A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1991-2002)

Astra 1.6 i Cabrio 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

A Feelinget tudja

Szöveges ítélet

Nos, kezdjük az elején. Mikor elkezdtem dolgozni és sokat voltam a németeknél, és láttam ahogy jó időben hopp, rögtön előkerül az összes kabrió ami csak a Földön van, na akkor jöttem rá, hogy ez nekem is kell.
Persze már akkor biztos volt, hogy nem játszanak a Z4-sek, MX-5-k, 3-as, meg A4 kabriók.

Aztán itthon kiderült, hogy akár játszhatnának is, mert árban elérhetők. Nos igen, árban igen azok, de ha az ember megnéz párat akkor rájön hogy maradnak az olcsójánosok. Ezek közül lehet találni olyat amire nem kell rögtön rákölteni az autó árát még egyszer.

Aztán persze voltak az egyéb feltételek: lehetőleg legyen valami alap autó az alapja, hogyha kell hozzá valami akkor az ne legyen mocskos drága. Legyen elektromos a teteje, mert az feelinggyilkos ha húzogatni kell kézzel.
Aztán ne legyen B oszlopa. itt esett ki az Escort meg Golf. Nem baj ha nem bőr van benne, viszont jó lenne ha szövet (nem a műanyag) teteje lenne, mint a rendes kabrióknak. Aztán pedig nem mindenáron akartam azonnal, csak ha belefutok egybe.

Végülis bőr lett, de meg kell mondjam (korábbi rendes autós bőrös rossz tapasztalatom ellenére) kabriót újra csak bőrrel vennék. Ebbe belepasszol. A levegő folyamatosan hűt, nem pálik bele az ember mint a normál bőrös autókba, persze kivéve a szellőztetős fajta, mert az remekül működik.

Azt hiszem, így utólag is mondhatom, hogy belefutottam.
2011 márciusába vettem, azóta ment két szezont és csak olajat cseréltem, meg egy pár apróságot. A tulaj papírral igazolta, hogy vezérlés cserélve volt, illetve a hengerfejtömítést nemrég kicserélte, ezért is gondoltam úgy, hogy megéri kifizetni érte a magasabb árat.

Hittem az előző tulajnak. Azóta persze kiderültek az autóról olyan dolgok amikből megdőlnek az előző tulaj által mondottak, de remélem nem fog elszállni a vezérlés...
Például szöveg volt az óracsere a kocsiban, mert akkor 300.000-nél állt. De minden más a 160.000-t igazolta, mind a számlák mind a kocsi állapota. Ez még lehet igaz. Aztán mondta, hogy azért hiányzik az egyik kulcsból az immobilizer csip, mert kiesett. Aha, csakhogy számítógép rádugás után kiderült, hogy alapból csak egy van felprogramozva.
Nameg, gyári riasztó is van a kocsiban (igen, f astrában gyári risztó van!, nem tudom hányan láttak ilyen példányt valaha is) és az nem működik. A nagy fenét, a kedvenc bontósom elmagyarázta, hogy működtek a gyári riasztók az opelnél a 90es években. Nos, egy komplett zárszettnek hála, aminek a cseréje egy vicc, mármint hogy én otthon elsőre fél nap alatt kicseréltem az egészet, szóval ezután kiderült, azért nem ment a riasztó mert nem a megfelelő zár fajta volt benne. Most a belső tér-érzekelőn kívül az is rendesen működik.
Igazából nem tudom a tulaj kamuzott-e vagy ő sem tudta, de azért gyanús a dolog.

Az autó természetesen külföldről jött, Németországból. Ki tudja mi történt a kocsival mire ideért.
Azért is gyanús az egész mert, olyan felni szett van az autón, -akkor még új gumikkal- aminek csak a felninek darabja újonnan 80.000 forint. Mindegy, jól mutat :) Először le akartam cserélni, de aztán mégsem.

A kasztni nagyon ép, körbe mértük, jobb oldalt kapott korábban egyet, de az sem lehetett vészes, csak a festékrétegen látszik. Rozsda nincs, csak két pötty van az egész autón. De ezekkel nem kívánok foglalkozni,mert csak nyáron használom, akkor is napsütésben. A kocsi motorja a szűk keresztmetszet, az 1.6 i 75LE változat, ugyanaz mint a rendőr astrákban volt, ugyanúgy sportváltóval és erősített futóművel mint azok. Viszont az olaj a motorból orrán-száján kikandikál, sajnos ha hosszabb távon akarom a kocsit akkor előbb-utóbb itt egy komplett felújításra lesz szükség. Mert igazából sehol nem vészes csak mindenhol jön.
Ha már motor. Azon is gondolkoztam, hogy nem csinálok vele semmit, hanem hagyom, hogy szétessen, mert nincs motorszámom(már a forgalmiban), aztán teszek bele másikat. AZ előző tulaj, aki behozta MO-ra az a Közlekedési Felügyeletnél dolgozott, és sejthetett valamit a motorról, mert már hivatalos papírja lett az autónak, hogy olvashatatlan a motorszám, aha, persze. Ha épp koszos.
Ráadásul olyan motorkód került a forgalmiba amit tudtommal 96-ban már nem is szereltek bele, viszont meg euro 2-s, mivel 1996.01.01 után az EUban forgalomba helyezett autó csak euro 2-s lehetett. Vicces, vizsgán senkinek nem tűnt fel, pedig "nagyjából" rendesen vizsgázott.

De a lényeg: az autóval a feeling tökéletes. A kabrió hatás megvan, és elmondhatom, hogy még a teljesítményével is megbékéltem, ugyanis a kabrió pont az amihez nem a teljesítmény a legfontosabb. Imádom. Eredetileg egy szezonra terveztem, de mivel a fenntartása nem eget verő, ellentétben azzal amit ad. Ezért egyelőre marad.

A másik ami feltűnt és ami jobban üt mint egy drága autónál: Az ami azon családapák arcából rí le akik megtehetnék hogy vegyenek egy ilyet, -ez nem elérhetetlen, mint egy tényleg drága autó- de nem mernek, vagy mert asszonypajti nem hagyja, vagy csak nem elég bátrak, nem tudom, de ez az amit csak maguknak köszönhetnek és ilyenkor irigyek, és a legdurvább, hogy nem feltétlenül az autóra. Inkább arra a szabadságra. Mindegy lehet nem tudom megfogalmazni jól, de ez nem az az irigység ami a pénzen múlik.

Egyszóval szeretem, megtartom, és ki tudja egyszer lehet oldtimer lesz belőle :)

Hibalista

- Csomagtér központi zár motorja. Bal első indexbúra szétesett(utángyártott volt már). Géptető nyitó bowden.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra G Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1991 (1998 - 2003)

További ítéletek (813 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)