Ímádott Astra
Szöveges ítélet
Előző családi autónk a D Kadett után/ aminek jellemzése megérne még egy misét, mert szerintem a valaha volt egyik, legjobb Opel/, ez az Astra az első saját tulajdonú autóm, aminek vásárlása kényszerűségből történt /na azért nagyon szerettem volna is 1 saját Opelt :-) /, mivel lakhelyemtől 50 km-re kaptam munkát, és a 3 átszállásos buszozásra nem vitt rá a lélek.
Kifejezetten ezt a típust kerestem, mivel az 1.4 és 1.6 8 szelepes motorokat mindenki akivel beszéltem csak dícsérte, és óva intettek egy Ecotec-cel felvértezett Astra vásárlásától.
A vásárlást követően eldöntöttem, hogy rendszeresen szervizelem, és nagyon vigyázok majd rá - ez azóta is így van. A lent leírtak cseréje mellett természetesen olajat, olajszűrőt, benzinszűrőt, pollenszűrőt minden 15e km után cserélünk, kényeztetve van a motor STP benzinadalékkal is, ezen gondoskodának köszönhetően a fogyasztás átlagban 6 liter, de nem ritka a 5.6-5,8 as érték sem. Igaz, hogy ezért nem áll rendelkezésre eszeveszett lóerő, de a paraméterekhez képes - 44 kW - 60 Le - azért egészen jól megy 2 személlyel /4-en már ne előzgessünk/. Pályán kényelmesen 130-140-et megy, efölött azért már eléggé pörög a motor.
A karosszéria megóvása érdekében üregvédelemmel "láttuk" el a paripát, melynek köszönhetően nem látható sehol sem korrózió. A típushibáját kiküszöbölendő /tanksapka körüli korrózió/ ki lett szerelve a tanksapka + gumiborítás, nagyon alaposan ki lett mosva + alvázvédővel ki lett fújva a járat - ezt követően pedig beszereltük a boltban kicsi pénzért kapható hátsó műanyag dobbetétet. Ezt a műveletet mindenkinek ajánlom, mert fizikai képtelenség minden alkalommal kimosni a kerékjáratot úgy, hogy később ne rohadjon a kaszni.
Fiatal srác lévén azért egy két "tuning" megoldást is alkalmaztam /alufelni+sportkipufogó+fóliázás/, de semmi esetre sem nevezhető tuning autónak - nem is ez volt a cél, sokkal inkább egy szép megjelenésű, megbízható, kényelmes autó, amely úgy gondolom sikerült is! Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a típust!
Hibalista
- Első féktárcsa szabályozás, fékpofa csere, hátsó főfékmunkahengercsere, hátsó fékbetét csere, hátsó fékdob felszabályozás, vezérműtengely szimering csere, vezérműszíjvezető görgő csere, főtengelyszimeringek cseréje, váltófelújítás, indexkapcsoló csere, hátsó kipufogódob csere - ezen javítások egyike sem olyan hiba, mely más típusoknál nem fordulna elő, a használat során elhasználódtak, cserére szorultak.
Ide hordtam szervizbe
2004-ig Opel Tormásinál volt szervizelve, egy évig, az előző gazdája nem tudom hová hordta, én pedig egy szegedi autószerelőhöz /nem szakszervíz/ hordom a szervizkönyben szereplő szervízintervallumoknak megfelelően.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 131600 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 62000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Opel Kadett "D" 1.3s | Következő autója? | Opel Astra "H" Caravan 1.7 Cdti black |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
