A méltatlanul lenézett F Astra
Szöveges ítélet
Az autót édesapám újonnan vásárolta én tőle kaptam 2 évvel ezelőtt, most 13 éves a kocsi. Amikor vettük már Classic I néven, kifutó modellként szerepelt a kínálatban, ezért elég jutányos áron lehetett megvenni. A Kadettből már jól ismert régi konstrukciójú 1.6-os 8 szelepes motor van benne, ami abszolút megbízható. Megfelelő karbantartás mellett tényleg kimegy a világból. A gyári 75 LE egyébként sem sok, viszont a motor hangolásából adódóan talán még kevesebbnek is tűnik elég mivel lomha a kocsi, nem nagyon pörög. Ez előzésnél hátrány a benzinkúton előny. Nekem a fogyasztás fele országúti fele városi használatban éves szinten átlag 5,8-6 liter / 100 km körül alakul. A megbízhatóságával soha sem volt probléma a kapó alkatrészeken kívül csak a termosztátot kellett 2szer cserélni, mert nem melegedett fel a motor az üzemi hőfokra, valamint nem régen adta meg magát a külső hőmérő érzékelője. Mivel 11 évig rendes garázsban, mióta nálam van pedig sátorgarázsban áll rozsda nem jelentkezett rajta, bár a hátsó kerékjárati ívekbe már új korában bekerült egy műanyag betét, így a saras trutymó nem tud lerakódni sehol. Sok F Astrának ezért is rohad a tankoló nyílása körül a lemez, mert ott lerakódik a sár és nem tud rendesen kiszáradni.
Én abszolút meg vagyok vele elégedve. Úgy gondolom mindennapos használatra, ingázásra, ahhoz hogy A-ból B-be eljusson valaki tökéletesen megfelel az autó ezzel a motorral. Természetesen mivel családi autó volt, több hosszabb autópályás utat is megettünk vele. Bár a 140-es utazót minden gond nélkül tartja - és ekkor a fogyasztás sem vészes még - azért rendszeres pályázásra nem való oda már kevés ez a teljesítmény, valamint a nagyobb emelkedőkkel meg gyűlik a baja. Azért pályán a külső sávban nyugodt tempóban el lehet vele autózni.
A fenntartási költségek nem magasak, az alkatrész ellátottság jó, sok a gagyi utángyártott cucc, azokat érdemes kerülni.
Úgy gondolom, első autónak akár még egy család számára is megfelelő lehet ezzel az 1.6-os régi motorral szerelve. Vásárlásnál a rozsdára kell nagyon odafigyelni, ki lehet viszont fogni megkímélt példányokat, amiket még hosszú ideig gond nélkül lehet használni.
Hibalista
- termosztát, külső hőmérséklet érzékelője
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 185000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Astra H, GTC |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
