Elkötelezve
Szöveges ítélet
Üdv!
Úgy éreztem meg kell emlékeznem az első autómról egy rövid írás segítségével.
Lehet nevetni, vagy köpködni, opeles vagyok, szóval amikor az első autó szóba került -rövidke E36 láz után- egyértelmű volt hogy egy F Astra vagy egy A, esetleg B Vectra kerül a családba. Ennek előzménye édesapám D Kadettje és G Astrája volt, mindkettő nagyon becsületesen szolgált, illetve a G még most is hű társunk. Sosem volt velük baj, de azt hozzá kell tenni, hogy mindig megkapták ami jár.
Visszatérve az tárgyra, 18 voltam amikor június elején hazahoztuk az F-et. Nagyon örültem. Szép állapotú volt, nagyon kevés kilométerrel, amit akkor el is hittem. A motorja 1.4-es, 16 szelepes Ecotec. Olajcsepegtetés volt, de tömítések cseréjével végül megszűnt a probléma.
Ahogy egyre több idő telt el, úgy kezdett egyre nyilvánvalóbbá válni, hogy hiába a szervízkönyv, ez így túl szép, hogy igaz legyen. A motorháztetőn fél év után elkezdett lepattogni a lakkréteg. Valószínűleg eladás előtt felpolírozták a kasztnit. Szép munkát végeztek, a motorháztetőt kivéve. Maga a karosszéria egyébként korához képest nagyon rendben volt, rozsda csak a bal első sárvédőn volt, amit kis parkolós koccanás után cserélt az előző tulaj, valószínűleg ezért.
Másik fura jelenség az ablakok állandó leereszkedése volt. Hiába tekertem fel őket, pár nap után újra lekúsztak 3-4 millimétert. Többet sosem, de néha azért zavart.
A legnagyobb ráköltött összeg 50 ezer forint volt, ami magában foglalja a műszaki vizsgát és a javítást. Az első futóműben kellett cserélni valamit, már nem emlékszem rá, mi volt az, talán egy kormányösszekötő vagy valami ilyesmi. Ezen kívül csak a kopó alkatrészekre, olajcserére, stb kellett költeni.
Szóval az együtt töltött majd 3 év boldogságban telt. Vigyáztam rá, szerettem. Nem volt a leggyorsabb, de azért lehetett vele jót autózni ha ahhoz volt kedvem. Nem volt a legkényelmesebb, de én is és a barátaim is hátfájás nélkül szálltunk ki a bérelt nyaraló előtt minden évben. Bár tény, hogy amikor néha a G-be ültem át, szinte luxusautónak éreztem az F után. A J-t meg aztán nem is említem, klasszisokkal minőségibb hatása van mindkettőnél.
A fogyasztása volt az, amivel nehezen békültem ki, városi használatban 10 liter is lement, de összességében 8 liter körül megállt. Ha apám nem dönt úgy, hogy vesz egyet a legújabb Astrából is, még ma is meglenne. Az új tulaj szintén elégedett vele, néha látom a városban parkolni. Mindig odamegyek hozzá, csak állok mellette, nézem és felidézem a sok közös emléket:)
Hibalista
- Az első futómű egyik alkatrészét kellett cserélni, illetve az ablakemelők kezdtek beletörődni a korukba.
Ide hordtam szervizbe
Családon belül van egy szerelő.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Opel Horvath Sopron
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 96000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14500 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Astra G és Astra J |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |