Modern idők Wartburgja
Szöveges ítélet
Sok autóm volt eddigi életem folyamán, a Kispóktól a Porsche-ig.Imádom őket, talán még a csajoknál is jobban,sokkal hálásabbak ugyanis. Megtanultam azt is, hogy minden autót a kategóriájának megfelelően értékeljek. Az autó megvétele racionális választás eredménye volt, ár-érték arányban különösen jónak találtam, nem is beszélve a (bizonyos szögekből)különleges formájáról és sportos kiállásáról.A márka mellett döntöttem, nyilván a berögzült emlékek miatt is (90-es években népszerű volt itthon, plusz rally sikerek-OK, tudom, hogy az marketing) és feltételeztem, hogy a világverő EVO X műszaki alapjai, pl a kategóriában ritkábbnak számító független felfüggesztések adnak majd valamit a hétköznapi közlekedés élményéhez.
Az autó az első kilométerektől kezdve csalódás volt számomra. A kötelező, modern biztonsági berendezésektől eltekintve az egész gépezet valahol a 90-es évek műszaki színvonalán áll. Barátom 2002-es Corolláját is fölösleges lenne összevetni vele, mert az az autó ennyi évnyi ridegtartás (és domboldalban történő driftelés, téli hajógyári szigeti csapatások, ugratások, stb.) után, szolid 18-as kerekekkel is jobban egyben van érzésre, pedig azt nem Japánban szerelték össze.
1 év kímélős használat után ( pl.télen sem használok fűtést rövid utakon, hogy melegedjen, nem pörgetem 4000 felé, lassan hajtok, fűtött garázsban állok, figyelek az úthibákra stb.)a következő dolgokra lettem figyelmes:
1, A anyagok zenélnek.De nem egy kamarazenekari performanszot kell elképzelni, hanem azt, hogy minden hónapban újabb "hangszer" csatlakozik a szimfónikus zenekarhoz. Zörög a kesztyűtartó,a vezető oldali ablak 2 centire lehúzva a tokjában, a rádió a helyén, a műszerfal és újabban a kormány is!
2, Anyagminőség: Ez még 2008-ban is Logan szinten volt, hadd utaljak itt megint a 2002-es Corollára. 2016-ban egyszerűen szánalmas.Sprőd, burkolatlan kalaptartó, ócska műanyagok mindenhol.
3, Lényegében nincs hangszigetelés az autóban, és kegyetlenül magas a gördülési zaj. (nem, nem csak egy Mercedesből átülve, a 2009-es Fiestám egy mestermű ehhez képest) Némileg enyhült ugyan a nyers motor csörgő hangja,de bizonyos tartományokban (kisebb kigyorsítás hármasban alacsonyabb sebességről) valamilyen konstrukciós, vagy akusztikai tényezőből adódóan egy Wartburgban érzem magam.
4, A HIFI berendezés ( Egy Loganba különbet raknak) AUX kiementére kapcsolva a készülék csúnyán gerjed. Ezt megmutattam a szervízben, az ocsmány motorhang mellett, de egy 0 kilométeresbe átülve ugyanaz volt a helyzet. Új korától szándékosan levett basszusnál, közepes hangerőnél már zörögnek a hangszórók.
5, A gumik gyári nyomásértéke 2,7 BAR!!!! Én ezt leeresztem 2,4-re, hiába világít a műszerfal. Itt valamit súlyosan elmértek. Ennek utána nézhetne valaki....
6, A karosszéria rosszabb úton nyiklik-nyaklik, a futómű pedig iszonyat gyenge, csillapítás alig. a 205/55 R16-os kerekek olyanok, mint ha egy peres gumi/nagy felni kombó lenne a kocsi alatt.
7. Az anyósülés felől 120-nál valahol az ajtó tömítésénél befütyül a szél, ennek kellemetlen hangja van és a szerény komfortérzetet sem növeli.
8, Alapjárat: Miért kell vészvillogónál jól hallhatóan és érezhetően lifteznie a fordulatszámnak? Továbbá miért nem lehet 2016-ban egyenletes egy 4 hengeres motor alapjárata? Valaki igazán megmondhatná.
9, To be continued....
Nem haragszom a Mitsubishire,egy napjainkra nehéz helyzetbe került kisebb gyártó aki a meglévő kínálatot pofozgatja és nem képes/akar fejleszteni.Inkább sajnálom, hogy elcseszték és a nagy neveket,pl EVO, megszűntetik. Inkább magamra haragszom, hogy nem Kiát/Suzukit/ bármi mást vettem. Ezt az autót olyan,fejben 90-es években ragadt idősebb bácsiknak ajánlom, akik régi Swiftjüket, Thaliájukat cserélnék le. Azok után mutathat valami újat.Kinézetben legalább.
Hibalista
- Még semmi, csak dolgoznak az anyagok.
Ide hordtam szervizbe
"Közép-Európa legnagyobb autókereskedésébe" Róluk csak annyit, hogy átlagosan flegmák, de amikor megkérdeztem, hogy a 3000 km-es első olajcsere után vajon miért van leszaggatva a vezető oldali ajtó és a szélvédő közötti első oszlop borítás,azt nem tudták megmagyarázni.Képesek voltak így visszaadni nekem a gépet a szervíz után.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.6/10) |
