A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (2007)

Laguna 2.0 dCi 4 Control, 2010 facelift 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem tökéletes, de nem áll távol tőle.

Szöveges ítélet

Régi Megane I-esem szinte agyonüthetetlen, jó Renault-szaki szerelőt sikerült találnom hozzá (kincset ér!) - ő (is) bíztatott, hogy 2.0 150 LE-s változat jó választás (180 LE környékén ugyanezen motornál már gyenge pont a hajtórúd csapágyazása). Citroen C5 és Laguna III között vaciláltam - végül a sportosabb futómű (és a megbízható szerelő) győzött a kényelem felett. Németországba mentem ki az akkor újszerű autóért (műszaki szakértésben jártas kollégám is csak annyit tudott mondani, hogy ehhez nincs mit mondani). (AM)G mercik és Z8 BMW mellett futkározós autó volt...
A hibáit leírni talán egyszerűbb, mert amúgy észrevétlenül, ugyanakkor remekül szolgál a mindennapokban:
- Zörög a műszerfal itt-ott. Sajnos én az átlagnál érzékenyebb vagyok rá, nagyrészt ide-oda tett gumilapokkal megszüntettem, de teljesen nem fog elhallgatni - most már csak leginkább hidegben, átmelegedés előtt zörög rosszabb úton/adott motorfordulatnál.
- A tetőablak is lassan elkezdett kicsit zörögni, de ez kevésbé zavaró.
- A jobb hátsó ajtóban a hangszóró valamit szintén berezget, ha épp olyan a zene és kicsit hangosabban szól (nem a lökhárító-lerázó tuc-tuc).
- Egy nagyon kényelmesen ülő, nagyobb darab vezető mögött már nem fog kényelmesen ülni egy másik nagyobb darab ember. Főleg ha az elülső a padlón szeret ülni.
Kicsi, süket embereknek tehát tényleg tökéletes! :-D

Ami nem hiba, de tény:
- 4Control kivitelben (régen GT) a futómű feszesebb. Ez fantasztikus kanyar-érzethez vezet, de rázós úton a kasznit is rázza. Fekvőrendőrön nem libben át. És a kerékzajt is jobban bevezeti az utastérbe.
- Szintén a kivitel következménye, hogy 17-nél kisebb felni nem tehető rá (lemezfelni kizárva)
- Ebből is fakadóan nem úszod meg a gumivásárlást 40 000 Ft-ból - azaz igen, ha csak 1 db-ot veszel.
- Fogyasztás: országúton akár 5 körül, autópályán 6 körül, városban 7 és fölötte dugóméret függvényében.
- A váltója nem versenyez a japánokkal (1. ütem: középállás, 2. ütem: következő fokozat - a kettő között határozottan nem 0 várakozással, különben jó eséllyel fogszámolás lesz a vége).
- A motor kicsit rázza a kasznit alapjárat környékén, főleg hidegen.
- 1500-tól indul meg, de onnan nagyon. 4500-ig.
- Pótkereket kispórolták, de legalább a helye megvan - az épp nem aktuális szezon kerekét hordom ott.

És legyen itt pár dolog abból a sok jóból, ami a mindennapokban észrevétlenül elkísér:
- Hetente akár többször is utazom vele 120 km-t oda-vissza, mindig örömmel ülök bele és kipihenten szállok ki - nagyon kényelmes utazóautó, hosszú 6. fokozattal, autópályán a motorhang nem hallható (persze a régi M1-en azért sajnáltam a 10 cm-es gödröket kerülgetve, de túlélte)
- Nekem az eleje kifejezetten tetszik, a hátulját megszoktam - egy biztos: nem bújik meg a Passatok tömegében, 10 évesen is könnyen "új autónak" nézik. (Persze ez állapotfüggő is.)
- Bár alapvetően vigyázok rá és (dízelnek megfelelően) főként hosszabb utakon használom, azért csak megkerültem vele négyszer a Földet, és használati nyom - a kormány viszonylag korán elindult aztán stabilizálódott hámlását leszámítva - szinte nincs rajta.
- Nagyon tetszik a műszerfal: egyszerű, letisztult, de minden könnyen elérhető. Bár a tekerőgombos menüje kicsit avittas, viszonylag egyszerű, így hamar könnyen beletanul az ember.
- Tágas-világos tér - különösen tetőablakkal (nincs bunkerérzés mint oly sok újabb autóban)
- A Bose hifi hangminősége átlagon felüli.
- Sebességhatároló nekem nagyon bejött (városban rányomsz hogy 60, és nem kell többet a kilométerórára nézz). Persze a kapcsoló helye a "kardán"alagúton nem túl logikus, de kényelmesen kapcsolható (bár a tempmat-sebességhatároló közötti folytonos kapcsolgatás kissé unalmas, de már rutin).
- Kanyarkövető bi-xenon, minden ablak impulzuskapcsolóval, tolatásnál lebillenő tükör, központi gyerekzár, USB, ügyes rádióvezérlés kormány alól, memóriás ülés, kulcs nélküli nyitás és indítás, mindig tökéletes automatikus bluetooth-os telefoncsatlakozás, pontos és megbízható tolatóradar stb.stb. - mind-mind napi szinten észrevétlen, de praktikus felszereltség
- Más autókba átülve jövök rá, hogy mennyire jó a klímája: nem fújja le a hajad nagy fokozatban sem, ha még hideg a motor, hiába tekered fel, nem zúdítja rád a fagyos tajgát (bár a szélvédőre az első perctől elektromosan fűtött levegőt fúj), nem fázik a kezed/lábad miközben a fejad izzad...
- Ha kicsit is érdekel a fogyasztás, az elfogyasztott üzemanyag mennyiség kijelzése szintén Renault-jellemző és nagyon hasznos (a 3-4 literrel átverő kutakat könnyű kiszűrni, bár nem javasolt de az utolsó literig biztonságban kiüríthető a tank)
- A navi kicsit elavult már, de mindig azonnal és pontosan mutatja hol vagy. Nem a sarok után 10 méterrel jössz rá, hogy itt kellett volna...
- A várt sportos vezetési élményt pedig kiválóan hozza (persze a motorerő szabta korlátok között): a kanyarvétel mindig öröm, a kormány nagyon direkt áttételezésű és a mai autókhoz képest sok visszajelzést ad (elektro-hidraulikus szervóval), a kaszni nagyon masszív, egy tömbként mozog. Amit a 150 lóerő ad, azt 1500 és 4500 között végig szépen és készségesen hozza. A bő másfél tonnából sokat letagadhatna. A határai mindig jól érződnek.

Összességében mint egy jó feleség: Van 1-2 háklija, de cserébe sokmindenben többet is nyújt az átlagnál. A dolgát viszont mindig jól és észrevétlenül kiszolgálva teszi. Nem tökéletes, de nem áll messze tőle.

Hibalista

- Váltóbovden feje - járóképes maradt, csak lötyögött a váltó (bár előszörre ijesztő volt) - Gyári akku 8 év után cellazárlatos lett - érthető, addig viszont gond és minden előjel nélkül jól működött. Akkucsere után sem volt semmi probléma. - Részecskeszűrő előtti nyomásszenzor - 200-as tempomat Németországban meg tempósabb hegyi menetek Ausztriában valószínűleg túlfűtötték, már idehaza motor legyengült, biztonsági üzemmódba kapcsolt

Ide hordtam szervizbe

Egy Renault-specialista

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 32000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Megane I. Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 2007 (2007 - 2007)

További ítéletek (71 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)