Merő kényelem és lazaság.
Szöveges ítélet
Ez az autó az első az autóm, ami kicsit befolyásolhatja a véleményem, ugyanakkor minden autót amit vezettem ugyan ilyen gondoskodással tartottam karban,mert családi volt mindegyik, valamint ezzel az autóval 2 év tapasztalat gyűlt már össze
Ez egy kombi autó, első tulajdonostól, teljesen lekövethetően, Renaulttól vásárolva.
Az autó nagyon rendben van, a megtett kilométerekről csak a váltógomb és a kormány kopása árulkodik, a többi szövettel, ülésekkel, tetőkárpittal semmi probléma, félbőr belső.
Az autóban nagyon sok okos ötlet van, ellentétben pár meglátással, amit itt olvastam. Szerintem még az izzók cseréje is könnyű, főleg hogy az akkumulátor háza szétszedhető a hozzáférés érdekében, a másik oldalon pedig az ablakmosó csöve szedhető 2 darabra hogy legyen elég hely a kéznek. az 1,5 dci motor szépen megy, bár a nagy méretek miatt a 2.0 biztos jobban és gazdaságosabban mozgatná. A motor ettől függetlenül nem rossz, bár az előző tulaj a szervizkönyv alapján volt,hogy a 30.000 periódust is túllépte pár ezerrel, én már 10-13.000 km enként vagy pontosan egy évente cserélem az olajat. Olajfogyasztás gyakorlatilag nincs. 120-130 ig magabiztosan gyorsul, utána is tisztességesen kapaszkodik de már érezhetően lassabban. A 6 gangos váltó kiosztása egész jó, bár hamar fogynak a fokozatok. Szerintem 50 nél hármasban kell lennie a városban, hiába kéri a gép a felváltást, mert 4 esben alig van 1100 fordulat, ezt úgy is érzésre kell. Nem tud se keveset, sem sokat fogyasztani a jármű, átlagban 6, 6,5 liter a fogyasztás vegyes használatban, autópályán meg autóúton lehet kevesebb is,de 120 felett illetve légkondival már 1 literrel többet kér. Ennek ellenére sem lehetetlen egy rogyásig pakolt, 4 fős, Lo fokozaton álló légkondi (2017 nyár, 43 fokok) 1200 km es nyaralást megcsinálni 7 literes átlaggal. A fedélzeti komputer viszont nem méri jól a fogyasztást, így ott mindig nagyobb lesz az átlag. Ha kattanásig tankolva nézzük az átlagot volt már 4,9 5,2 5,4 fogyasztásom is 1100 km re. A gép kb 5-6 decit téved felfelé. A tank 66 literes. Okos ötlet hogy van benne elfogyasztott üzemanyag mérő, telekocsinál igazságosan ki lehet számolni a költséget, igaz mint mondtam felfelé csal. A tempomat 2 km-ként állítható fel le. A félelmetes az, hogy pl 110 tempónál felgyorsít 115-116 ra is és úgy esik vissza az iram a betáplált értékre. Ezt meg kell szokni, valamint ne egy furgon fenekében állítsuk be a tempót... A csomagtér négyszögletes, jól pakolható, a lehajtott ülésekkel akár aludni is lehet a kocsiban 2 főnek, ez többszöt ki lett már próbálva, valamint lehajtott üléssel 2-3 szobányi bármit el lehet költöztetni. Ez is többször próbálva.
Vezetési élménye jó, az autó modern és halk ennyi kilométer után is. Mindkét első ülés fel le is állítható. A búgó ventillátor és a remegő műszerfal itt is megvan. Télen tovább tart és hangosabb,de ha a fűtéstől befeszül a helyére a műszerfal teljesen abbamarad. Nyáron kb nem is figyelhető meg. Azt figyeltem még meg,hogy minden indításnál van izzítás, ellentétben sok másik dízelessel. Légterelőt én is vettem hozzá,mert nagyon becsap a szél, ahogy mások is írták. Így városban vagy 70.80 ig simán lehet hasítani szél nélkül lehúzott ablakkal. még egy méretpontos csomagtér tálca került a kocsiba, amitől nagyon könnyű takarítani, ez is elég olcsó volt.
A bluetooth a cd és a fedélzeti komputer is elég jó darab, könnyű kezelni a két nyillal és a tekerő gombokkal. TomTom beépített gps van, amihez a magyar térképet, vagy Közép-Európát meg kellene venni,de egyébként működne.
Az autó 4,7 vagy 4,8 méter hosszú lehet, így kb semmit nem venni észre az úthibákból, csak átsiklasz rajta... A rugózása olyan közepes,de elegendő.
Eddig semmi nem hibásodott meg rajta, indít és megy vele az ember. Kivéve amit a magyar utak okoztak, így a stabilizátor, illetve az egyik fék nem fogott, ki tudja meddig. Én ezt észre sem vettem, de tény,hogy 4 rendes fékkel érezhetően jobban lassul. A hátsó ablaktörlő pocsékul töröl, mert nem engedi a mosófolyadékot az üvegre. Kis adagolással lehet trükközni vele, de ezt pl nagyon utálom. A tolatóradar is viszonylag pontos, de a távolságok felmérése itt is tanulást igényel.
Hibalista
- Stabilizátor csere- 13.000 - Hátsó féknyereg hiba miatt és ezzel együtt a fékbetétek cseréje a hátsó kerekeken- 100.000 Ft - Küszöb sérülése figyelmetlenségből. Lakatosnál 100.000, gyárilag kb 400.000 Ft - Két tompított fényszoró izzó cseréje jobb-bal 6000 Ft. - hűtőfolyadék kiegyenlítő tartály kupak cseréje szakadt menet miatt. 5000 Ft. - Rendszám megvilágítás izzók: 500 Ft - Csak kötelező olajcserék kb 40.000 Ft - 160 ezres vízmpumpa, szíj ,stb csere 155 ezernél. Kb 60.000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Renault Baumgartner Szombathely
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Renault Dél Pest.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 136750 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Megane GT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |