Akir mindig lehet számítani
Szöveges ítélet
2008-ban a hosszú Wartburgos évtizedek után jutottunk el oda, hogy váltani kell, az öreg négyütemű egyfolytában rossz volt. 6-700 ezret szántam rá, a szerelőm Opel Astrát vagy Swiftet javasolt megbízhatóságot, árat, fenntartási költségeket figyelembe véve. A Swift nálam kiesett mert kicsi. Így az Astrákra álltam rá a keresgélés után, főleg azért, mert nekem mindig tetszett az F Astra formája, attól függetlenül hogy rengeteg fut a magyar utakon. Caravant kerestem a csomagtér miatt, bár az 5 ajtósé sem kicsi, de kertem van, ha terem a barack vagy az alma, jó ha lehet pakolni.:) Szegeden nem találtam jót, így átmentem Kecskemétre, ott akadt horogra az autó egy kereskedésben. 12 évesen úgy nézett ki, mintha most szedték volna le a szerelő szalagról. Klasszikus, fehér Astra Caravan. Tartottam is tőle, hogy esetleg rommá tört újra fényezett autó, de az eredet vizsga azt mutatta, hogy csak a motorháztető újra fényezett, a többi rész eredeti. Vásárlás után elvittem a szerelőmhöz egy nagy szervizre, ahogy azt ilyenkor kötelező. Vezérlés, kipufogó csere történt, meg olajak, szűrők, ami szokás vétel után. Lassan két és fél éve használom, rendkívül kedvezőek a tapasztalataim. Hihetetlenül megbízható, ennyi idő alatt váltó tömítésen kívül egyéb gond nem volt, csak olajcserére járok a szerelőhöz. Tulajdonságait tekintve kicsit lomha, főleg alacsony fordulaton. Ha már eléri a tempót, nincs gond, pályán 140 tartósan gond nélkül. Szeged-Keszthely távon pályán 130-140-es tempóval 6,8-at fogyasztott, ami szerintem megdöbbentően jó adat./A km óra jó, és tele tanktól tele tankig számoltam, tehát pontos az érték./ Városban 8-9 l, úton 100-120-as tempóval, 6,5. A csomagtartó hatalmas, szerintem ekkora kategóriáben ilyen méretű csomagtartója nincs másik autónak, nagyon ajánlom annak, akinek sok a szállítani valója, képtelenség tele pakolni. A váltót néhányan szidják itt, nekem semmi gondom vele, minden fokozatot könnyen vesz. Negatívum? Egyet tudok mondani, a tank betöltőnél nekem is elkezdett barnulni, így súrolgatom Ciffel, meg kezelem a peremet javító festékkel, de lehet hogy cserélni kell majd azt a lemez darabot. Másutt nincsen rozsda az autón. Mindent összevetve nekem nagyon bejött, nagyon megbízható, praktikus, költségmentes autó, csak ajánlani tudom mindenkinek, de nyilván türelmesen ki kell várni, hogy megkíméltet, jót fogjon ki az ember. De hát ez minden típusra igaz. Még annyit, hogy 8 szelepeset vegyetek, ne ECO TEC-et, a 16 szelepest nem dícséri a szerelőm. Az enyém egyébként 8 szelepes hengerenkénti injektoros 82 lovas SE, ez a legjobb motor, ezt vegyétek, de talán csak 97-ig gyártották. Amíg szét nem esik megtartom, ilyen jól összerakott autót nem gyártanak manapság szerintem.
Hibalista
- Váltó tömítés csere, 14 000 ft, tolatólámpa kapcsoló, 2000 ft.
Ide hordtam szervizbe
Szegedi maszek, 30 éve hozzá járunk családilag. Azaz hogy jártunk az előző Wartburgokkal, az Opellel ritkán látogatom.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 135 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 26 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 1.3 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
