Gyerekkori álom
Szöveges ítélet
A típus iránti szeretetem ott kezdődött hogy apámnak születésemkor egy 1993-as F Astra-ja volt egy piros ferdehátú, 15 éves koromig volt meg az autó, igaz az utolsó 4 évében már munkásautó ként szolgált de legalább családban volt még.
Aztán 2020 utolsó 1 hónapjába eljött az a pillanat amit sosem vártam... Sajnos ment bontóba mert szét volt már rohadva és apám nem igen akart rákölteni semennyit sem. Egy érzékeny búcsú után megfogadtam hogy az első autóm egy piros F Astra lesz. Hát ez 2024.06.16-án így is lett, ugyan nem piros de F Astrám lett. Apám találta az autót 300k-ért egy Opelos csoportban, úgy volt hogy csak megnézzük,végül egy szép vasárnapi reggel el is mentünk megnézni az autót, a következő pillanatban egy teszt kör után meg már azon kapom a fejem hogy az adásvételit írom. Hát ezzel teljesült is a legnagyobb álmom, lett egy F Astrám. Na és innen kezdődött el a "felújítás" és a rendberakás, megvétel után kb 2 hónappal kötelező szervízt megkapta, olajból egy középkategóriát kapott motortisztítás címszóval, kövi olajcserénél (308.000km-nél) már Eneost vagy Motult fog kapni. Mivel már 30 éves a gép, ezért vannak már hibái, meg 1-2 tulaja miatt hiányosságok, de ezeket mind rendberakom és pótlom, illetve tervben van egy teljes körű felújítás is mikor már éppen elég tapasztalt leszek. Jelenleg műszaki után, elkezdem majd felújítani konzerválás jelleggel, ami annyiból áll hogy rozsdátlanítom (lényegében csak felületi rozsda van rajta hálisten) és ezek után gitt, alvázvédelem üregvédelem és még sok más után kap egy telifényt is, ezután meg kapni fog dobbetéteket is hátra hogy ne rohadjon szét. Illetve a fényezés is nagyon rá fog férni főleg a telifény, mert 2023 nyarának végén volt sajnos egy balesete mivel pesti autó volt és ott sok a vezetni nem tudó emberket, ezért egy pesti majom megtolatta szépen a teherautójával. Ugyan rendbe lett rakva és én már használatra kész állapotba vettem, de sok mindent összeokádtak rajta. De ezek mind rendbe lesznek rakva.
Ami a következő kihívás lesz, az a pakoló a kesztyűtartó alá, ugyanis szeretnék majd bele egy pakolót is, ami sajna még 1995-ben nem volt bennük, én meg tudnám hasznát venni rendesen.
Ami cserélve lett:
-A oszlop takarók
-hűtőventi
-nívópálca
-antenna
-utastér világítás burkolata
-kapott egy gyári Delco CD-s rádiót
-bontóból szinte új állapotú szélessávú hangszórókat első ajtóba (persze gyárit, egy kombi csomi ajtajából szedtem ki)
-kapott másik csipogókat is természetesen gyárit és csak is azért mert ezek amik belekerültek sosem fognak már tönkre menni szerintem mert javítottam és kb atombiztos a dolog.
-új hátsó hangszórók mert felemás volt mikor megvettem (egyik nem is a gyári volt)
-tankajtó
Ami cserére vár:
-tetőkárpit
-gumikéderek
-rádió ISO csatija
-hűtőrács (festésre vár)
-csomagtérben 1-2 műanyag elem
-csomagtér padló szőnyeg mert 1 ponton lyukas
-első, hátsó lámpák
-első, hátsó lökhárító
Beépítésre kerülő extrák:
-elektromos tükrök
-elektromos ablakok előre
-ködlámpák előre
-fényszóró magasság állítás
-CD rádióhoz BC, bajuszkapcsolóval együtt
-pakoló a kesztyűtartó alá
Így 8 hónap eltelte után is még elégedett vagyok a kis géppel és még mindig olyan büszkén és boldogan ülök bele és megyek vele mint a vásárlás napján.
Hibalista
- -kopó alkatrészek (vezérmű szett pl) - -olajcsere, olajszűtő + leeresztő csavar
Ide hordtam szervizbe
ismerős
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 303317 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 40 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Marad ez! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
