A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (2007)

Laguna 1,5dCi 

Az ítélet értékelése
4,7(7 db)

Veretlen fél éves

Szöveges ítélet

9év után,egy benzines Golf V-ből érkeztem el a Lagunához,amiről muszáj annyit itt megemlíteni,hogy a Golf futóműve kategóriájában a legjobb véleményem szerint.
Ehhez mérten jó nagy váltás a Francia dízel változata.
Miért ez?
2-3 gyerkőcnek a Golf kicsi lett,gyenge,és túl nagy étvágyú,mennie kellett.

Kellett egy nagyobb,szebb,jobb,olcsóbban fenntartható gép használtban.
Felhasználás: 90% város,10% országút.

Nézegetve a középkategória hasonló szülötteit(Accord,Passat,Mondeo,Avensis..)elsőként az tűnt fel,hogy
a Sekélyvizű öbölről elnevezett kb. 20% -al volt olcsóbb,mint versenytársai,ami nem kevés..
Akkor kezdtem el nézegetni,olvasgatni,próbálgatni,a többiek mellett.
Így hát idővel az is feltűnt,hogy nem csak alap árban,de szolgáltatásokban is összehasonlíthatatlanul többet tud pályatársainál.
Ekkor persze jöttek a nagy okosok,hogy "Autót akarsz venni,vagy extrát?!"
Hát én kérem,autót extrákkal!És bizony van ilyen, úgy hívják: Laguna 3!

Kezdjük a mínusz pontokkal:
A Laguna 2 után,a 3-mal a Renault feszített a futóművön,ami kanyarban nagyon jó,nem dől,nem libeg a kaszni,kiszámítható,sportos kanyarvételt tesz lehetővé.
Itt viszont nem sikerült azt megoldani,(amit golféknak igen)hogy ugyanakkor rossz úton megfelelő legyen a csillapítás.Pattogós,túlfújt kerék érzés ad rossz,kátyús úton,ami van nem kevés hazánkban sajnos.
Ezt nevezném a legnagyobb negatívumnak az autóban.
Cserébe kanyarban lehet vele betyárkodni,akár egy Golfal,ami a kasznihoz képest igen nagy előny.
Azt mondanám,vezetési stílus függő a dolog,én szeretek kanyarban átlagnál jobban haladni,így ezt a kompromisszumot itt meg kellett kötnöm.

Az ajtók nyitáskori ellenállása túl nagy,egy pillanatra rá kell tartani kézzel,hogy biztos ne csukódjon vissza.

Azt mondják hátul felnőttnek kicsi a "lábfejtér".Ez így van!
Mivel én sosem ülök hátul,a gyerekek pedig még bőven elférnek,így ez engem különösebben nem érdekel.

Negatívumként sorolnék még pár,talán már inkább felső kategória felé hajazó,kissé szőrszálhasogató hiányosságot:
-a műszereknél nincs minden egyes gomb éjszakai megvilágítva.(pl. tükör behajtás)
Könyörgöm,nem fért bele még 4-5db led a költségvetésbe?! :-D
-nincs komfort index'(állítólag a 2011 facelift utániban már van gyárilag),így kapcsolgatni kell.
-nincs egy törlés funkció az ablaktörlőnél.
Tudom,hogy ezek apróságok,de az ilyenekből áll össze,egy vezetési komfort érzet egy autóban.
kb. ennyi.

Motor:
van a 2.0 literes,130LE,150LE,és GT változatok,és ez az 1,5dCi 110Lóval,a benzineseket most hagyjuk.
Féltem tőle,hogy a kisdízel kevés lesz,de nem lett az.Sőt miután hozzá idomulsz a turbólyukhoz',simán lehet vele városi huligánkodni is egy picit!:-)
Sokat pályatúrázóknak inkább a 130LE,vagy 150LE-t ajánlanám,de szerintem főleg városba,bőven elég a 110paci.Ott kiautózni úgysem lehet a plusz erőt.
Fogyasztás : bele lehet rúgni akár plusz 1 litert is raceing módban.
Nekem úgy eszik ennyit,fent leírt felhasználásnál,hogy szerintem legalább 5-6 deci van az én lábamban is,mert nem vagyok az a totyorgós fajta: átlag:5,8l
külön mért országúti fogyasztás:4,4l
város:6,2l
Szóval erre nem lehet panasz.

