas pacsi a mérnököknek.
Viszont a futómű és szélzaj valami borzalmas!! Pedig hővédős szélvédő van elöl. Oldalt viszont vékony üvegek vannak. ( ebben lehet én lettem elkényeztetve. A német variánsban dupla üvegezés volt elöl ) A zene résznél ugye említettem a kritikán aluli ajtó szigetelést, valószínű ezen is segített volna a komolyabb üveg valamint egy, a kategóriához méltóbb ajtó szigetelés.
Kültér.
Az elejét egy szóval lehet jellemezni.: Ronda. Ezen nincs mit magyarázni. 10-ből 8 embernek nem tetszik, főleg ez a ráncfelvarrás előtti orr. a Ph2 már finomított.
Az oldala már szebb, a hátulja pedig kimondottan jól néz ki. Főleg a dupla kipufogóval.
Fényezés.: 3 Renault-om volt ( Megane, Scenic és ez a Laguna ) mindhárom ebben a nem túl szép kékesszürke színben. Fehérben, feketében biztos jobban mutatna, talán még szemből is. De maga a fényezés, a lakk jól bírja.
Az autón rozsdának természetesen nyoma sincs.
Motor- váltó- futómű.
Előbbi miatt választottam a típust. Láncos Renault-Nissan motor. 4 teljesítmény szinttel. 131,150,173,178 Lóerős kivitelben ha jól tudom. Jó és kész. Sehol nem hallottam, olvastam rosszat erről a motorról és én sem tudok rosszat írni. 400 ezer van benne és szép a hangja.
Közel 8 litert eszik de gondolom belül már kopottabb ez az.
Váltó.: Pontatlan, hosszú úton jár, a sportos kapcsolást hírből sem ismeri, nem is szereti.
Feltűnt hogy autópálya tempónál vagy kicsivel felette, sokkal-sokkal többet forog a motor mint hasonlóan motorizált riválisai.
Ez sem a fogyasztásnak sem a motornak nem tesz jót. Lagunás csoportokban próbáltam utánajárni mi lehet az oka. Állítólag a ráncfelvarrott verziónál már másik váltót raktak a típusba hosszabb 5.- 6. fokozattal és jobb váltási érzettel.
Futómű.: 17 gyári kerekeken is kényelmetlenebb mint pl. az Insignia 20 colos felniken. A kereszt bordákat nem tűri, elmászik a kocsi.
Pedig mint lejjebb is írom most lett cserélve a komplett futómű.
Kíváncsi lennék a 4control variánsra az milyen lehet. Nagyon dicsérik.
A végére nem is tudom mit írjak. Talán annyit hogy ez az én történetem, sokan szerencsésebben jártak.A típus ettől még lehet jó hisz rengeteg fut az utakon.
Volt pár autóm ( Mondeo Mk3 2.0 tdci, Citroen C4 1.6 benzin, Peugeot 407 2.0 hdi, Renault Scenic 1.5 dci, Megane 1.9 dci, Insignia 2.0 cdti, Passat VII 2.0 cr tdi, BMW e61 525d, )
Ezek közül a Bmw-t és a Citroen-t kivéve taxiztam is, tehát km azokba is ment, de erre az autóra költöttem a legtöbbet, a BMW-t is beleértve!
Az út szélén csak a Scenic 2x ( kuplung munkahenger ) illetve ez a Laguna ( váltó bowden majd a kormánymű engedte el a szervo olajat. ) hagyott az eddigi 15 év alatt. Egyik sem milliós kár, de tény, önerőből nem tudtam folytatni utam, vontatni kellett.
Ha valaki ezt a típust keresi, mindenképp a ráncfelvarott ph2 vagy ph3- ból válasszon!!! Azt hiszem 2010 körül volt az első facelift.
Szebb az autó szemből is, valamint rengeteg kisebb-nagyobb típushíbát kijavítottak.
Pl. Az említett váltó, Bose hangrendszer a siralmas cabasse helyett, Tom-tom navigáció, módosított orr rész, és még sok más.
Hibalista
- Előző tulajnál az utolsó évben.: - Kuplung csere, befecskendező tisztítás, turbócső, Egr off, Dpf off, klíma kompresszor. - - Nálam az eddigi 5 hónap alatt.: - - Első-hátsó rugó csere rugó törés miatt , 4 db lengéscsillapító, toronycsapágyak, összes lengőkar kompletten, szilentek, külső-belső kormány összekötő, stabilizátorok, hátsó féknyergek. 380.000 Ft munkadíjjal együtt. - - Motortér.: hátsó motortartó bak, intercooler Hűtő ( kilyukadt vagy elrepedt ), váltóbowden csere, 175.000 Ft munkadíjjal együtt. - - Kormánymű csere mert elfosta magát. Főtengely ékszíjtárcsa széthullott... - - Kuplungot az előző tulaj ugyan cserélte, de a Kettőstömegű zörög, lassan turbó is cserés lesz szerintem, mert sok az olaj a turbócső környékén. Ezeket már nem szeretném cserélni, elég volt, belefáradtam. - Olajból 7.4 liter megy bele. ( nem kevés de a motor élettartamának jó tesz ) Mobil 1 ESP formula 5w30-at használok. - Szűrőkből Mann filtert választottam. - Ha még egy olajcsere erejéig nálam lesz ( remélem nem ) valószínű kipróbálom a Liqui Moly olajat.
Ide hordtam szervizbe
Független szerelő Rád.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Független, de franciákhoz is jól értő Smaly autószerviz, Sződliget. Korrekt áron dolgoznak és becsületesen.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 388000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Passat VII | Következő autója? | Golf, vagy Passat |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.6/10) |
