A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Lancer (2007)

Lancer Evolution X GSR 

Az ítélet értékelése
4,9(7 db)

EVO-010

Szöveges ítélet

Mitsubishi Lancer Evolution X GSR

GSR kivitelről van szó, tehát semmi flanc. Sajnos igen sokáig kellett várnom az autóra, mire ideért a Mizushima üzemből. Az eleje a 97-től gyártott Galantok formavilágát idézi. Az Evo X menetkész tömege minimum 1560 kg, ami a IX generációhoz képest csaknem 100 kilós gyarapodást jelent, ennek ellenére egy kicsit fürgébb lett az autó. Látványosan meghízott a B oszlop. A karosszéria mechanikai szilárdsága a Mitsubishi mérnökei szerint közel 50%-ot javult. Az Outlanderrel közös padlólemezre építik az autót. A turbó miatt a tűzfal a megszokotthoz képest kb. 15 centivel került hátrébb. Alvázvédelmet csak a legszükségesebb helyekre raktak, ami inkább a kőfelverődések ellen védi meg a galvanizált karosszériát. A kocsi alulról is lenyűgöző.
Az alap Lancerhez képest az Evo X-en olyan külső eltérések fedezhetők fel, mint például a brutális eleje, az alumínium motorháztető három nyílással, széles alu doblemezek a motort kényszer-levegőztető kopoltyúkkal, merevített alu tető, hátsó szárny és diffúzor a két kipufogóval. A karosszéria fényezése átlagos minőségű, viszont a lakkozás eléggé „narancsos”, de legalább lesz mit polírozni, mert ez sajnos igen könnyen karcolódik. Belül az órák számlapjai eltérnek és állandó világítást is kaptak. A többfunkciós kijelző sokat tud, a szövet Recaro ülések jók, ellenben az ülőrész ajtó felöli oldaltartói a napi használatban elkophatnak. A kormány és a váltógomb, továbbá az ajtóborítás egy része, rajta a könyöklőkkel bőr, viszont a kezelőszervek és a belső design azonos. A világítást és az ablaktörlő funkciókat kizárólag a két bajuszkapcsolóval tarthatjuk kordában. A kanyarlámpa nagyon tetszik, a xenon úgy világít, mint a nap. Ugyanakkor hiányolom a LED-es külső világítást. A hátsó szövetüléseket mögé került az ablakmosó tartály és az akkumulátor, ezért így azokat nem is lehet lehajtani. A hátsó kipufogó dob mérete miatt a csomagtérben a vészkerék helyén a gumijavító készlet kapott csak helyet, viszont így a csomagtér fűtése könnyen megoldott. Mi lesz nyáron? A hátsó lábtér ellenben legalább akkora lett, mint a 2002-ig gyártott Galantokban. Hiányolom a tárolókat, a kesztyűtartó pici, pedig van hely mögötte bőven. Az utastér gyenge hangszigetelése miatt a motor énekét jól hallani Az autó rugózása elődeihez híven nagyon kemény. A családom szerint a kényelmes üléseknek köszönhetően ez nem zavaró. A kemény műanyag elemek nem tetszenek, tapintásuk barátságtalan és könnyen karcolódnak.
Egy hét kellett mire megszoktam az autót. Városban így megyek 1-3-5, de hármasnál lejjebb szinte csak akkor kapcsolok, ha megállok. Alacsony fordulaton is van erő a X-esben. A turbó 3000 rpm-nél már nagyot ránt. Lámpánál induláskor az önjelölt ellenfelek az első métereknél általában meggondolják magukat. Az S-AWC összkerékvezérlés egyszerűen fantasztikus. Aszfalt, murva és hó üzemmódok között lehet választani, a IX-eshez képest ebben nincs eltérés. A továbbfejlesztett intelligens hajtáslánc része a jóval precízebb Sport ABS, az ASC külön fékezi a kerekeket, és közben szabályozza a motor teljesítményét, az AYC perdület-szabályozóként a hátsó kerekek közötti nyomatékot osztja el, az ACD a differenciálművek közötti eltérést szabályozza szintén az ideális tapadás érdekében. Az első hetek után már nem is a gyorsulás az, ami lenyűgöz, hiszen ehhez könnyen hozzászokik az ember. Az Evo X-es kétségtelenül az eddigi legstabilabb Evo, olyan mintha sínen mennék vele. Fontos megjegyezni, hogy a fizika törvényeit ezzel az autóval sem lehet átlépni. A fékek (350mm) akkorák lettek, mint még soha. A felnik 18x8,5-re gyarapodtak, kisebb méret fel sem megy, sőt néhány „papíron” 18-as felni az offset miatt esélytelen is erre a nemes célra. Szóval nem könnyű a felni választás a második garnitúrához. Hosszas keresgélés után bátran ajánlom a téli Dunlop SP Wintersport 3D-t, a 245/40/18-as nyárival egyező méretben.
