A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (2007)

Laguna 3.0 V6 GT Coupe 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy letűnő kor autója

Szöveges ítélet

Az autót hosszas, majdnem fél évnyi gondolkodás után vettem. Egy 2007-es Skoda Fabia 1.2 kombit cseréltem le erre, mely után hatalmas váltás volt.

Mindenképpen egy olyan autót szerettem volna, melynek van stílusa és meggyőzőek a menetteljesítményei, viszont értelmes kereteken belül fenntartható, azaz alkatrész árai nincsenek az egekben és nem kell 2 havonta szervízelni. Elsődlegesen emiatt 5 és 6 hengeres autókat kerestem 2.500.000 és 3.000.000 közötti ár sávban az évtized első negyedéről.

A három végig versenyben lévő modell a Laguna Coupe az Alfa Brera és a VW Eos voltak, viszont akárhány tesztet, vagy népítéletet olvastam hazai és külföldi fórumokon egyaránt, mind közelebb kerültem a franciák modelljéhez a megbízhatósága és alacsony szervízigénye miatt, nem elhanyagolva természetesen a kategóriájában unikumnak számító 4 Control-t. :)

A technika amire épül szinte teljesen megegyezik a Laguna 3 tehnológiájával egyedül a motor és ebből kifolyólag a váltó tér el attól. Azokat a Nissan szállította a Renault számára, így ez a V6 már nem a korábbi Isuzu féle V6-os amelyről rémhírek keringenek. A motorja Euro V-ös, 235 lóerő és 450 nm leadására képes ami szinte mindenre elég a forgalomban és az autópályán egyaránt. Mindehez vegyes, főleg országúti használatban sportosan vezetve 11,1 literes átalag fogyasztás társul esetemben prémium gázolajjal használva.
Az automata váltó kicsit lassúkás, hosszasan gondolkozik a váltások előtt és kick-off esetén is lassacskán keresi meg az ideális fordulatot, viszont, ha egyszer megszokja a tulaj teljesen jól lehet együtt élni vele. A hatalmas nyomatéknak hála alacsony fordulatszámon is nagyon jól megindul, egyszerű vele előzni és tempósan haladni, viszont nem szabad sportautóként tekinteni rá -arra ott vannak az RS modellek a Renault kínálatában-, ez sokkal inkább egy Granturismo, mint egy "low budget" Aston Martin, vagy Maserati, talán nem véletlenül hasonlít is azokra főleg ezzel a GT felszereltséggel.

Az autó futóművét és kényelmét tekintve nyújtja az elvártat, könnyű és pontos kormányzás jellemzi, ez köszönhető a 4Control-nak és a jó súlyelosztásnak is. A futómű a hazai utakon sok esetben túl kemény nagyokat felüt, főleg a 18-as felniken keresztül, ilyenkor reccsenések és nyikorások is hallhatóak, viszont nem zavaró, ha az ember megszokta, nem gyakoribb, mint bármely más autóban. A kormány visszajelzése lehetne kicsit közvetlenebb, viszont így is megfelelő a mindennapokra.

Az autó nagyon jól felszerelt az elektromos memóriás ülés, az első ülésfűtés, a nagyképernyős navigáció és a Bluetooth is nagyon jól használhatóvá teszik a mindennapokra. Kényelmes és kellemes utitárs a hosszú utakra, bár városba kicsit sok, túl nagy és rázós. A csomagtér elég mindenre amire egy embernek a mindennapokban szüksége van. 2 ember kényelmesen el tud vele menni nyaralni külföldre is akár, viszont 4 embert nem ajánlott benne szállítani kivéve, ha nincs fejük, vagy lábuk :D egyébként elég szűkösen és szorongva fognak csak elférni, emellett pedig macerás a be és kiszállásuk, hiába megy előre az ülés elektronikusan ezzel segítve a hátul ülőkön.

Összességében az autó egy nagyon jó GT, amit a mindennapokban is teljesen jól és örömmel lehet használni, az utcán megnézik érdeklődnek, hogy mi is ez, hiszen kevés fut belőlük itthon. Az alkatrészek árai a Laguna 3-al megegyeznek, ha a motorhoz, vagy a karosszériához kell hozzányúlni lehet egy kicsit borsosabb, hiszen azok egyediek az autón. Bontva elég sok alkatrész kapható hozzá szerencsére, ez megkönnyíti a fenntartását, viszont márkaszervízben sem sokkal drágább, mint egy hasonló korú Laguna 3 fenntartása.

Én elsődlegesen a 2.0 dci-vel ajánlanám erőre az is teljesen elég, viszont a fogyasztása töredéke a két V6-os modellének, ahogy a biztosítása és az adója is.
Viszont, ha valaki szintén benzin vérű akkor nem kell féljen a 6 hengeresektől sem, egy hétig volt szerencsém használni egy 3.5 V6-os modellt is, nekem kicsit hiányzott a nyomaték, de a hangja kárpótolt mindenért. :)
Szóval, ha ilyen modellt szeretnél vágj bele nyugodtan, több ilyen Renault már úgysem lesz, haladunk az 1.0 SUV-ok kora felé.

Hibalista

- Bal hátsó prizma a rögzítés elkopása miatt menet közben kiesett. 33. 400 Ft párban.
- Üzemanyag nyomás érzékelőt meghibásodása miatt cserélni kellett, márkaszervízben 51. 600 Ft volt.

Ide hordtam szervizbe

Sziko Petrol Kaposszekcső, Renault márkaszervíz.
Korrekten és gyorsan dolgoznak, a szervízeket odafigyelve, megfelelő minőségben végezték.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2010
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 193323
Megbízhatóság (9) Vezetett km 22236
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Fabia 1.2 kombi Következő autója? XF
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 2007 (2007 - 2007)

További ítéletek (71 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)