A szegedi Bálna
Szöveges ítélet
Azért vettem meg, mert kellett egy autó, ameddig meg nem találom a kedvencemet (Ez egy Lada? - Alfa Romeo 159 SW). Ajánlották mert láncos a motor, mert jó az ára, mert addig megfelel a célnak (két gyerek-ipari mennyiségű cuccal). Kicsit tartottam tőle, mert nem volt jó tapasztalatom a céges Renault Megane-al (1.4) évekkel korábban, de olyan áron tudtam megvenni, ami miatt még akkor is jól szállhattam ki belőle, ha költenem kell rá. Nos nem kellett, nemhogy sokat, de inkább semmit. A Renault Molnárnál leszervizeltettem, korrekt 35.000 HUF-ért és nekivágtunk a közös életünknek. Akkora mint egy hajó, minden szükséges dologgal felszerelve ami a teljesség igénye nélkül a következőket tartalmazta: 2.0 dCi motor (130 LE), tempomat és sebességhatároló automatika, ülésmagasság állítás, deréktámasz, 4 szivargyújtós csatlakozó, plüss kárpit, elektromosan behajtható tükrök és kellemes utazó társ. Igazából az együtt töltött 42 ezer kilométer alatt semmi nem történt. Kellően dinamikus a motor, a fogyasztás 6.8-7.5 között, viszont nem volt soha kimagasló vezetési élmény, csak a billegés. Tényleg hajózáshoz tudnám hasonlítani az élményt, amikor hosszú utakra mentünk semmi probléma sem volt, viszont fájdalmas koppanásokkal adta tudtomra, hogy egyáltalán nem szereti a "remek" minőségű kátyukkal ellátott szegedi/budapesti utakat. Sokan írták/mondták hogy kényelmes autó, nekem a fotel méretű ülésekben ez nem volt ennyire egyértelmű, hiába a deréktámasz, de azon kívül, hogy nagy a belső tér, hiányzott az oldaltartás az ülésekből. Az utód 159-es egy hosszú úton is kényelmes volt, pedig a 183 centihez az passzentos volt. A Bálnából jól esett kiszállni 500 km után. Mindezek ellenére nem tudnék rosszat mondani róla, szerettem és abszolút merném bárkinek ajánlani, mivel jó társ, csendes belső térrel (persze a műanyagok zörögtek, de hiszen ez francia), sok használható kiegészítő funkcióval. Amikor eladtam, mert megérkezett a várva várt Alfa, nem sajnáltam, de mostanában azon kapom magam, hogy megnézem az utcán a fekete III-as Laguna kombikat, nem nosztalgiával, csak úgy mint egy "érdekesen szépnek" mondott nőt szoktunk. Valami megragad benne, nem az az első látásra szerelem, de később is megkívánnám ha találkozunk. Hát nekem ilyen volt a Bálna.
Hibalista
- Semmi hiba nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Renault Molnár (Szeged) - Segítőkészek voltak, letakarítva kaptam vissza és korrekt áron.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Bravo Mjet 1.6 2008 | Következő autója? | 159 SW 1.9 JTD |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