A kocsi menetteljesítménye félelmetes. A kétezres olajcsere után, az autó abszolút gyári állapotban 5,1 sec. alatt tudja a százas sprintet. A Japán verzió 422 Nm, 280 LE, az Észak-Amerikai kivitel 407 Nm, 291 LE, az EURO 4-ES pedig 366 Nm, 295 LE-t ad le 6500-as fordulaton. A korábbi motorhoz képest 180O-al elfordították az 1998 cm3-es 4B11T névre keresztelt új alumínium motorcsalád legerősebb tagját, amely mellesleg igen könnyűre sikerült. MIVEC vezérlésnek köszönhetően a motor átlagosan 243 g/km CO3 kibocsátást produkál. Ennek a változatnak a IX-eshez képest nem lett jelentős a forgató nyomaték növekedése, de az új blokk alapból 15 lóerővel erősebb lett. Tapasztalt szerelőktől hallottam, hogy a szoftver szakszerű átírásával már jelentős teljesítmény-növekedést lehet elérni.
Az autó elődeihez híven éhes jószág, ezért nem lepődtem meg a kezdeti 22 literes fogyasztáson. Ha a KRESZ-t betartom, most már megáll 12 liternél. Napi használatban 14 liter körül járok vele, de kanyargós hegyes-dombos vidéken sietve volt már 26 liter is. A szervizben azt mondták, hogy 5000 km után már egyre kevesebbet fog enni.
Az autó nem szereti -még alacsony fordulaton sem- a tengelykapcsoló csúsztatását, ettől függetlenül a kuplungszerkezet jó, azonban a nagy teljesítmény okozta igénybevétel miatt nem ritka, hogy lecserélik a gyárit szinterkuplungra. A kocsi 5-ös kézi váltós, de létezik fél milliós felárral a Twin Clutch SST (duplakuplungos) 6 sebességes automata-váltóval is. A váltó tökéletesen működik, gyors váltáskor szinte hallani, hogy a kapcsolóvillák sebészi pontossággal betolják a fogaskereket. A fokozatok 5000 rpm.-ig: 1; 45 km/h, 2; 68 km/h, 3; 95 km/h, 4; 120 km/h, 5; 180 km/h. A fokozatok 7000 rpm.-ig: 1; 60 km/h, 2; 97 km/h, 3; 130 km/h, 4; 175 km/h, 5; 228 km/h. Az elektronika 7500-nál tilt le. A manuális váltóból hiányolom a hatodik fokozatot, viszont ha a rendőrség tényleg megkapja a beígért 650 darab traffipaxot, akkor talán nem is lesz rá szükség. Az eredeti váltógomb helyére a régi Galantom gyáriját raktam fel. Ezt jobban szeretem. Nem kizárt, hogy hamarosan egy új váltószoknyát is kap az autó.
A Mitsubishi ezt a kocsit úgy reklámozta, hogy a nulláról építették meg az autót. Ezen lehet vitatkozni, de az biztos, hogy a karosszéria, a motor, a hajtáslánc és az elektronika, valamint a belső más. Az pedig vitathatatlan, hogy a jól bevált technikai megoldásokat jócskán továbbfejlesztették.
Időnként visszaülve a 9 éves 2.0 benzines (egyébként példásan karbantartott) Galantomba olyan furcsa érzéseim támadnak, mintha a kuplung és fék pedálok beesnének, száraz úton, pedig imbolyogna az autó, vagy csak két henger menne. Az Evo X egyszerűen más, ezért is vettem meg. Mindenkinek jó utat kívánok!

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

DUNA AUTÓ AUTÓVÁROS

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 2600
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 14 l
Előző autója? Galant 2.0i kombi Következő autója? csak Mitsubishi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Lancer 2007 (2007)

További ítéletek (67 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)