Ha Astra, akkor GSi, vagy...
Szöveges ítélet
Calibrát akartam, de ez lett a vége. Jól döntöttem! Bár ránézésre nagyon rendben volt a gép, mikor vettem, gyorsan előjöttek az előző tulaj nemtörődömségéből eredő hibák. Már a hazafelé vezető úton majdnem felforrt a vizem. A szervízben is jó időbe telt, mire ráakadtak a hibára. Miután a (megrendelt) hőgomba cseréje nem segített, azt javasolták, cseréljek hűtőt! Szerencsére az egyik szaki még időben rálelt a hibára egy házilag összeberhelt, majd szétcsúszott csatlakozó személyében, amitől nem kapcsolt be a ventillátor. Így alkatrészcsere nélkül megúsztam 7eFt-ból, ha ebből a kis hibából adódóan az első utamon megfőztem volna a motort, az sokba került volna! A 16-os alufelni szép 215/40-es gumival, de a "kiváló" magyar utakra nem ideális, kinyírta az első futóművet. Persze ez egy hosszú folyamat, de ezt az autót csak használták, nem foglalkoztak vele! A toroncsapágyak már ropogtak, az alsó gömbfejek minden szűk fordulónál nagy koppanással jelezték nemtetszésüket. A gumik már szinte slick-re koptak, a hátsó szinte szövetig. A listából úgy tűnhet, hogy sokat költöttem a gépre (és fogok is), de ez nem teljesen igaz. Az alkatrész olcsó, általában pár-ezer forintból kijönnek az apróságok. Tudtam, hogy költenem kell majd rá, bár ennyi gondra nem számítottam, de a GSi-ket általában (szét)hajtják. Eddig szerencsére nem hagyott cserben. Kényelmes (gyári Recaro ülések), tágas (bár inkább 4 személyes, mint 5, de enek nincs sok jelentősége), a csomagtartó sem suzuki méretű. Szervó, ABS van benne, a klímát még elviselném, az elektromos ablakok nélkül még éppen megvagyok. Mivel ez sima GSi és nem 16V, ezért a motor természetesen 2.0i 115 lovas(/5200), 170NM(/2600) nyomatékkal, ami kis fordulatról is egyenletesen, jól húz. Ez a motor szinte elnyűhetetlen. Persze azok jobban mennek, de a teljesítménynek ára van. DE!!! Aki ilyet akar, jól nézzen körül! Nehéz igazán jó darabot kifogni! Őszintén, szinte lehetetlen! Nekem sem sikerült! A szép darabok horror áron vannak, ha olcsót veszel, arra meg utána apránként úgyis ráköltöd a különbözetet. Most újra F Astrában ülök (a Jeep sem volt jó választás), vásárlásnál a GSi szóba sem jöhetett. Vettem egy megkímélt 5 ajtós 1.8 16V-t annyi km-el, mint anno a GSi-t. A különbség? Ég és föld! A menetteljesítmények hasonlóak, viszont a mostani gépem szinte hibátlan. Ha már anno a GSi helyett egy ilyet fogtam volna ki, rengeteg gondtól és kiadástól megkíméltem volna magam. Akinek GSi kell, az tudja mit vállal, de akinek nem létfontosságú, az keressen inkább egy jól karbantartott sima Astrát, lehet még szépeket találni! Én nagyon elégedett vagyok a mostani autómmal, természetesen írok majd arról is értékelést.
Hibalista
- Nálam nem romlott el semmi! A hibái már vételkor megvoltak!
- Cserélve lett:
- -akksi (kb.15eFt, 74Ah- ez bírja télen is)
- -toronycsapágyak gumiággyal
- -alsó gömbfejek
- -kerékagycsapágy (jobb első)
- -komplett féknyereg (jobb első)-utángyártott:70eFt, felújított:30eFt, én bontottat vettem ismerőstől:7eFt
- -szilentek
- -vezérműszíj feszítővel
- -vízpumpa (csak a vezérműszíj csere miatt)
- -generátor szíj
- -szelepfedél tömítés (2x)
- -bal hátsó sárvédőív
- -hátsó ablaktörlő motor felújítva (10eFt)
- -váltórudazat felújítás (gyári szet:6eFt +kreatív szerelő, mert jobban szét volt rángatva, mint gondoltuk)
- -komplett kuplung (65eFt)
- -toronycsapágyak (már egyszer cseréltettem, de a gagyi cucc nem bírta sokáig)
- -kézifék kötélzet
Ide hordtam szervizbe
Egyszer voltam márkaszervízben, többet nem megyek!
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Ismerős szerelőhöz hordom! Korrekt, megbízható, ismeri az autót.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 198000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Favorit | Következő autója? | Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