A motor egyébként nagyon kultúráltan teszi a dolgát,a turbó élesedésnél(kb.1800-2000rpm) pedig finoman rúg egyet rajtad,ami igen jó érzés:-)

Beltér:
Nem csörög,nem zörög,jó beltéri anyagfelhasználás,tágas utastér.
Csendes beltér,nem hallható dízel hang.
Klima kezelő/működés,külön piros pont.( a "Soft" módban szinte észrevétlenül teszi ma dolgát)
CD:borzadáj ez a franciás nyomógombos hangerő kezelés,szerencse,hogy van kormányművön kezelő,bár ott is a "léptető" kevésbé gyakorlatias tervezésre vall,olyan nem praktikus,és jelentéktelen az elhelyezése,pedig az kell a volume után legtöbbször..!:-D
Az ülések jól tartanak,félbőrözés legjobb szerintem.Ezen az 5éves példányon még semmilyen kopás nem látható 100E km után,
egy nagytakarítás után, újnak is elmenne,ergó,annyira rossz nem lehet hosszú távon sem.
Kormány és sebváltó bőrözés minőségi,hibátlan kidolgozás,kézre és lábra állnak a fő kezelő szervek,panasz nem lehet rájuk.
A váltóban a 6.-dik-at én nem érzem teljesen a helyén,de ez lehet hogy csak szokatlan nekem,mivel ez az első 6 sebességesem.

Kényelem és pakolhatóság nagyon jó.
Pereputty (2felnőtt,2gyerek)minden pakkjával simán elfér,nagyobb kiruccanás alkalmával sem kell az utastérbe plusz csomagokat nyomkorászni,ezzel rontva a menetkomfortot.

Összegzés:
A laguna 3 kategóriájában kiemelkedő ár/teljesítmény aránnyal rendelkezik,véleményem szerint verhetetlen jelenleg a használt piacon!
A franciáktól el is várja az ember a kényeztetést,és ezt meg is kapod,a számtalan extrával,melyek kis elemekként építik benned,az autó szeretetét.
Ennyi pénzért mást lehet,de jobbat nem veszel.
2 felnőtt,2 gyermek részére átlagos felhasználásra,családi autónak nagyon jó választás.
Nekem még semmi nem romlott el,és a szervíz előtörténet alapján ez 5éve így van ennél a kocsinál.
Majd updatelek,de nagy meglepetésre nem számítok.

Ha azért olvasod ezt itt,mert nézegeted te is ezt a típust vásárlási szándékkal,jó tanács:
Amit semmiképpen ne hagyj ki:
-"keyless Go",vagy "Szabad Kéz",automata kulcs.Szerintem ez a legnagyobb extra a gépben,semmit nem kell dugdosni,érzékeli a kulcskártya jelenlétét és mehetsz,imádom!
-tolató radar:Hátrafelé kilátás,far végének érzete tolatásnál, a vaskos B oszlop,és a divatos szűkített hátsó ablak miatt, a 0-hoz közeli,így ez is kötelező extra a Lagunánál.
Különösen figyelj az extrákra,mert rendkívül széles skálán mozog a típus felszereltsége,ami adott esetben több 100E ft-ot is jelenthet,a kinézett autó értékében.

UPDATE, 2016.10.19:
Megvan az első hiba:jobb első ajtózár.Bontott, gyári, csere: 12.000ft
Hát, ennyi bajom legyen minden gépemmel, akkor nem panaszkodhatom :-]

Hibalista

- előírást szerinti komplett vezérléscsere:75.000- - hátsó fékbetét+tárcsák:90.000- (122.000 km-nél) - Márkaszervízes olajcsere+pollen/olaj/üzemanyag-szűrők,klíma tisztítás:80.000- - - Update: - 15.000km-enként: - Maszeknál olajcsere+pollen/olaj/üzemanyag-szűrők:28.000- - Első féktárcsa+betétek csere maszeknál:33.000- - Jobb első ajtózár hiba:csere :12000- (bontott zár:10.000;munkadíj:2.000-)

Ide hordtam szervizbe

Baumgartnel Csepel

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Fóti Tomi'

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 105000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Golf V ,1,4 benzin - 2004 Következő autója? Elvállalnám ugyan ennek a GT verzióját :-]
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 2007 (2007 - 2007)

További ítéletek (66 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)