Egy letűnő kor autója
Szöveges ítélet
Az autót hosszas, majdnem fél évnyi gondolkodás után vettem. Egy 2007-es Skoda Fabia 1.2 kombit cseréltem le erre, mely után hatalmas váltás volt.
Mindenképpen egy olyan autót szerettem volna, melynek van stílusa és meggyőzőek a menetteljesítményei, viszont értelmes kereteken belül fenntartható, azaz alkatrész árai nincsenek az egekben és nem kell 2 havonta szervízelni. Elsődlegesen emiatt 5 és 6 hengeres autókat kerestem 2.500.000 és 3.000.000 közötti ár sávban az évtized első negyedéről.
A három végig versenyben lévő modell a Laguna Coupe az Alfa Brera és a VW Eos voltak, viszont akárhány tesztet, vagy népítéletet olvastam hazai és külföldi fórumokon egyaránt, mind közelebb kerültem a franciák modelljéhez a megbízhatósága és alacsony szervízigénye miatt, nem elhanyagolva természetesen a kategóriájában unikumnak számító 4 Control-t. :)
A technika amire épül szinte teljesen megegyezik a Laguna 3 tehnológiájával egyedül a motor és ebből kifolyólag a váltó tér el attól. Azokat a Nissan szállította a Renault számára, így ez a V6 már nem a korábbi Isuzu féle V6-os amelyről rémhírek keringenek. A motorja Euro V-ös, 235 lóerő és 450 nm leadására képes ami szinte mindenre elég a forgalomban és az autópályán egyaránt. Mindehez vegyes, főleg országúti használatban sportosan vezetve 11,1 literes átalag fogyasztás társul esetemben prémium gázolajjal használva.
Az automata váltó kicsit lassúkás, hosszasan gondolkozik a váltások előtt és kick-off esetén is lassacskán keresi meg az ideális fordulatot, viszont, ha egyszer megszokja a tulaj teljesen jól lehet együtt élni vele. A hatalmas nyomatéknak hála alacsony fordulatszámon is nagyon jól megindul, egyszerű vele előzni és tempósan haladni, viszont nem szabad sportautóként tekinteni rá -arra ott vannak az RS modellek a Renault kínálatában-, ez sokkal inkább egy Granturismo, mint egy "low budget" Aston Martin, vagy Maserati, talán nem véletlenül hasonlít is azokra főleg ezzel a GT felszereltséggel.
Az autó futóművét és kényelmét tekintve nyújtja az elvártat, könnyű és pontos kormányzás jellemzi, ez köszönhető a 4Control-nak és a jó súlyelosztásnak is. A futómű a hazai utakon sok esetben túl kemény nagyokat felüt, főleg a 18-as felniken keresztül, ilyenkor reccsenések és nyikorások is hallhatóak, viszont nem zavaró, ha az ember megszokta, nem gyakoribb, mint bármely más autóban. A kormány visszajelzése lehetne kicsit közvetlenebb, viszont így is megfelelő a mindennapokra.
Az autó nagyon jól felszerelt az elektromos memóriás ülés, az első ülésfűtés, a nagyképernyős navigáció és a Bluetooth is nagyon jól használhatóvá teszik a mindennapokra. Kényelmes és kellemes utitárs a hosszú utakra, bár városba kicsit sok, túl nagy és rázós. A csomagtér elég mindenre amire egy embernek a mindennapokban szüksége van. 2 ember kényelmesen el tud vele menni nyaralni külföldre is akár, viszont 4 embert nem ajánlott benne szállítani kivéve, ha nincs fejük, vagy lábuk :D egyébként elég szűkösen és szorongva fognak csak elférni, emellett pedig macerás a be és kiszállásuk, hiába megy előre az ülés elektronikusan ezzel segítve a hátul ülőkön.
Összességében az autó egy nagyon jó GT, amit a mindennapokban is teljesen jól és örömmel lehet használni, az utcán megnézik érdeklődnek, hogy mi is ez, hiszen kevés fut belőlük itthon. Az alkatrészek árai a Laguna 3-al megegyeznek, ha a motorhoz, vagy a karosszériához kell hozzányúlni lehet egy kicsit borsosabb, hiszen azok egyediek az autón. Bontva elég sok alkatrész kapható hozzá szerencsére, ez megkönnyíti a fenntartását, viszont márkaszervízben sem sokkal drágább, mint egy hasonló korú Laguna 3 fenntartása.
Én elsődlegesen a 2.0 dci-vel ajánlanám erőre az is teljesen elég, viszont a fogyasztása töredéke a két V6-os modellének, ahogy a biztosítása és az adója is.
Viszont, ha valaki szintén benzin vérű akkor nem kell féljen a 6 hengeresektől sem, egy hétig volt szerencsém használni egy 3.5 V6-os modellt is, nekem kicsit hiányzott a nyomaték, de a hangja kárpótolt mindenért. :)
Szóval, ha ilyen modellt szeretnél vágj bele nyugodtan, több ilyen Renault már úgysem lesz, haladunk az 1.0 SUV-ok kora felé.
Hibalista
- Bal hátsó prizma a rögzítés elkopása miatt menet közben kiesett. 33. 400 Ft párban.
- Üzemanyag nyomás érzékelőt meghibásodása miatt cserélni kellett, márkaszervízben 51. 600 Ft volt.
Ide hordtam szervizbe
Sziko Petrol Kaposszekcső, Renault márkaszervíz.
Korrekten és gyorsan dolgoznak, a szervízeket odafigyelve, megfelelő minőségben végezték.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 193323 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 22236 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Fabia 1.2 kombi | Következő autója? | XF |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
