Megbízható Germán
Szöveges ítélet
2008 Januárjában került hozzám egy Trabant 1.1 kombi után, hát mondanom sem kell hatalmas a különbség. Bár nem panaszkodom mert a Trabival is jól kijöttem, el lehet olvasni "Ő nekem az első" címmel a Trabiknál. :o)
Na de nézzük az Opel Astra F, 5 ajtós tipust.
Elsőre azt éreztem, hogy ez milyen tágas autó, és ez nem is változott, mert valóban az (haverom Skoda Fábiájához képest is), szóval ezzel nincs gond, mivel 5 ajtós jó nagy "lyukon" keresztül lehet seggberakni a gépet. :o) Az ülések lehajthatóak és így a tér valóban óriásivá válik. Kipróbáltam a hátsó üléseket is miután beállítottam magamnak az ülést elöl, meglepetésemre szintén hatalmas hely maradt mögöttem, pedig 181 cm-rel nem tartozom az alacsony emberek közzé, és mondanom sem kell kényelmes mindkettő. Szóval hely az bőven van, igazából elölről hiányolom is emiatt a könyöktámaszt, de majd magam pótolom, hiszen ez egy alap modell, a szervón és a központin kívül semmi extra nincs benne.
Kényelmesen, könnyen vezethető(hajós érzés), ebben még lehet érezni a kuplungot, a fékek is nagyon jók, a gáz.....na azt nyomni kell ha gyorsulni akar az illető, mert nem mondható túl fürgének, de könnyedén veszi a 100-as tempót, zaj is 110 felett van, de ez inkább a téligumi miatt lehet(sajnos még nem tudtam lecserélni), lámpánál viszont nem az opel a legjobb a Trabi gyorsabb volt azt utánna hagyták le. :o) Az 1,4 sztem elég ehhez a kasznihoz, a fogyasztás nem lesz kisebb ha nagyobb a motorja (ez központi befecskendezéses 8 szelepes). A váltója viszont nekem kicsit "pattogós", nehezen veszi a sebességet (meg kell nyomni, hogy bemenjen) de kifelé könnyen, bár ez lehet csak nekem fura, ugyanígy vagyok a gázpedállal, hosszabb úton elfárad a bokám, lehet nem vagyok "konfekcíós méret" :o) Ja és szerintem ebben is kicsit jobbra esnek a pedálok, mint a keleti autókban :o)
A belső tér szép világos, az anyagok puhák és könnyen tisztíthatóak, de az ajtókárpit szereti a szöszt és könnyen vonza is. A kesztyűtartó ajtaja kicsit kopogós, de a célnak megfelel, és nagyon jó, hogy alá is tettek egy plusz fiókot a szélvédő előtti vízszintes részről nem is beszélve, és ha valaki nem dohányzik akkor ki tudja használni a középkonzolban is az összes helyet.
A bajuszkapcsoló az ugye magyar, én meg vagyok elégedve vele, nagyon jól el vannak osztva a feladatok rajta (igen-igen főleg a Trabi után), illetve a többi is jól kitalált a belső világítás a fényszóró kapcsoló kihúzásával, és a hátsóablak fűtés a ventillátor kapcsolóéval. Ezek az okos dolgok nagyon pozitív benyomást keltenek bennem, bár gondolom akinek ennél jobb kocsija van alapból, annak ez nem nagy újság. :o)
Alapjában véve úgy gondolom akár első, akár utolsó kocsinak is kiváló, megbízható, tágas, utazásra is alkalmas akár egy családnak is, a fenntartása kibírható a Trabant után a költségeim kb 9e-rel nőttek éves szinten, de ez a nagy többségnek inkább kevesebb. Megéri a pénzét, 1Mill. extra nélkül 6 évesen új téli gumival, friss műszakival. Ezek után ha karbantartják még sokáig elmegy, ha már a Trabi is kibírta nálam 17 évesen, de többet ne adjatok érte mert a kevés kilómétereseket nem akarják 1,3 alatt adni extra nélkül, de annyiért már légzsákos légkondisat veszel. ;o)
Hibalista
- Nem volt jó a bal fényszóróemelő mikor vettem, és ezt nem vettem észre, illetve a duda sem, de mindkettő elhanyagolható. Végülis az előbbi 5000 bontva, az utóbbit Bandi szétszedte, összerakta és most jó, de amúgy 2000 lenne bontva.
Ide hordtam szervizbe
Még mindig Bandika a család autószerelője. :o)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Trabant 1.1 kombi | Következő autója? | Valami terepjáró, magyarországra az kell. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
