A világ végére is elvisz, csak egy kicsit lassan
Szöveges ítélet
A felszereltsége elég puritán, viszont tágas, az illesztések olyanok amilyenek, hidegben nyikorog rendesen. A bels? tér minden csak nem szép, de a m?b?r borítás még mindig jobb, mint a kopogós m?anyagok. Hátul nincs fejtámla, viszont állítható felül a biztonsági öv.
Lényegében csak fogyó alkatrészeket kellett cserélni (az olajsz?r?t elég nehéz megfogni, de nagyobb baj, hogy ferdén áll, így minden egyes olajcserekor a könyökömön folyik végig a fáradtolaj). A fékfolyadék ki tudja mikor volt cserélve, ugyanis hátul alig akart kijönni, én meg csodálkoztam milyen jól birják a hátsó betétek, cserébe rendesen megette elöl a tárcsákat. Megbízható (csak a -20 C fokban fagyott bele a kosz a gázolajsz?r?be) viszont igényli a tör?dést és a gondoskodást. A típushibákat az enyém is tudja (meleged? rádió - de tetszik, hogy Blaupunkt, nem valami noname -, elakadásjelz? csak vészhelyzetben, mert nem lehet kikapcsolni, kissé nehezen járó váltó (olajcsere sokat javitott rajta), központi zár két dolgot nem szeret, a hideget és a meleget)
Nyáron nyugis országúti tempónál tudja a gépkönyv szerinti 4,2 literes fogyasztást, télen sem ment 4,8 fölé (bár városban nem használom). Olajcserére és a melegítésre ügyelni kell -> 200e km után sem eszi az olajat, kompresszió is rendben van. Opel olajat én is töltöttem bele, háromszor is, de többet soha (az utolsó adagot kb. 5000 km alatt kinyírta) és senkinek sem ajánlom. Üzemanyagbetölt?nél és a hátsó kerékíveknél sajnos már belekezdett a rozsda (mint kés?bb kiderult, nem is kicsit, 26 000 Ft-ot fizettem a lakatolásért, utána én fujtam le, igy most baromi ronda...). A fogyasztása mindenért kárpótol ellenben borzasztó lusta.
Létezik nála jobb autó, meg sokkal jobb is, meg szebb is, de nekem megfelel és nagyon szeretem.
update 2008/febr - amig gurulni tud, megtartom
update 2008/szept - 300 000 km es meg megy, elore a 400k fele
Hibalista
- 4 db lengéscsillapító 38 000 Ft
- 2 db gumiharang 3000 Ft
- vezérm?szíj + görg?k, ékszíj 30 000 Ft
- önindító javítás 8000 Ft
- tolatólámpa kapcsoló 2000 Ft
- olajsz?r? 750 Ft
- légsz?r? 850 Ft
- gázolajsz?r? 1700 Ft
- kartertömítés 700 Ft
- váltókarter tömítés 900 Ft
- izzitógyertya 4 db 8000 Ft
- fékfolyadék
- elso fekbetet 5000 Ft
- fektarcsa 7000 Ft/db
- termosztat 3000 Ft
- olajpumpa 75000 Ft - mer´ osszetortem
- kipufogo flexicso 7000 Ft (nem pedig 40k Ft, mint az alkatreszkatalogusban...)
- szilent, trapezgombfej
Ide hordtam szervizbe
nem márkaszervíz, helyi maszek szerel?, szerintem korrektül dolgozik és nem is drága
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
sogorom ismerose, Astraja van + Kadettje, raradasul autoszerelo
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 175000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 125000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Favorit | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |